Een horloge voor een klein bedrijf budget tegen 1.500,- euro

Hallo allemaal, graag jullie hulp…

Stel, je (kleine) bedrijf wil een horloge voor x jaar in dienst gaan geven aan medewerkers, en jij ben baas vh bedrijf. Je wil kwaliteit, enige exclusiviteit en dank uitstralen. Een oranje accent zou leuk zijn, maar kan ook als aparte band worden meegegeven. Je wilt niet dat je horloge ook bij de warenhuizen te vinden is.

Wat vinden jullie een goed voorstel?? Verras ons eens…

Tagheuer (Formula 1) wordt nu genoemd.

Doxa? Weet alleen niet wat die qua prijs doen.

Zonde geld, voor een niet liefhebber is een horloge van maximaal 800,-€ meer dan genoeg (en dan zeg ik het al ruim). Ik bedoel dit niet zuur maar wees je er van bewust dat hele volksstammen denken dat je voor 1500€ een knappe Rolex hebt.

Het gebaar is natuurlijk heel mooi. Dacht eigenlijk dat de tijd van horloges geven bij een jubileum voorbij was.
Zouden de mensen niet liever het geld willen hebben? Zéker als ze weten wat het horloge waard is.
Just my two cents…

Ik wilde voorstellen een quartz TH Aquaracer (lukt net en F1 is natuurlijk ook quartz) of een Seiko Prospex SBBN015 300M quartz (tuna). Allebei heel mooi spul. Maar neptukker maakt eigenlijk wel een heel goed punt, vind ik. Laten we eerlijk zijn, de meeste mensen zijn geen horlogefetishisten zoals wij. En ik moet behoorlijk moeite doen om op een verjaardag uit te leggen waarom je in godsnaam 300 Euro of meer aan een horloge uit zou willen geven!8-):wink: Dus vraag je eerst en vooral af wat de extra waarde van een horloge van 1500 Euro is t.o.v. een horloge van 300 Euro, voor de ontvanger van zo’n cadeau. Je zegt net dat je een klein bedrijf hebt. Ik neem aan dat de middelen niet onbeperkt zijn. Als je toch een dergelijk bedrag wilt uitgeven én in ieder geval een horloge, geef dan een mooie Tissot PRC200 en een flinke reischeque. Daar maak je een niet-horlogefreak echt een stuk blijer mee!:slight_smile:
Succes met je keuze (en doe mij ook zo’n baas, trouwens!)!:wink:

neptukker Schreef:

Zonde geld, voor een niet liefhebber is een
horloge van maximaal 800,-€ meer dan genoeg (en
dan zeg ik het al ruim). Ik bedoel dit niet zuur
maar wees je er van bewust dat hele volksstammen
denken dat je voor 1500€ een knappe Rolex hebt.

Een mooie Certina of Tissot met inscriptie lijkt me een prima keuze en past meer dan ruim in het budget.
Overigens zou ik wel een automaat kiezen. Dit heeft toch een soort eeuwigheidswaarde.

Overigens moet er over kado’s van dit formaat officieel volgens mij ook loonbelasting afgedragen worden. Daar wil je de ontvanger natuurlijk niet mee opzadelen, dus dat is voor de gever weer een extra kostenpost

Pelikaan flying Dutchman, reference PT-3.0.

En dan Lugten de band laten maken met de afspraak dat hij die uitvoering exclusief voor jullie bedrijf maakt.

Succes en leuk dat jullie zoiets nog willen doen.

Gr. Roel

Als je de werknemer er niet mee wil opzadelen, met de loonheffing, wordt de netto waarde ook nog eens gebruteerd, dus de netto kosten van het horloge, zeg € 1500, wordt het zo maar, inclusief alle werkgeverslasten € 3.000 totaal kosten.

Groet
Herman.

JeR Schreef:

Overigens moet er over kado’s van dit formaat
officieel volgens mij ook loonbelasting afgedragen
worden. Daar wil je de ontvanger natuurlijk niet
mee opzadelen, dus dat is voor de gever weer een
extra kostenpost

Ja, zoiets bijvoorbeeld (Certina Caimano Automatic) fraai, tijdloos en degelijk (gaat de jubilaris waarschijnlijk wel overleven:D)!

Explore MrFitGuru

lance_explorer Schreef:

Een mooie Certina of Tissot met inscriptie lijkt
me een prima keuze en past meer dan ruim in het
budget.
Overigens zou ik wel een automaat kiezen. Dit
heeft toch een soort eeuwigheidswaarde.

Et voila:

http://www.nomos-store.com/en/Watches/Club/Watches-with-manual-winding/Club-Datum-stainless-steel-back.html

Mooi merk.
Manufactuur uurwerk.
Oranje accenten.
Precies 1500 euro.

Leuk al zoveel reacties op deze vraag!
Ik zie al wat mooie ideeën hier. Overigens hebben we het nog relatief jonge mensen (5 jr in dienst), dus een beetje spannend mag wel. Al moeten we ook ermee rekening houden dat de keuze de “gemiddelde” mens (man meestal) aanspreekt.

n mooie stowa of junghans misschien?

vind de keuze voor pellikaan, van hessing of n ander merk met neerlands tintje wel toepasselijk. dstraps vind ik gave banden, maar ik vind ze vaak wat te… stoer voor n jubileum horloge. tenzij t n bouwvakkersbedrijf is ofzo, maar anders zou ik voor n netter bandje kiezen.

en n inscriptie of andere subtiele verwijzing naar t bedrijf zou ik ook meer waarderen dan n ‘blanco’ klok.

horloge als symbolisch geschenk vind ik mooi. maar wat al eerder werd aangehaald, als horlogeliefhebber vind je t vast geweldig, maar hoeveel jubileumhorloges liggen eigenlijk in n la te verstoffen? zou dan liever n goedkoper (doch mechanisch… ik blijf toch n WIS) klokje aanbieden icm met vakantie, cheque, etc. in deze tijden kunnen velen dit wel goed gebruiken. wel oppassen dat de reisburo dan niet failliet gaat :wink:

Gewoon doen. De helft zal hem dan voor 50% van de waarde op marktplaats zetten waarna ik hem wel overneem. :smiley:

Vandaag, 16/10, ben ik precies 35 jaar bij de zaak. Ik krijg een mooie jubileumgratificatie. Daarvan heb ik een big smart-TV gekocht en deze Seiko. Ik bedoel daarmee te zeggen dat ik deze geste van mijn werkgever liever heb dan zijn keuze wat om mijn pols moet.

Groeten,
René:)-D

Nog even een tip vanuit de HR hoek: fiscaal gezien moet de naam van het bedrijf erin staan, anders kan de ontvanger worden aangeslagen voor de waarde van het horloge als ‘loon in natura’.

Steinhart Ocean 2 Orange.
Automaat, WR 300 m, saffierglas met dubbele AR coating, schroefkroon.
€ 490,- inclusief BTW.

Horloge is alleen bij de fabrikant verkrijgbaar (voor zover ik weet), dus ligt niet bij De Bijenkorf (om maar een voorbeeld te geven :)).

Fiscale “probleem” inzake bijtelling is op te lossen door de bedrijfsnaam op de stalen bodem te laten graveren.

En je houdt nog € 1.000,- per persoon over voor een feestje :wink:

Groeten,
Rob

Hoi hoi,

Mijn idee… Hamilton… Niet volledige bedrag en dan kan je binnenkant band naam bedrijf laten zetten als dat voldoende is voor de belastingdienst.

Grt,
Rene

Vind het wel een leuk idee. Was vroeger de gewoonte. Leuk dat het weer opgepakt wordt.
Geen geld geven! Het bedrijf geeft het toch.Waardering hoef je toch niet altijd met geld uit te drukken.

Stowa, Junghans, Pellikaan - uitstekende suggesties.
Kijk ook eens bij Archimede en misschien zelfs Damasko

Graveren is een mooi gebaar en kost geen drol…

Groet
Mark