Ik zit met een dilemma. Een serieus dilemma.
Ik ben voornemens om mijn Cartier Roadster XL te verkopen / ruilen en ik heb hierbij de onderste 2 horloges aangeboden gekregen om te ruilen:
Chopard Mille Miglia Split Second 16/8995; Uit 2016 in nieuwstaat. Full-set.
Nou vind ik het beide hele mooie horloges dus dat is niet zozeer het probleem.
Het probleem zit hem meer in dat als ik mezelf ken en de Chopard of de Omega na een tijd waarschijnlijk weer wil (in)ruilen of verkopen.
En nu komt toch de vraag die je eigenlijk als horlogeliefhebber niet wilt stellen… Maar welke van de 2 horloges zou eventueel makkelijker weer door te verkopen / in te ruilen zijn ik de toekomst?
Of gewoon helemaal niet ruilen en de Cartier verkopen en vervolgens rustig kijken naar iets nieuws?
Tja smaak enzo.
Vind die speedmaster echt de minst mooie versie (en ben zelf groot speed master fan) de Chopard kende ik nog niet maar die snap ik wel, wat een beauty!
Qua waarde geen idee, maar mijn mening is ga voor de Chopard, spreekt mij het meeste aan.
Ik zou je collectie eerst in moeten dikken! En dan goed nadenken wat je wilt hebben en dat aanschaffen. Ruilen tegen iets wat je krijgt aangeboden is bijna altijd iets waar je spijt van krijgt, of het moet echt iets zijn waar je al lang naar op zoek bent. Ik zeg dit terwijl ik het zelf ook allemaal gedaan heb maar goed
Iets meer on topic: de Chopard is lastig te verkopen want best niche (zeker vergeleken met een speedy), de omega is nu nog nos maar niet meer als je em hebt gedragen en dan krijg je er een stuk minder voor
Van deze 2 vermoed ik de Chopard.
Maar wat sommige terecht ook zeiden… Stel je had het cash liggen, zou je dan ook voor 1 van deze 2 gaan? En dat denk ik om eerlijk te zijn niet
Cartier houden of, zoals al gesuggereerd los verkopen, gezien je ook de non chrono hebt. Even los van het feit dat beide horloges mij persoonlijk niet aanspreken. Beide zijn uitgebracht ter ere van een evenement.
Dat moet je maar net leuk vinden, vaak zie je op de deksel ook graveringen gerelateerd aan het evenement, zoals Olympische ringen of iets dergelijks, ondanks dat het horloge an sich een leuk model is zouden dat soort verwijzingen voor mij een deal breaker zijn.
Net zoals 007 logo’s of America’s Cup. Dat belemmert denk ik ook eventuele doorverkoop of ruil. Dat is jammer, want vaak vind ik die uitvoeringen best gaaf.
Graveringen zoals Oris dat bijvoorbeeld doet bij hun limiteds heb ik dan weer minder moeite mee.