Eén horloge. Voor altijd

Mee eens. Zo’n chronomaster is toch wel super :ok_hand:

Blijkbaar wil jij graag een zombie apocalypse. Want zo creëer je dus een zombie apocalypse. En niemand wil volgens mij een zombie apocalypse. Maar goed. Misschien zijn dit de verzetshelden van de horologie.

Of de veroorzakers van de zombie apocalypse…

1 like

Oef jij bent toe aan weekend

1 like

Vind je? Ik kan prima de tijd aflezen hoor :man_shrugging:
Al heb ik zelf niet zo’n mooi horloge, ben het wel met de korte samenvatting van je betoog eens zoals @Jurk die heeft gegeven:

:+1:

1 like

Da’s meer dan een beetje hyperbool, maar soit, dat past in de stijl van de openingspost.

Mijn OCD houdt niet van dressy horloges waarvan de wijzers de minute track niet raken. En ik houd niet van minute tracks die niet aan de rand van de wijzerplaat liggen. De minute track op de rehaut is een soort van OK, maar liever heb ik 'm op de plaat.

Evengoed zou ik als ene horloge het volgende willen:

• Eco-Drive of Solar quartz.
  • 100-200m WR
  • Sportieve / speelse dressy kast
  • 36-39mm doorsnee
  • Dauphine wijzers met lume
  • Lume dots rond de wijzerplaat
  • Minute track aanwezig
  • Het liefst een anti-magnetische constructie

En nogmaals: de minutenwijzer moet de minute track aantikken, de secondenwijzer moet een fractie langer zijn, en de urenwijzer zou het liefst de binnenkant van de invices nipt aantikken.

Dan zou ik nog het liefste lug-holes, gebold of boxed saffier en een perpetual calendar zien, maar dat zijn optionele dingetjes.

1 like

dan maar geen horloge… :grimacing:

Slecht 1 horloge? Ben je gek?

Met die 200k bouw ik wel een geheime watchcave in de kelder en koop ik zo veel mogelijk mooie en speciale horloges op voor een habbekrats. Die bunker wordt dan beveiligd met een netvliesscanner en als extra beveiliging voor eventuele bezoekers die me vergezellen moeten ze met een vingerprik bloed afstaan om te zien als ze horlogeritus in hun dna hebben :joy:

3 likes

Wilde je hier eigenlijk ‘Invicta’ typen? :face_with_hand_over_mouth:

Denk dat je, met zo’n waslijst aan eisen, het beste zelf een horloge kunt ontwerpen en (laten) maken. Grote kans dat je behoorlijk geld in de pocket houdt ook.

En bespeur ik enige inconsequentie? Aangezien deze opsomming

Niet in je opsomming

is opgenomen. :innocent:

Mijn eerste idee was een Rolex 126710BLRO met zowel een Jubilee, Oyster en lederen bandje. En gewoon ook nog een paar wissel-bezels (mag dat?) zo kan je toch wat variëren met één horloge. Maar wellicht zullen er wel héél veel mensen een Rolex kiezen. Uiteraard een goede keuze, je kan er het water in, ze zijn degelijk en dragen héél veelzijdig. Maar net daarom zou ik misschien toch iets anders kiezen.

Dan denk ik spontaan aan deze Santos de Cartier. Met het snelwissel systeem kan je in seconden wisselen van bandje van staal naar leder in tal van kleurtjes. Zo kan je toch wat gaan variëren.

Nu ik er wat over nadenk, waarom zou ik die nu al niet direct kopen?

6 likes

Dat klopt zeker :grin:

On topic.
40mm white gold - Roman - Olive green.

20210129_174538

2 likes

38mm :white_check_mark:
200m WR :white_check_mark:
Been in space :white_check_mark:
Space suit extension :white_check_mark:
Chronograph :white_check_mark:
GMT bezel :white_check_mark:
Countdown bezel :white_check_mark:
Day date :white_check_mark:
Automatic :white_check_mark:
:sunglasses: :white_check_mark:

Geen idee wat ik met al die shit moet, maar deze blijft voor altijd!

5 likes

Vermoedelijk zal dat ook mijn keuze zijn. Gelukkig verwacht ik niet dat we ooit voor die keuze gesteld worden.

1 like

Goeie keus zou ik doen :+1:

1 like

Hij is voor mij perfect. Past onder een pak, chrono, sjiek, maar sportief. Toch nog wat kleur in de plaat… Maybe someday!

1 like

Als ik het goed gezien heb is dat de chronomaster sport 2021, toch? Aanvangsprijs helaas $ 9500 oid…

1 like

Ik ook de DS 30

4 likes

3 likes

Toch maar de DJ41 mijn inziens tijdloos :grin:

2 likes

Weet toch iedereen?

6 likes

Zou moeten kunnen met 1 bitcoin tegen de koers zoals in het openingsbericht staat. Maar iets realistischer, tegen de huidige koers heb ik hier 3 bitcoins voor nodig…En dan: durf ik hier wel mee de straat op in de geschetste apocalyptische tijd? Durf ik er nu eigenlijk wel mee de straat op?

4 likes