NA: toch nog een regenboog 🌈

Net op tijd voor de laatste dagen van de Indian Summer heb ik mijn 2de rainbow diver binnen. In 2020 heb ik via Coster 1 van de 8 origineel Nederlands geleverde Mido Ocean Star Decompression Timer 1961LE (pff wat een naam) met zwarte plaat mogen ontvangen. In mijn collectie heb ik redelijk wat vintage en dit is met 2 jonge kinderen niet altijd draagbaar.

Vandaar dat mijn zwarte rainbow diver eigenlijk altijd wel ergens in huis is en ik deze dus met grote regelmaat pak. Ik word altijd erg blij van het horloge en met 80 uur gangreserve loopt hij eigenlijk altijd nog. Ik kan het horloge totaal onbezorgd dragen in elke situatie.

Hierbij mijn zwarte rainbow

Nu kwam er in 2021 een vervolg op de LE namelijk de Mido Ocean Star Decompression Timer 1961LE met een zilveren wijzerplaat. Deze was nog sneller uitverkocht dan de zwarte en de prijzen op de grijze markt liepen tot ongekende hoogte op en zelfs dubbel retail werd gevraagd. Begrijp mij niet verkeerd en het is een fantastisch horloge: Prachtige hommage aan het origineel, Echt los LE genummerd en gedocumenteerd, ETA uurwerk dat in andere Mido’s chromometer gecertificeerd is, Echt eigen identiteit maar 2,5K voor een Mido, NEE.

Nu het stof van de hype een beetje is gaan liggen en de verzamelaars en speculanten mondjesmaat de rainbow divers in het blauwe gedeelte zetten was het tijd om eens rond te kijken. Dit exemplaar is gekocht door een zeer sympathieke Duitser die deze nieuw voor retail heeft gekocht en deze toch niet (veel) draagt. Dus een ideaal slachtoffer om eens retail te bieden op UF. Nu onderhandelen Duitsers wat anders dan wij Nederlanders maar uiteindelijk heeft hij er toch afstand van gedaan. Genoeg gepraat nu even wat plaatjes.

Gister in het zonnetje

Twee regenbogen op een foto

Het knalblauwe bandje is voor mij niet draagbaar maar het originele lederen bandje van mijn zwarte rainbow staat hem erg goed.

Mocht je meer willen weten:

Mido Ocean Star Decompression Timer 1961 Limited Edition Review (watchdavid.com)

Bedankt voor het lezen,

85 likes

Gefeliciteerd met de aanwinst :+1: Ik vind Mido een leuk merk!

1 like

Echt heel mooi, gefeliciteerd man!

1 like

Mooi man :+1: de set is compleet. Al een geluk dat ze het bij deze 2 gehouden hebben :stuck_out_tongue_winking_eye:. Het bandje op jouw zwart exemplaar vind ik overigens het mooist. Lekker sportief. Geniet ervan.

1 like

Prachtige horloges! Ben er zelf ook fan van. Mido deed er goed aan om deze uit te brengen.

1 like

Ja ik ook, en wordt een beetje vergeten in de Swatchgroup. Maar schijnt in Azië erg groot te zijn.

1 like

Thanks Vincent!

1 like

Gefeliciteerd. Ze zijn leuk!

1 like

Mooi. Ik vind mn de ‘zwarte’ versie erg mooi, maar die heb je al zie ik! :slight_smile:

Kwam toevallig vanmorgen langs site van een bekende NL GD waar een zwarte stond, maar bijna 2k vind ik nog best stevig.

1 like

Sehr Schön! Das habt Du gut geriegelt!
Bij jou denk ik gelijk altijd aan de Mido en IIttala. :sunglasses::+1: goede smaak heb je!

1 like

Gefeliciteerd met de NA. Mooie set. Veel plezier ermee.

1 like

Hey,

Thanks, er zijn wel meer op HF maar van jou wist ik het niet. Mocht je hem een keer dragen post hem dan eens in:

-m-i-d-o-o-n-l-y only Mido - Algemene Horlogepraat - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

Haha Thanks, maar valt in het echt tegen hoor.

1 like

Nee, ik heb er helaas geen… :frowning: Bedoelde dat jij er al een had! :smiley:

1 like

Aha OK, misschien ooit… je weet nooit :wink:

1 like

Heel toffe aanwinst, leuk duo zo .

1 like

Mooi horloge! Is misschien ook wat voor Feyenoord speler Orkun Kokcü.

2 likes

Hoorde toevallig vandaag, in een YT-filmpje, dat het merk in Zuid-Amerika behoorlijk populair is. In Nederland zie je ze in ieder geval niet veel. Leuk, onderscheidend model en leuk dat je ze nu allebei hebt. Veel plezier ermee!

1 like

Man, wat leuk. Prachtig duo.

Super aanwinst, en direct het leukste wat Mido te bieden heeft.

1 like

Leuk, proficiat

1 like