Een horloge dilemma voor op zondag - Hulp & advies gevraagd

Ik zit met een dilemma. Een serieus dilemma.
Ik ben voornemens om mijn Cartier Roadster XL te verkopen / ruilen en ik heb hierbij de onderste 2 horloges aangeboden gekregen om te ruilen:

• Chopard Mille Miglia Split Second 16/8995; Uit 2016 in nieuwstaat. Full-set.

• Omega Speedmaster Broad Arrow Olympic; In 2021 als NOS ingekocht. Full-set.

Nou vind ik het beide hele mooie horloges dus dat is niet zozeer het probleem.
Het probleem zit hem meer in dat als ik mezelf ken en de Chopard of de Omega na een tijd waarschijnlijk weer wil (in)ruilen of verkopen.

En nu komt toch de vraag die je eigenlijk als horlogeliefhebber niet wilt stellen… Maar welke van de 2 horloges zou eventueel makkelijker weer door te verkopen / in te ruilen zijn ik de toekomst?

Of gewoon helemaal niet ruilen en de Cartier verkopen en vervolgens rustig kijken naar iets nieuws?

3 likes

Van ruilen komt huilen.

5 likes

Niet altijd toch?

Zou je de horloges zelf ook kopen, zonder ruil? Het antwoord is wellicht de conclusie?

4 likes

De Omega lijkt mij couranter en makkelijker weer door te ruilen.

2 likes

De uitzondering bevestigt de regel… Maar het gezegde bestaat natuurlijk niet voor niets :wink:

Ik zou de Carter houden!

1 like

De vraag is, waarom wil je de Cartier inruilen?

Ik zou voor de Omega gaan, die bevalt me het beste!

1 like

Tja smaak enzo.
Vind die speedmaster echt de minst mooie versie (en ben zelf groot speed master fan) de Chopard kende ik nog niet maar die snap ik wel, wat een beauty!

Qua waarde geen idee, maar mijn mening is ga voor de Chopard, spreekt mij het meeste aan.

2 likes

Van deze 3 zou ik de Chopard kiezen.
Ik heb zelf ook een Mille Miglia.

1 like

Geen

3 likes

Chopard vind ik zelf het mooist van de 3 opgenoemde modellen.

Dit dus

2 likes

Ik zou je collectie eerst in moeten dikken! En dan goed nadenken wat je wilt hebben en dat aanschaffen. Ruilen tegen iets wat je krijgt aangeboden is bijna altijd iets waar je spijt van krijgt, of het moet echt iets zijn waar je al lang naar op zoek bent. Ik zeg dit terwijl ik het zelf ook allemaal gedaan heb maar goed :roll_eyes:

Iets meer on topic: de Chopard is lastig te verkopen want best niche (zeker vergeleken met een speedy), de omega is nu nog nos maar niet meer als je em hebt gedragen en dan krijg je er een stuk minder voor

4 likes

Van deze 2 vermoed ik de Chopard.
Maar wat sommige terecht ook zeiden… Stel je had het cash liggen, zou je dan ook voor 1 van deze 2 gaan? En dat denk ik om eerlijk te zijn niet :thinking:

1 like

Ik heb het model ook zonder chrono en merk dat als ik het model om mijn pols slinger het dan 9 van de 10 keer het model zonder de chrono’s is.

Dat was dus ook al door mijn hoofd geschoten… Dan moet ik dus nog zekerder zijn van mijn zaak als ik überhaupt mijn horloge ga ruilen

Hier heb je een goed punt! Dank je wel!

Zijn altijd lastige dingen inderdaad haha :grin:

Cartier verkopen.
Op je gemak verder kijken en passen en iets kopen waar je niet over twijfelt maar meteen voelt: ja, die wil ik!

2 likes

Je noemt hier zelf al de beste optie. Dat dus. Succes en veel plezier met het vinden van iets moois!

2 likes

Cartier houden of, zoals al gesuggereerd los verkopen, gezien je ook de non chrono hebt. Even los van het feit dat beide horloges mij persoonlijk niet aanspreken. Beide zijn uitgebracht ter ere van een evenement.
Dat moet je maar net leuk vinden, vaak zie je op de deksel ook graveringen gerelateerd aan het evenement, zoals Olympische ringen of iets dergelijks, ondanks dat het horloge an sich een leuk model is zouden dat soort verwijzingen voor mij een deal breaker zijn.
Net zoals 007 logo’s of America’s Cup. Dat belemmert denk ik ook eventuele doorverkoop of ruil. Dat is jammer, want vaak vind ik die uitvoeringen best gaaf.
Graveringen zoals Oris dat bijvoorbeeld doet bij hun limiteds heb ik dan weer minder moeite mee.

1 like