Een Grand Seiko Quartz ?!?

Ik zou het niet doen

3 likes

Ik vind champagne van GS toch een van de mooiste dial opties

1 like

Champagne is mooi. Dit is mooier :grimacing: Dit mag GS vaker doen. Dan nog dromen van een zachter prijskaartje…

Plaatjes gebietst van Time & Tide Watches

5 likes

Voor mij is het dé mooiste wijzerplaat. Al die snowflake- of birch versies vind ik mooi op foto, maar irl de meerprijs voor mij niet waard. Ik heb een budget-smaak blijkbaar.

2 likes

Je probleem met die eerdere post is dat het dubbele negatief verkeerd ging. Ik weet wat je bedoelde omdat ik weet dat je de champagne het mooist vindt. :slightly_smiling_face:

1 like

Kwestie van smaak. De wijzerplaat structuur vind ik mooi maar de kleur koud en kil. En dat rode sterretje begrijp ik helemaal niet, ziet er een beetje communistisch uit.

‘High accuracy’ embleempje toch? Ik vind zelf de diepzwarte dials het mooiste maar ik moet de champagne nog eens in real life zien…

1 like

Niet helemaal waar. Deze dial blijft mij ook fascineren:

5 likes

Het summum van horlogerie is een Zwitserse automaat. Niet een Japanner op batterijen. Da witte gij ook Henk.

Je koopt als autoliefhebber toch ook geen Aziatische EV?

3 likes

Grappig, want de Japanners zouden niet snel naar Mao Zedong kijken voor inspiratie. :slight_smile: Bovendien is Oost Aziatisch communisme veel eerder een verkapte vorm van Confucianisme, want Meester Kong, of Kong Fuzi, heeft een veel grotere imprint achter gelaten in China, Korea, en ook zeker Japan dan Marx, Lenin en co.

Wie dem auch sei, de vijfpuntige ster op een GS quartz geeft aan dat het een speciaal gereguleerd uurwerk is met vijf seconden per jaar mogelijke afwijking, in plaats van de gebruikelijke tien.

Als je een GS ziet met een achtpuntige ster is er sprake van edelmetalen wijzers en indices, voor zover ik het begrepen heb.

Eens, ik ben fan van indigo, aqua en een aantal andere kleuren, maar babyblauw heb ik altijd kil gevonden. Ik heb ze dan liever in het wit of beter nog het roze.

Dat is correct, als je horologie vervangt door “gepruts met mechaniekjes” in plaats van tijdmeting of -waarneming.

2 likes

Horloges zijn mode accessoires en statussymbolen. De tijd kun je aflezen op je iPhone.

2 likes

Dan moet ik wel weten waar hij is, en hij moet opgeladen zijn, en ik moet er daadwerkelijk naar kijken nadat ik het scherm activeer. Een snelle draai van de pols is ietsjes gemakkelijker.

Dat doet me er aan denken. Koffietijd.

8 likes

Wat voor espresso ga je maken?

2 likes

Een soort proto-espresso van mild gebrande bonen die wat grover gemalen in een apparaat gaan waar ze bij een temperatuur van exact 95 graden celsius een ongedwongen en ongehaaste zes minuten contacttijd genieten met het zuiverste water, Henk. Da witte gij ook.

5 likes

Nee maar ik rijd liever rond in Lexus LFA dan in een Mercedes of bmw met 2 deurtjes en de complementaire bontkraag en badslippers. Denk dat bij GS ‘made in Japan’ voor meer staat dan de Made in bij menig Zwitsers fabrikant

6 likes

Auto’s zijn Frans. Dat weet iedereen. Die zijn daar ook uitgevonden, in 1769. Cugnot’s ‘fardier à vapeur’ had niet de beste motor, maar toch.

3 likes

Dan ben je op de helft. Japan ipv Zwitserland. :white_check_mark:

Moet je nu nog de quartzbrug over.

2 likes

Dat is er wel een maar ooit liep ik met een grote boog om GS heen en toch sta ik nu aan deze brug…mogelijk een eerste opstap naar ooit een springdrive. Eerste even wat meer speuren en inlezen.

2 likes

Alhoewel ik als autoliefhebber vrijwel altijd ‘een Duitser’ op de oprit heb staan zijn er uit Azië ook genoeg (moderne) klassiekers te vinden zonder batterijtje: NSX, de nodige wankels, Lancer EVO, WRX, GTR, LFA etc etc.

Maar ik snap je punt :smiley:

2 likes

Een rijdend espressoapparaat…interessant :face_with_monocle:

2 likes