Een heel erg verlaat voorsteltopic en mijn Seiko datejust mod

Na ongeveer 32.000 berichten te hebben gelezen, 26 topics te hebben gemaakt en waarschijnlijk bij een paar mensen het bloed onder de nagels vandaan heb gehaald voel ik mij toch verplicht om mij een keer voor te stellen.

Mijn naam is Han. 28 jaar, werkzaam op een fysisch- en chemisch laboratorium in de tire technology en mijn favoriete ding aan horloges is toch wel het modden. Ik ben vrij creatief (en impulsief) ingesteld, en als ik een idee binnen krijg is het lastig om die te vergeten. Ik ben momenteel bezig met een paar duikmods, een SKX mod en nog een Citizen mod waarvan de wijzers maar niet binnen willen komen.

Gelukkig heb ik vandaag een projectje af kunnen maken, en deze wil ik toch even met jullie delen! :smile:

Ik heb eind vorig jaar een SNXJ89 gekocht, met als bedoeling om deze een keer te gaan modden. Ik ben lang op zoek geweest naar een specifieke losse wijzerplaat van een SNK607, maar natuurlijk is deze dan nergens te vinden. Ik heb de knoop doorgehakt en een nieuwe SNK607 gekocht om het uurwerkje met de originele datejust wijzers in de SNXJ te zetten.

Mijn SNXJ89:

Als het horloge toch op de schop gaat, dan kan er net zo goed saffier in. Ik heb een vlakke gekocht met blauwe AR en ik kon vorige week toch echt niet langer wachten:

Alleen het saffierglas is al een flinke upgrade.

Vanmiddag kwam de SNK607 binnen:

De SNXJ heeft gelukkig de hele week stil gelegen in de doos en ik hoopte dat de SNK rustig vervoerd was, zodat deze in de avond stil stond en ik ermee aan de slag kon gaan. Dat was gelukkig het geval :slight_smile:

Als eerste mocht het uurwerkje van de SNXJ eruit, en deze is met een 007 plaat en wijzers zo terug in de SNK607 kast gegaan:

Inclusief vies wijnglas:

En met de nieuwe wijzerplaat en wijzertjes erop. Ik heb de rode secondewijzer van de SNK gebruikt omdat deze mooi overeenkomt met de rode letters op de 007 plaat:

Het eindresultaat hiervan is hartstikke leuk geworden. Maar hij is vanmiddag meteen op het forum de verkoop ingegaan, want dat was de regel die ik mezelf had opgelegd. Anders had ik de SNK607 niet mogen kopen :smile:

De dressy diver:

Inmiddels was ik er al zolang mee bezig dat de zon was verdwenen en het nieuwe uurwerkje stil stond, dus ik kon meteen verder met het volgende project. De originele SNXJ wijzers op de zwarte dial:

Als ik iemand blij maken maken met de puntige wijzers (zonder secondewijzer dus), dan mag je me een berichtje sturen en hoef je alleen een postzegel te betalen :smile:.

En hier de foto’s van het eindresultaat, onder een bepaalde hoek is de blauwe AR geweldig te zien en het kijkt ontzettend helder:

Ik ben er hartstikke blij mee, en ik vind het zelf aanzienlijk meer horloge dan voorheen:

En natuurlijk de verplichte wristshots:

Nou dit was mijn spreekbeurt, bedankt voor het kijken! :smile:

60 likes

Mooi geworden, netjes!

1 like

Netjes inderdaad en welkom dus. :slight_smile:

1 like

Klasse !

1 like

Fantastisch dit :+1:
Enne, welkom :wink:
Gr.Wander

1 like

De laatste is heel tof geworden. Netjes gedaan.

1 like

Welkom :ok_hand:t3: Heb je ook foto’s van je mods? :wink:

1 like

Ik heb er één gepost… what do you want from me? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hehe de SKX wacht NOG STEEDS op een SBDC031 dial die een lamme fransoos niet op wil sturen:

En de Citizen wacht al eeuwen op gouden wijzertjes:

Deze durf ik bijna niet te posten, maar ik doe het toch. Deze is vorige week binnengekomen. Ik wacht nog op een Seiko Monster saffier en een two tone jubilee band. Ik heb het logo aan de zijkant al weggehaald en omdat ik me laatst verveelde de lumen uit de handjes en het vergrootglaasje van het glas af. Ik heb nog een set gouden mercedes handjes over, mocht ik me bedenken.

Ik wil graag een root beer homage, maar ik kan er geen geschikte wijzerplaat voor vinden. Ik ben nu bezig met photoshop en de plaat is bijna klaar, dan op hp glossypapier uitprinten, met expoxyhars op de plaat, aflakken en dan met een pincetje alle indexjes weer terugzetten :joy:
Dit zijn een paar van de huidige projectjes.

4 likes

Alsnog welkom Han, je bent lekker bezig met het modden :smile:

1 like

Ik leer het van de besten hier eh, met mod topics… :wink:

1 like

Welkom, welkom. :joy:

En bedankt voor het showen van de mods, erg mooi! Mocht de SNK je gaan vervelen… :heart_eyes:

1 like

De SNK staat al te koop in het verkooptopic, de SNXJ blijft mooi bij mij :smile:

1 like

En ik nog wel zo m’n best gedaan om te begrijpen welke nou welke is…

Okay, je hebt gelijk.
Dat je hem houdt… :blush::+1:

1 like

Nou uh welkom dan maar he! :thumbsup:
En moet ik hem nu echt maken ja? Oke vooruit…
Nou ik hoop dat je HF bezoeken tijdens werkuren aan banden worden gelegd :expressionless: :joy:

2 likes

Ach soms even spieken tijdens een toiletbezoek is niks mis mee :wink:

1 like

Alsnog welkom dan, op nog geen km van mij af wonende forumgenoot :wink:

1 like

Mooi werk gedaan aan die horloges; hartstikke gaaf! :+1:

Ondanks het feit dat ik je al een heel tijdje met grote regelmaat voorbij zie komen: VAN HARTE WELKOM! :relaxed:

1 like

Much obliged jongens, thanks :smile:

1 like

Welkom op HF Han!

1 like

Welkom Han, het lange wachten met voorstellen is ruimschoots gecompenseerd door je leuke rapportage. Veel plezier nog!

1 like