Een horloge ter ere van mijn eerste zoon

Proficiat!

1 like

Ik ben het helemaal met je eens. Wat ik echter wil benadrukken is dat ik dus binnen een bepaald budget zoek naar iets wat goed mee kan gaan zodat ik ook nog een bruikbaar horloge door kan geven. Ongeacht wat het dan ook wordt. Of het dan een Timex, Rolex, Casio (heb ik al, ga ik zeker blijven dragen) is. Ik ben dus vooral op zoek naar ervaringen en tips voor merken die aan die maatstaf van duurzaamheid voldoen.

Soms wordt het ook te overgeromantiseerd.
Niet iedereen zit te wachten op het horloge van zijn vader.
Dit soort dingen doe je in mijn optiek echt voor jezelf
Mss vind junior wel helemaal niks aan horloges.
Zet 1000 euro weg en laar het renderen voor 18 jaar.
Kan hij daarna zelf iets leuks kopen.

Fair enough.

Die 1.000 euro zet ik sowieso voor hem apart hoor. :wink:

1 like

Ik begrijp het prima. Je zoekt een reden om een horloge te kopen en doet net alsof je kunt voorspellen dat het hem over 18 jaar kan boeien.

Zelf zou ik eerder geneigd zijn om over achttien jaar eens te kijken wie mijn zoon was geworden, om dan op basis van zijn smaak en interesses te kijken wat een mooi cadeau voor hem zou zijn.

Gewoon niet. Als je al een horloge wilt kopen koop dan gewoon wat je mooi vindt en draag het.

Sorry.

Ik denk niet, weet het eigenlijk wel zeker, dat er over 18 jaar nog horloges bestaan.

:white_check_mark:

Hij is al voorbij gekomen maar sta me toe schaamteloos reclame te maken voor mijn horloge in het blauw, Hamilton Jazzmaster Day Date 41mm
Nog mooier op een stalen band :slight_smile:

1 like

En heb je daar een onderbouwing voor?

Voor zover het waard is. Ik heb voor mijn kids een Tudor BB 36 en een Ranger laten graveren. Deze horloges krijgen ze wanneer ze 18 zijn. (Duurt nog ff). Ik draag deze horloges zelf ook nog, terwijl ze al gegraveerd zijn.

Ja, ik ben een romanticus. Ik vind dat objecten als horloges geschiedenis en dus op die manier gewicht met zich meebrengen. Het geven van tijd is voor mij iets wat van onschatbare waarde is. Ik draag mijn horloges, en ik markeer deze horloges met gebruikerssporen. Het leeft.

Het principe van tijd is, als je het negatief bekijkt, allang verloren.
Maar als je een mechanisch wonder aan je pols kan gebruiken om je bewust te maken van de tijd, en dit kan doorgeven aan je kinderen… priceless…