Een Grand Seiko Quartz ?!?

Dit is ook exact de reden met deze wijzerplaat dat me zo trekt :sweat_smile:

ik schat blauw-zwart met een wit datumvenster.

ā€œFatAndFurious?ā€

1 like

Is beantwoord en besproken, die vraag kan weg. Ik stel voor dat je even door scrolt, dan lees je het vanzelf.

3 likes

Even een copy/paste omdat ik lui ben het al eerder benoemd heb:

Als je het heel plat bekijkt is Quartz superieur aan al het andere. Het is nauwkeuriger, goedkoper in onderhoud en aanschaf, meestal platter vanwege het uurwerk en doet het altijd (tenzij je de batterij na +/- 2 jaar niet vervangt :sweat_smile:)

Begrijp me niet verkeerd, ben dol op handopwinders en automaten :wink: maar Quartz is vaak ondergewaardeerd.

7 likes

Dit is een van de weinige GS’s die Lume hebben of zie ik dat verkeerd?

2 likes

Klopt, op de wijzers, 12, 3, 6 en 9. Zijn oudere broer de 005 had het op alle uurmarkers.

Zijn er overigens wel meer, sport collectie voornamelijk.

Ow zeker! Ik hou er ook van! Als ik 1 horloge mocht houden is het in ieder geval geen Quartz ook al draagt hij super en heb je er geen omkijken naar, al is dat dan misschien wel weer saai :wink:

1 like

Deze ook! SBGV 243 en 245, volgens mij worden ze niet meer gemaakt.

7 likes

Gewoon kopen, zijn prachtige horloge’s die prachtig werken :wink:.

1 like

Mooie gmt. Wat ik echter niet helemaal snap is waarom ze ervoor gekozen hebben om het datumvenster geen mooi kozijntje mee te geven

1 like

:large_blue_circle: :ok_hand:t3:

1 like

Ik denk dat er in een Grand Seiko of The Citizen quartz meer passie en emotie zit dan in een off the shelf fabrieksuurwerk als een powermatic.

Men laat zich bedotten over de hoeveelheid ambacht die er in een moderne automaat wordt gestoken (vrijwel geen) terwijl men onderschat hoe goed een premium quartz is.

8 likes

Was inderdaad mooier geweest, hiervoor moet je z’n dikke broertje hebben SBGM245

4 likes

Zo dacht ik ook ooit maar uiteindelijk werp je zo nu en dan een blik op de pols en is het de lichtval en de details die me het meest aanspreken en dat nog buiten het gevoel in de hand en om de pols.

1 like

Als de aanwezigheid van een rotor dus bepalend is is een Kinetic quartz uurwerk ook prima? Of een Spring Drive? :slight_smile:

Ik plaag uiteraard maar wat, mensen verzinnen de meest arbitraire dingen om hun voorkeuren te rationaliseren.

3 likes

Eigenlijk is er toch niets mooiers dan een spring drive…

2 likes

Eigenlijk snap je niet dat iemand zoiets in champagne wil, toch?
:roll_eyes:

4 likes

Als jij elders claimt dat de emotie er in zit dat hij zich aan je beweging oplaadt… Oh Jazeker. Volledig arbitrair. Het doet me zelfs denken aan die skit van Hans Teeuwen over ā€œgevoelā€. :wink:

1 like

GS quartz is ā€˜set and forget’ dus alleen zomer/wintertijd aanpassen. Verder loopt het accuraat.

(Foto via Google)

2 likes