Een horloge ter ere van mijn eerste zoon

Beste liefhebbers,

Heel binnenkort verwacht ik samen met mijn partner ons eerste kindje. Een zoon. Ter ere van deze bijzondere gebeurtenis wil ik voor mijzelf een horloge kopen welk de tand des tijds kan doorstaan. Tegen de tijd dat hij 18 is, wil ik deze graag doorgeven. Het zit hem in de symboliek. Mijn partner begrijpt dit niet, maar ik weet zeker, jullie wel. Vandaar dat ik mij tot jullie keer.

Ik ben op zoek naar een passend horloge van tussen de 500 en 1.000 euro. We zijn nog jong en dus nog volop aan het sparen voor alle mooie dingen die ons de komende jaren tegemoet zullen komen. Een heel groot budget heb ik dan ook niet beschikbaar. Mijn wensen echter zijn natuurlijk tegenstrijdig groot. Desalniettemin. Wat zouden jullie op basis van deze omschrijving en dit budget aanschaffen? Of misschien heeft iemand hier wel een heel passend horloge hiervoor. Hoeft dus ook niet nieuw te zijn. Heb liever iets moois waar de tekenen des levens ingebijteld staan, dan iets wat het net niet is, maar nog nieuw is.

Ik hoop geĆÆnspireerd te worden.

7 likes

Ik zou gaan shoppen bij merken waar spare-parts nog lang na productie geleverd worden. Denk hierbij aan Seiko. Ik zou voor de rest als het mechanische is weg blijven van de budget merken van de Swatch-group waar deze uurwerken gebruiken met plastic escappement welke over een aantal jaar niet meer gereviseerd kunnen worden ivm aangepast uurwerken/ techniek.

3 likes

Heel eerlijk, koop gewoon iets wat je zelf mooi vind, draag the hell out of it, en misschien dat je zoon op enig moment denkt: ā€œja, dat is mijn vader’s horloge, wat gaaf als ik die ooit eens zou kunnen dragenā€ en als dat niet gebeurt is het ook prima, en heb je er zelf gewoon van genoten. Maak er vooral geen groot ding van, omdat je dan ofwel hij, jij of allebei gaat teleurstellen…

9 likes

Dit zijn de tips waar ik naar op zoek ben en wat ik dus bedoel met de tand des tijds. Het mooiste zou ik een mechanisch uurwerk inderdaad vinden. Zijn er modellen die jou aanspreken waarvan je zegt: ā€˜Kijk daar eens naar!’ ?

Alvast gefeliciteerd

Ik kan je 2 horloges aanraden

1. Beste horloge onder de 500€ ( Verkiezing HF )
    Verkiezing mooiste horloge op HF tot 500,-, het erepodium, fotogalerij!

2. Beste horloge onder de 1000€ ( Verkiezing HF )
    Verkiezing mooiste horloge op HF tot 1000,-, het erepodium, fotogalerij!

Succes gewenst.

5 likes

Fair enough. Wellicht dat ik het inderdaad iets romantiseer. Het is ook zeker de bedoeling dat ik het draag en dus dat ik hetzelf vooral mooi vindt. Hij krijgt hem sowieso. Of hij hem nou wel of niet draagt. Dat is dan aan hem.

Bedankt voor je realistische antwoord though! :slight_smile:

1 like

Dankjewel! Ik ga er eens induiken!

:slight_smile:

Niet te groot, want je weet nog nier hoe groot je zoon wordt.
Sportief genoeg voor een 18 jarige.
Kan op staal

Seiko is denk ik een veilige keuze, maar ook klassieke Zwitserse merken als Longines en Tissot hebben behoorlijk goede value for money.

1 like

Eens.

Dat is een mooie klok die je stuurt! Hier ga ik eens even goed in duiken!

1 like

Ik zat zelf ook naar een Hamilton Khaki te kijken. Hoe zijn de ervaringen met zoiets? Smaak daargelaten.

Mooie gedachte,
Ik denk vooral iets wat echt jou smaak is, zodat je zoon straks iets van jou krijgt wat iets echts van zijn vader is.
Maar vergeet vooral niet te genieten van alle belangrijkere zaken dan horloges de komende jarenšŸ˜‰
Succes met de keuze!

1 like

Haha. Dank voor deze mooie gelukswens!

1 like

Family first. Gefeliciteerd!! Naast sparen is budgetteren heel verstandig. Maar goed, we zitten hier op Hf, niet het Papa-forum, dus kijk hier gewoon in het Blauwe gedeelte. Er staat zoveel moois te koop, vaak weinig gedragen horloges met de eerste afschrijving achter de rug.

Iets met de kop eraf dus en het liefst iets unieks. Eentje die mooi staat op staal en leer. Stoer, toolwatch, GADA en dressy genoeg. Tijdloos. From Beach to Boardroom.

Dit lijkt mij leuk:

Op alle kinderfoto’s kun je dan later terugzien welke dag het was… :nerd_face:

Zelf zou ik voor een iets oudere Maurice Lacroix Pontos gaan met ETA 2824-2 in een klassiek ogende 38mm in gepolijste RVS kast, met saffier glas. Maar dat moet net je smaak zijn. Voorbeeldje:
https://www.chrono24.nl/mauricelacroix/maurice-lacroix-pontos-automatik--id43199177.htm
Met een andere band is het net een fieldwatch. De uurwerken kan iedere horlogemaker voor je servicen, ook in de toekomst.

Gefeliciteerd met het mooie nieuws.

1. Horloge met de naam van de kleine (Mikrolisk). Er zijn belachelijk veel merken (geweest). Ik heb zelf horloges gevonden met hun namen of bijnamen. Kosten heb je zelf in de hand voor een deel, noem hem geen Rolex of Patek.

2. Een nieuw horloge uit zijn geboortejaar?
    Met in achtneming van de tips uit dit topic (geen plastic echappement, reserve onderdelen etc.)

1 like

Dank voor je uitgebreide reactie.

Als we het over kinderen willen hebben, gaan we wel naar de Monkeytown. Watches, and watches only.

Ik heb al een Maurice Lacroix liggen. Een Eliros dacht ik. Wel even een klasse minder uiteraard. Maar een Hamilton zat ik inderdaad al naar te kijken. Die je daar doorstuurt, is inderdaad een mooi horloge. Ik ga eens kijken in die hoek van het forum. Wellicht dat daar nog wat inspiratie omhoog komt, dan wel wellicht een leuke deal!

Je hebt smaak. Fijne avond.

1 like

Ja maar shit…

Ik wilde hem toevallig net Breguet 5447BR/1E/9V6 gaan noemen…

Horloge uit het geboortejaar vind ik een leuke. Ik ga eens kijken wat ik daarop vinden kan.

Nu nog ff de links fixen :grin:

Wat ik altijd wat bijzonder vind aan deze categorie berichten is dat het altijd om het horloge gaat, terwijl het niet om het horloge gaat. Als je toekomstige zoon een band ontwikkelt met het horloge is het omdat het hem aan jou herinnert. Dat doet een Seiko net zo goed als een Rolex of een Casio. Koop dus vooral gewoon het horloge dat jij gaat dragen zodat hij jou vaak met dat horloge ziet.

1 like