Een HELP me topic..keuze gemaakt, thanks helden.

Dan is ie niet legit?

3 likes

:point_up_2:t2:

Daarnaast.
Die rubberen vind ik “kinder” horloges.
Prima hoor, maar vind het niet “echt” en dus niks voor mij.
De stalen is precies juist, wel het design van de rubberen maar dan echt en dik…

Het gaat nooit om de centen, goedkoop kan ook echt aanvoelen.
Dat echt aanvoelen is een must voor mij binnen de hobby.

1 like

Begrijpelijk hoor, dan zou ik er gewoon een kopen. Het zal vast niet tegenvallen en ziet er voor G-Shock nog leuk uit.

1 like

Ik heb een GW-M5610R en heb daar een combi bracelet op gezet. Voor mij de ideale combinatie. Zorgeloos horloge, solar en radio controlled en met die bracelet is het heerlijk dragen. Zeker niet zo zwaar als een stalen variant.

1 like

Kweenie man. Ik vind G-shocks al jaren lang bijzonder lelijk. Deze is nog één van de betere in het assortiment, en dan zeker de zilveren met de brushed bezel.

Het formaat, de kastvorm, de notie dat het een digitaal horloge is en zeker ook de studs die zowel op kast als band zitten… Het is allemaal niet mijn kop thee. Koppel daaraan ook nog het idee dat de lugs verre van standaard zijn en je het dus niet op een NATO of leertje kunt dragen, en al met al hebben we een horloge wat ik nog niet zou willen dragen al was het het laatste polshorloge op aarde.

Zilver. Want dat lijkt nog het meest op de klassieke F-91W in zilver.

Ook lelijk, maar tenminste kleiner en een jaren 80 klassiekertje.

Dat is toch die HAQ met dat Breitlight materiaal?

Pffff… Als je zo’n cool ding al hebt, waarom dan je tijd verdoen met een G-shock? Slumming in alle ere, ik zeg neen.

Houwe zo.

5 likes

Precies, gewoon jammer om er een fake Ali Express ding op te zetten.

Held! :ok_hand:t2:

1 like

Zeker wel. Hier in full Mil-Spec uitdossing. :wink:

Leertje kan ook. Of het mooi is, is een tweede. :man_shrugging:

2 likes

Je kan ook voor de gmw-b5000g-1 gaan. Deze heeft het beste van beide werelden. De stalen look met een positief display en een super comfortabele rubberen band (echt vele malen comfortabeler dan die van de goedkope modellen). Als je dan echt los wilt gaan koop je nog een originele stalen band erbij om te wisselen. Dan heb je een zwarte volledig stalen met positief display.

Super dik!!! :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Die overhang-achtige shrouded lugs… Ik had er misschien even bij moeten zeggen dat ik het esthetisch niet vind kunnen. Maar goed, ik ben dan ook zwaar bevooroordeeld.

Ik vind de Archimede Outdoor Protect bijvoorbeeld ook niet op NATO of gewoon leer kunnen. Het kan wel, maar het kan niet, als je vat waar ik heen wilde.

2 likes

Ik vind die zilveren persoonlijk het mooiste, juist omdat die eruit knalt. Jou kennende koop je zo’n ding vooral vanwege het uiterlijk, omdat ie mooi is. Dus als je die zilveren mooier vindt dan zou ik me niet druk maken over “knalt ie teveel”.
En over “welke functie in de verzameling”. Geen enkel van mijn horloges heeft een functie in de verzameling, ik vind het gewoon leuk om ze te hebben. Volgens mij sta jij er ook zo in.

Ik zou zeggen ja. En persoonlijk zou ik zilver doen. Heb daar vroeger ook weleens naar gekeken maar ik heb er de polsen niet voor. Jij absoluut wel.

2 likes

Met jouw taalbeheersing die de perfectie benaderd, wil je toch gewoon horloge :watch: dat die keren dat je erop kijkt, je de perfecte tijd hebt.

Yes! Helemaal juist kerel.
Dank voor deze heel erg aanvullende replay .
:ok_hand:t2:

In mijn optiek is een horloge een sieraad. Ook al gebruik je hem als toolwatch, het blijft onnodig en dus een sieraad. Van die zwarte kan dat duidelijk niet gezegd worden. Dus waarom dit geld besteden aan zoiets? Je kunt een zwart, digitaal horloge ook kopen voor minder dan honderd euro.

Die zilveren… daar hebben ze van een toolwatch een sieraad weten te maken. Leuk. Mooi? Neh… maar smaken verschillen. En wel een sieraad.

1 like

Zwart vind ik stoer, maar:
-wees je er v bewust dat krassen erg zichtbaar zijn.
-n inverse display minder goed afleesbaar is.

Ik zou in dit geval voor de blank stalen gaan. Vooral omdat je er zorgeloos mee wilt knallen.

Staal, geen twijfel :muscle:t2:

1 like

Besluit genomen, koop is rond!

@Blauwbeer had de juiste snaar te pakken, thanks.

De volledig stalen versie is het geworden.

@GiveMeYourDough 1000x dank voor jou te aardige aanbod. Heel gaaf!

Hopla, incomming
image

15 likes

Dat heet een Citizen Chronomaster. :slight_smile:

Maar in alle eerlijkheid, als ik maar ergens één quartz heb liggen waar ik m’n automatische horloges gelijk op kan zetten is het prima.

2 likes

Hoe dan ook een topkeuze! Gefeliciteerd met het doorhakken van de knoop en veel plezier met het horloge straks!

1 like

En toch in het blauwe deel? Of heb je er meer?