Eén horloge. Voor altijd

Indices. Tikfoutje. :slight_smile:

Nee, het ene is geen feature, maar een ontwerpkeuze. De lengte van de wijzers, bedoel ik dan.

Het ander is een harde lijst eisen die ik zou hebben voor een horloge. Dat zijn features die als knock-out criteria van technische aard kunnen worden gezien.

Onderaan staan de wensen of “nice to haves”. :slight_smile: Daar is niks inconsequents aan, ik vind het bijna een RFP-waardige beschrijving.

Kleine oplages en “one-offs” zijn altijd duurder. De Seiko Presage Sharp Edges en Tissot Powermatic 80 Silicium zijn dus bijna perfect, en zouden als automaat in de running zijn. :slight_smile: Voor 800-900 ballen maak ik geen uniek eigen horloge.

2 likes

Niets is voor altijd

ik kreeg een notificatie.

Met die 200K schaf ik een paar gemoderniseerde (*) scramaseaxen en een kruisboog met pijlen aan. Evenals een klein amazone huurlegertje met dezelfde uitrusting.

We leggen die zombies om en worden heldinnen.

(*) Varusteleka!

4 likes

Pas je nickname ook even aan naar “ministerTaab” :wink:

1 like

Ik wou dat net aan @marcelr1 voorstellen. Ik zou ook 10.000 Euro investeren om te leren om m’n eigen pijlen te maken, en er een cursusje staalbewerking tegenaan gooien. Komt nog bij een bel of wat butaangas zodat ik die pijlpunten kan smelten / harden in m’n oventje. :slight_smile: Al zou ik waarschijnlijk voor een handbijl en een machete gaan, in plaats van jouw messen.

1 like

Die heb ik al. Dat spaart weer geld uit.

1 like

Als een Bitcoin ooit 200k wordt dan is er niks toepasselijkers dan de enige echte Moonwatch te kopen (die van Neill Armatrong idd) aangezien mijn eigen Speedy ook door Bitcoins is verdiend.

hé ho, dat zijn assumptions meneer, ik zou het fantastisch vinden, separates the men from the boys
en ik heb geen horloges nodig, doe mij maar een flinke knuppel en een leren jasje

image

7 likes

2 likes

Deze dan maar. Mss houd ik stiekum de sd4k ernaast.

3 likes

Dat is toevallig ik heb dit al eens gedroomd. De volgende dag direct dit horloge gehaald:

Daarna uiteraard uit voorzorg heel de collectie weg gegooid, blijkt er 3 dagen later een vaccin te zijn :pensive:

11 likes

Eens, bijna inderdaad! Kan uit ervaring vertellen dat het nogal cruciaal is om te weten of sprake is van wensen of eisen als je inschrijft op een aanbesteding/meervoudige uitvraag. Maar vooruit, ik reken het je niet aan en ga akkoord met je uitleg. :beers:

Ik zou denk ik vooral een robuust, zonnevoeding-etend, onderhoudsarm en zeewater-bestendig horloge willen dat zowel bij vrijetijds- als bij formele kleding past. Op stalen band.

1 like

Ik denk een apple watch, als ik er de rest van m’n leven mee moet doen wil ik wel software updates kunnen ontvangen.

En je zult altijd een stopcontact in de buurt moeten hebben :thinking:

1 like

Leuke poster. :rofl:

1 like

Als je tegen nipt te korte wijzers kunt, of je kunt tegen een horloge zonder lume, dan zijn die Chronomasters de shit. Bijna perfect, ze krijgen de gunning.

Vooruit, @MisterTaab, heb ik toch een single piece optie die 95% van de eisen doet. Ik kies lengte boven lume:

2 likes

Nou ja er zit een batterij in dus alleen als ik lig te slapen aan de lader

Poor man’s machete. Old Hickory carbonstaal 14 inch. 35 Euro. Krijg je nog patina op de koop toe ook. :+1:

Je koopt dus ook een zonne-energie aangedreven USB lader, en slaapt overdag? :slight_smile:

Dan zou ik een G-shock solar pakken.

1 like

Of een powerbank met zonnepaneeltje er in. Kan je gewoon snachts slapen

1 like

Is that you, Seven?

Mag ik je nummer?

3 likes