Nederland staat nou niet bepaald bekend om een “365 dagen per jaar zonnig” klimaat. Maar na het genieten van een paar mooie dagen de afgelopen tijd, en het in mijn omgeving luidop mijmeren over een leuk horloge voor de zomer, is er een vrolijke Islander Watch Sands Point in mijn collectie terrecht gekomen.
Met een grote glimlach (wat voor een groot deel komt door de kleurrijke uitstraling van deze vrolijke duiker) de band op maat gemaakt en vandaag lekker genoten van deze NA.
Het begon een tijdje geleden toen ik deze Islander Sands point voorbij zag komen. Met z’n unieke vertoning en creatieve design wist dit me gelijk een grote glimlach op mijn gezicht toveren. ![]()
Met titanium kast, kleurrijke uitstraling, lumegehalte van een vuurtoren, 200m waterdicht en creatieve wijzerplaat is dit toch wel een (zomer)klatser van jewelste!
Kort gezegd: ikke dikke blij dat deze NA een plekje heeft gekregen in mijn collectie.
Want heel eerlijk, serieuze horloges en conservatieve ontwerpen zijn leuk…
… Maar een vrolijk horloge dat zichzelf niet al te serieus neemt en een grote glimlach op je gezicht tovert is fijne frisse wind in elke collectie als je het mij vraagt.
En deze Islander bewijst toch maar dapper dat je geen halve hypotheek hoeft af te sluiten om blij te worden van een horloge met goede specs en een hoog happy gehalte.
Saffier, NH38, lume in overvloed, opgelegde zeeschelpjes, titanium kast en band, 200m waterdicht, en geen datum (ook wel eens fijn!).
Ook de kwaliteit laat in mijn optiek niks te wensen over. De kast draagt klein maar fijn, het titanium is netjes afgewerkt, geen stofje aan de binnenkant te bekennen, en een netjes uitgelijnde lunette.
Dit stukje vrolijkheid voor om de pols krijgt zijn vlieguren wel!
Enfin, de foto’s
: