Net op tijd voor de laatste dagen van de Indian Summer heb ik mijn 2de rainbow diver binnen. In 2020 heb ik via Coster 1 van de 8 origineel Nederlands geleverde Mido Ocean Star Decompression Timer 1961LE (pff wat een naam) met zwarte plaat mogen ontvangen. In mijn collectie heb ik redelijk wat vintage en dit is met 2 jonge kinderen niet altijd draagbaar.
Vandaar dat mijn zwarte rainbow diver eigenlijk altijd wel ergens in huis is en ik deze dus met grote regelmaat pak. Ik word altijd erg blij van het horloge en met 80 uur gangreserve loopt hij eigenlijk altijd nog. Ik kan het horloge totaal onbezorgd dragen in elke situatie.
Hierbij mijn zwarte rainbow
Nu kwam er in 2021 een vervolg op de LE namelijk de Mido Ocean Star Decompression Timer 1961LE met een zilveren wijzerplaat. Deze was nog sneller uitverkocht dan de zwarte en de prijzen op de grijze markt liepen tot ongekende hoogte op en zelfs dubbel retail werd gevraagd. Begrijp mij niet verkeerd en het is een fantastisch horloge: Prachtige hommage aan het origineel, Echt los LE genummerd en gedocumenteerd, ETA uurwerk dat in andere Mido’s chromometer gecertificeerd is, Echt eigen identiteit maar 2,5K voor een Mido, NEE.
Nu het stof van de hype een beetje is gaan liggen en de verzamelaars en speculanten mondjesmaat de rainbow divers in het blauwe gedeelte zetten was het tijd om eens rond te kijken. Dit exemplaar is gekocht door een zeer sympathieke Duitser die deze nieuw voor retail heeft gekocht en deze toch niet (veel) draagt. Dus een ideaal slachtoffer om eens retail te bieden op UF. Nu onderhandelen Duitsers wat anders dan wij Nederlanders maar uiteindelijk heeft hij er toch afstand van gedaan. Genoeg gepraat nu even wat plaatjes.
Gister in het zonnetje
Twee regenbogen op een foto
Het knalblauwe bandje is voor mij niet draagbaar maar het originele lederen bandje van mijn zwarte rainbow staat hem erg goed.
Mocht je meer willen weten:
Mido Ocean Star Decompression Timer 1961 Limited Edition Review (watchdavid.com)
Bedankt voor het lezen,