Een horloge voor mijn zoon... maar welke?

Deze kun je tijdens het sporten gewoon om houden. Waar anders vind je voor dit geld tegenwoordig trouwens nog een royal oak?

13 likes

Als je je zoon zijn eerste horloge geeft. Is dat uiteraard een nieuw exemplaar en geen gebruikte met draagsporen van iemand anders. (Tenzij hij met vintage meer veel feeling heeft).
Tot 500 zie ik hierboven al een aantal leuke voorstellen.

2 likes

Als eerste horloge vind ik een Seiko 5 sports “duiker” een mooie koop. Veel voor relatief weinig.

Maar volgens mij moet je niet de illusie hebben dat hij ondanks een horloge om zijn pols z’n iPhone minder zal pakken. :sweat_smile:

2 likes

Wellicht een Victorinox Inox (damesmodel?, 37/38mm geloof ik) quartz, super stevig, netjes afgewerkt en swiss op de dial! Oh en op Amazon te vinden voor rond het gestelde budget.

1 like

Ik ben nu 18 jaar ik begon op mijn 16e met een omega geneve die zijn voor rond de 200 te vinden en 1 in mind met service rond de 350
Maar anders zekker kijken naar een mooie stoere seiko zoals vele al zeggen is het echt top
Maar al om al veel succes met de zoektocht :wink:

1 like

Kijk sowieso naar verschillende opties van horloges en laat je zoon zelf kiezen. Smaken kunnen echt verschillen.
De zoon van een collega koos zelf voor een monster van een G-shock van 50mm terwijl dan van een andere zijn zoon na 2 maand rondkijken voor zijn 16de verjaardag voor een simpele Hamilton khaki field quartz op nato had gekozen.

1 like

Ik zou persoonlijk het Europese ook laten en voor Japans gaan. Mijn voorkeur is de hierboven aangehaalde Oriënt Kamasu. Leuke kleuren, op staal en saffier. Valt ook in je eerst gestelde budget.

Anders is een Tissot misschien ook een optie? Quarts of automaat mogelijk en gewoon een heel ruime keuze.
Deze bijvoorbeeld: Tissot T-sport V8

1 like

Een Eerste Horloge van een ‘echt’ merk zoals Seiko of Tissot is wel memorabel inderdaad.
Als de knul een rouwdouwer is voor de analoge GShock gaan.

1 like

Misschien eens bij Dan Henry kijken, leuke variëteit aan modellen. Ik zie automaat/quartz en diameters van 39mm tot 44mm dus ook daar keuze genoeg. De kwaliteit zou ook goed moeten zijn afgaande op de reviews.

1 like

Ik zou kijken naar een Invicta 1953 … leuke allrounder en een beetje van 2 werelden. Nieuw model, maar met een knipoog naar vintage. Daarnaast kan het horloge worden gedragen op metaal alsook op leer, dus als jouw zoon besmet wordt met het horlogevirus, kan hij met dit horloge even zoet zijn…

voor een bedrag rond de €100 lijkt me dat een prima keuze

5 likes

Een leuk Europees merk is Yema, met een mooie quartz duiker:
https://eu.yema.com/products/yema-superman-heritage-black-ymhf1574-am

Wellicht Tissot? Een sportieve quartz allrounder.
https://www.tissotwatches.com/nl-nl/t1274101104100.html

Foto is van de automaat, maar je krijgt een idee…

Wel allemaal boven budget, sorry. In ieder geval blijven we wel onder de 500 :wink:

12 likes

Victorinox Inox quartz
Gshock analoog
Of als het een automaat mag zijn een Orient Kamasu a +/- € 200. Ook in rood, zwart of blauw beschikbaar.

5 likes

Luminox, quartz, Swiss made, goed afleesbaar overdag en in de nacht, en kan tegen heeeeel veeeeeel stoten en 20bar waterdicht

1 like

Hoeveel beter word het dan dit voor een tiener, ligt ook een beetje aan het karakter uiteraard :wink:
Ik had uit mn dak gegaan voor deze omdat ik alles met wapens ,sport en tactische eenheden te gek vond !
Dit horloge is gekoppeld aan de Navy Seals (Amerikaanse kikfors)

Succes met zoeken en veel plezier met geven!

5 likes

Ik heb voor beide zonen een 2e hands Steinhart gekocht, mooie prijs/kwaliteitverhouding, zeker als je ze gebruikt koopt.

3 likes

Dat is inderdaad het terrein van de Aziaten. Ga ik wat hoger zitten dan beginnen de Europese producten in beeld te komen.

Mocht het die kant op gaan, dan is dit een interessante idd.

Leuke optie ook (bij oprekken budget).

Welhaast perfect, echter mis ik een draaibare bezel.

Ga ik naar kijken!

Neh… Maar Citizen als Japans optie neem ik wel mee.

Dat zou zomaar heel leuk kunnen zijn, goeie tip!

Die banden variëren is idd ook interessant, maar geen verstelbare bezel.

:+1:

Zit wat in!

Ik koop liever Europees en kijk dus altijd naar mogelijke alternatieven. Vaak genoeg vind ik betere Europese opties. Soms ook niet, c’est ça.

Haha, best cool op die leeftijd. Maar geen draaibare bezel.

Zeker een voordeel, even kijken naar de functies.

Dat was ook mijn gedachte. Maar bij een suggestie hierboven, kwam ik ook ongedragen exemplaren tegen (oud model, show model, whatever…). Maar hem betrekken in de keuze, maakt dat dit dan ook zijn keuze is.

2 likes

deze lijkt mij het leukste voor dat budget!

goeie duiker, leuke jonge kleuren en van een goed merk.

1 like

Leuke micro brand, >500 euro

3 likes

Nou ja, alle beetjes helpen :joy:

Goede suggestie, merci!

Dat blijft het leukst, dank!

:+1:

Zeker eentje om mee te nemen!l

Lijkt mij ook. Mede daarom ook voorkeur voor een Europees product.

Zegt me weinig eigenlijk, ik kijk ernaar!

I

Zet ik ook op het lijstje :+1:

Verrassend mooi horloge!
Tissot ook, maar dan zoek ik naar eentje met verstelbare bezel.

Staat op de lijst :+1:

Ook een goede optie, en in verschillende prijsklassen.

Heel cool idd :sunglasses:.

Is genoemd, kijken we zeker naar!

3 likes

Eerlijk gezegd, kan ik er niet omheen in de overweging… Evenals een eerder getoond Citizen (qua jeugdigheid spreekt me dat merk wat meer aan dan Seiko).