Ik mag m’n nummer niet aan vreemden geven helaas.
Well played, madam. Well played.
Uit mijn eigen collectie zou het de Rolex SubC of de IWC Ingenieur 3227 in titanium zijn maar in het algemeen de Rolex Explorer. Die past altijd en overal…Maar ik ben niet iemand voor 1 horloge of 3 dus mijn Explorers zijn weg.
Leuke denkoefening. Ergens wil ik zeggen dat ik de Explorer zou behouden:
Maar dan denk ik soms toch: ik zou een duiker missen. Dus misschien een submariner date?
Die zou ik niet liever hebben dan mijn huidige collectie, maar als ik die had gekocht als eerste, was er waarschijnlijk geen tweede gekomen.
Als ik er nu stiekem de PO mag bij houden, dan zeker de Explorer.
nooit meer wisselen? Enige en laatste? Nou dan wil ik minstens een gordijn (een gordijn moet je hebben toch?) en ook getingel op het uur en een vergrootglas om binnenwerk te bekijken en een kist met een lade met softclosing. Kortom de JLC reverso à rideau minute repeater.
Voor 200k ga ik horloges leasen. Die dingen zakken kennelijk in dit verhaal als een dolle, want als je zo hard moet dumpen dan keldert de prijs. Met de aantallen Rolexen die sommigen hier hebben, moet 90% daling er toch zeker inzitten.
Maar aangezien bezit een issue is, lease ik wel. Dat moet toch ook wel voor een paar €100 per jaar kunnen denk ik dan. Of misschien een soort leesmap, de laatste krijgt hem gratis maar is wel de lul. Die mag hem houden en krijgt Corona.
Opvallen dat tot nu toe nog niemand voor een Grand Seiko gaat. Superieure, onderhoudsvrije horloges, maar toch te weinig emotie om het daar de rest van je leven mee te doen?
Ik vind het een machtig mooie hypothese!
Maar stel nou dat het níet hypothetisch is?
Enfin.
Ik twijfel tussen Rolex Explorer 1 en Omega Speedmaster Moonwatch Saffier
Met 200k laat ik n horloge custom bouwen
Blijf de Cartier Santos met snelwissel systeem een goed idee vinden. Maar deze is misschien ook wel een goed idee. De 5164 world timer, uiteraard met een full set alle bestaande kleuren bandjes.
En wat is het lijstje eigenschappen waar hij dan aan zou moeten voldoen?
Toevallig ben ik n poos met n EHBO lijstje bezig die in deze hoek zit v wat als 1 horloge voor altijd.
Lijstje is nog niet af, maar zal tzt wel n topic over verschijnen.
T zal in de hoek zijn v time only, dus geen datum of andere complicaties.
Als ik maar één horloge uit mijn huidige collectie mocht behouden werd het mijn sub
als herinnering aan een mooie hobby en omdat die het hoop ik nog een tijd zal volhouden. Als ik dat enige horloge eerst moest kopen zou het een SKX worden omdat ik géén bitcoins in mijn nachtkastje heb en ik daarvan verwacht dat hij lang meegaat, ook zonder service.Wouw.