Nou, nou, tut tut. Graag gedaan hoor
Vond de eerste vraag wel leuk. Daarna beetje aanvallend. Probeer eerst zelf die inner peace te zoeken
Daarna: Grand Seiko
Dat is een SBGV239.
Die heb ik in Europa nog maar één keer gezien, namelijk toen ik hem kocht bij de Seiko Boutique in Amsterdam. Zij wisten ook niet wat het was, destijds.
Hij heeft bij Seiko Japan en Australië langer op de site gestaan, voelt als een JDM.
Het 9F82 uurwerk is wel hetzelfde als de SBGV225 die je aanhaalt, maar met een 44GS kast en een turquoise wijzerplaat in plaats van blauw.
Ik probeer @Thijs9F82 er af en toe nog wel eens van te overtuigen om me dat ding terug te verkopen, maar hij is er veel te blij mee. Dat zegt iets over GS Quartz wat @FatAndFurious zou moeten kunnen overtuigen:
Ze zijn comfortabel, zen-achtig rustig van ontwerp, verschrikkelijk goed gebouwd en vaak erg sticky in verzamelingen. Ik heb er twee, maar zou de drie die ik ooit verkocht grif terug lopen.
Voor mij zijn het goede “one and done” kandidaten.
Waarom TS zo stekelig reageerde op de volledig serieuze post van @GustavM over The Citizen / Chronomaster / 0100 horloges snap ik niet, want ook die zijn allemaal superlatief, en vallen in dezelfde klasse.
Dat is een optie. Voor onder de 4k kun je een nieuwe scoren via Chrono24 in Japan, en dat is inclusief invoer en handling kosten.
Zelf ben ik met een champagne quartz begonnen, gevolgd door een zwarte automaat. En nu een champagne Springdrive erbij.
Champagne doet GS echt als geen ander imho. Laten we het zo zeggen het heeft me nooit aangetrokken today ik de de GS zag net champagne dial.
Merk daarbij wel op dat Spring Drive automaten wel dikker zijn dan hun Quartz broertjes. Ik liep ooit de Seiko Boutique in om naar de Snowflake te kijken, maar kwam de deur uit gelopen met de eerder genoemde SBGV239 omdat hij zo lekker plat en omdat de wijzerplaat zo mooi clean was.
Voor mij staat een met de hand op te winden Spring Drive zoals de Omiwatari nog op het menu om ooit te kopen, maar die zijn duurder.
Hier overigens mijn NA/review uit 2018:
Als dat @FatAndFurious niet overtuigt weet ik het ook niet meer.
Ben me er bewust van dat dit niet altijd gewaardeerd wordt en soms bot over kan komen wat niet eens mijn intentie is. Ik zit op het spectrum en wanneer ik iemand vraag waarom men wel of geen suiker in z’n koffie wil men niet aan moet komen kakken met antwoorden dat ik maar the moet proberen. Zo werkt het soms in mijn hoofd.
Zijn de Quartz broertjes ook zoveel lichter?
Ik heb daar empathie voor aangezien ik ook op een paar manieren op het spectrum zit. Evengoed heb ik moeten leren om bepaalde reacties te modereren, omdat de rest van de mensheid er geen schuld aan heeft dat wij wat atypisch zijn.
Maar ik begrijp het.
Toch is de The Citizen een meer dan waardige suiker vervanger. Je proeft het verschil amper, en ik zou hem zeker overwegen in de koffie.
Mocht je dit willen bekijken, ik ben altijd bereid om een pot koffie te zetten of ergens een broodje te doen.
Hier begon je het topic mee. Wat zijn je twijfels precies?
Nadat ik mijn champagne quartz had geflipperd, besefte ik pas hoezeer dit waar is.
Als je een GS maar niet als belegging koopt, zul je niet snel teleurgesteld zijn.
Ervaringen uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst
Quartz Ik zeg doen!
Chris als ik dunnere polsen zou hebben, had ik waarschijnlijk allang een The Citizen gehad. Mits er geen adelaar op de wijzerplaat staat. Zo lillek.
Lichter niet. Die twee millimeter dikte maakt het verschil niet. Als je een lichte Grand Seiko wilt moet je een 37mm op leer kopen, of een high intensity titanium kast. Alle 40mm heritage horloges op staal zijn niet licht. Een 37mm draagt wel veel lichter, dus de SBGX serie is nog de beste kandidaat als je niet te veel gewicht wilt.
Die witte Citizen Chronomaster met papieren wijzerplaat is overigens ook heel erg licht. Zowel Citizen als Seiko zijn erg goed in titanium.
Voor ongeveer €1800 koop je een nieuwe via Chrono24 uit Japan, kakelvers en de volle 5 jaar garantie
Je kan het altijd gewoon eens proberen. Ik heb deze voor nog geen 900 euro aangekocht afgelopen najaar en een paar weken later voor exact hetzelfde bedrag weer verkocht omdat ze extreem courant zijn.
Geen moeite voor hoeven doen!
Maak daar “tussen de 1825 en 1950 euro” van, want de prijzen zijn niet altijd gelijk voor alle SBGX varianten.
Vanaf €1800 dan
Zo klinkt het wel positiever
Hou’s op. Dit wekt enkel begeerte en koopdrang op, eigenlijk is dat voor niemand goed.
Ik ben namelijk niet op zoek naar te licht met 19.5 cm
Polsen en hou wel van een relatief klein ogend horloge. 40mm is voor mij dus relatief klein met laten we zeggen 48 l2l
Ik wil wel de bracelet uitvoering overigens .