Een horloge ter ere van mijn eerste zoon

Dit is by far het beste advies dat je kunt krijgen:

Doe er je voordeel mee! En succes en plezier komende tijd! :partying_face:

1 like

Aquarellen met dellen is altijd goed.

Koop een Seiko quartz. Onverwoestbaar. Ik probeer mijn 19 jaar oude Seiko quartz chronograaf al jaren ten grave te dragen, maar hij weigert halsstarrig kapot te gaan. Uiteindelijk ben ik 2 jaar geleden bezweken en heb ik uit respect de pakkingen en het glas laten vervangen, en ligt hij nu in m’n horlogekist lelijk te zijn.

Maar doodslaan deed ik niet, want tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren, die des avonds komt, nog voor het slapen gaan.

Terecht! En in dat kader denk ik ook dat een Citizen Eco drive met minimale interventie 20 jaar overleeft. Mooie horloges, redelijk tijdloos, en ĂŒber robuust.

Dat je (en passant) z’n budget verdrievoudigt is een beetje naar. Mijn tip? Koop een Grand Seiko SBGX voor rond 1850-1900 Euro. Dat is maar een verdubbeling van het budget, zelfde resultaat.

Ik zou n net horloge kopen. Als ie geen WIS blijkt te zijn, kan ie em altijd met bijzondere/vaak nette gelegenheden dragen.
Wel n automaat v n merk waar nog lang onderdelen v zijn. Of desnoods donor zoals 2824 klonen of n Seiko met 4r36 of 7s26 uurwerk.

Ho ho! Ik heb enkel mijn eigen overwegingen en keuzes gedeeld. Geen advies voor specifieke horloges gegeven.
Enkel dat je zelf tevreden met de horloges moet zijn om ze veelvuldig en gelukzalig te dragen.

1 like

Gooide jij niet ooit na een dag een Speedmaster in de prullenbak omdat je dacht dat de batterij leeg was?

1 like

Speaking of which. We moeten nog steeds weer een keer gaan poolen.

1 like

Wat een super idee, ik heb dit voor mijn beide zonen ook gedaan.

Ik heb destijds een LE van het geboortejaar gezocht wat in mijn budget was destijds.

Was in 2020 en LE was ook in 2020, 2de zoon werd in 2022 geboren en toen kwam hij toevallig weer uit :pray:t3:.

Ik probeer ze te dragen op hun verjaardag en speciale uitjes (zodat het horloge ook echt op de foto staat)

Hier gaat het om, succes en leuk om te doen

2 likes

Mooi idee! Zo is het bij mij 4 jaar geleden ook begonnen met een Tissot PRX automatic. En de rest (van het virus) is geschiedenis.

Had hiervoor andere horloges gehad tot deze eerste Zwitser. Maar smaakte dus al snel naar meer

Kan de PRX (inmiddels ook in 38mm) van harte aanbevelen. Maar er zijn al genoeg mooie opties hierboven voorbij gekomen. Alvast succes en geniet van de komende tijd :grin:

Dat is wel een aanrader hoor als je het mij vraagt. Veelzijdig, lekker makkelijk bandjes wisselen, niet té uitgesproken en voor veel gelegenheden te dragen.
Staat toevallig een hele mooie in het blauwe gedeelte te koop :wink:

Alhoewel ik zelf in het kamp zit dat zelf niet aan geboortehorloges en dat soort zaken doet, zou ik je willen aanraden een lekkere simpele CWC G10 te kopen. Zeer ruim binnen budget, goed te servicen, onverwoestbaar als je straks door Ballorig en Monkey Town mag banjeren en later gaat voetballen, ideale maat als je zoon straks meisjespolsen (zoals ik) krijgt of berenklauwen, stoer voor iedereen (want gewoon issued). Een beetje krassen en beuken krijgt ie karakter van. Vraag @Mausje75 of @Colnago maar om enthousiaste reviews.

copyImage

3 likes

Punt. Perfect.

hehehe jazeker.
Wordt het zoiets als dit, zodat je niet eens rechtop in de tram kunt staan?

Nee, dit is geen AI. 2m18 en pakmbeet 160 kg. In de ochtend na het poepen.
Of wordt het dit?

Hee die laatste dat is @dotx! :scream:

1 like

:thinking: Ik dacht @koekoek ?

1 like

Dat zijn broers.

1 like

Alle drie mn zonen krijgen een Seiko voor hun 16e verjaardag

1 like

Nee, dat was na vijf jaar, twee reparaties, en bij de derde keer kappen met lopen.

Wat me tot de volgende tip brengt: Hou het simpel. Gewoon een driehander met maximaal nog eens een datum. Grootste kans dat je achttien jaar overleeft.

Doe maar een vuig voorstel via Whatsapp.

1 like

Gefeliciteerd met het aanstaande vaderschap. Wat betreft het horloge voor de geboorte is alles al gezegd volgens mij

Zou bij hamilton kijken en dat ding gewoon zelf dragen de kans is heel groot dat je zoon het echt niet boeiend vind, je hoopt je hobby’s en interesses door te geven maar in de praktijk is dat heel anders allemaal!

Zal het formaat op 36 a 38 mm houden, dat is gewoon draagbaar.