Een horloge winkel beginnen [HELP]

Beste horloge fanaten,

Al jarenlang ben ik gek op horloges, en gek van internet. Ik ben dan ook serieus aan het kijken wat de opties zijn voor het beginnen van een webshop.

Nu het feit dat ik geen ervaring heb in de juweliersbranche, en ik geen idee heb hoe de distributie van horloges verloopt, bijvoorbeeld,

moet je als verkoper alle producenten zelf benaderen?
moet je je aansluiten bij een inkoopvereniging?
wat moet je doen om voor bekende merken te mogen verkopen?
enz,

Nu hoop ik dat iemand mij hier misschien meer over kan vertellen, of een link waar ik voor deze info terecht kan,

alvast bedankt,

vriendelijke groeten,

Joris

moet je als verkoper alle producenten zelf
benaderen?
moet je je aansluiten bij een inkoopvereniging?
wat moet je doen om voor bekende merken te mogen
verkopen?
enz,

Vraag een: Ja je moet ze zelf benaderen.
Vraag twee: Is niet noodzakelijk. Het maakt zaken wel wat makkelijker.
vraag drie: Zorgen dat je een goed buissiness plan hebt en een gelikte (online) winkel. Een bankgarantie is ook handig natuurlijk.

Maar eh ik denk dat je met dit soort vragen beter even bij de kamer van koophandel kunt informeren.

Ik zou beginnen met een businessplan, dan loop je vanzelf wel tegen alle ā€˜problemen’ op.

De ā€˜echte’ grote merken zul je niet van de producent geleverd krijgen. Daarvoor zul je 'het grijze circuit’in moeten en dat vereist uiteraard wel veel kennis van de juweliersbranche. Denk er niet te licht over en vraag je af welke meerwaarde jij zou kunnen bieden tov al die andere Internetaanbieders (en dat zijn er veel…)

hans

1 like

En stap vooral eerst eens - voordat je heel veel moeite gaat doen - binnen bij de Kamer van Koophandel. Die wijzen je wel een eind in de goede richting.

Wat webwinkel betreft: heb je al marktonderzoek gedaan om te achterhalen of er wel behoefte is aan wat jij wilt gaan aanbieden? En aan wie zou je dat willen aanbieden?

1 like

Zo, niet verwacht zo snel reactie te krijgen, bedankt hiervoor.

Idd een business plan is belangrijk, hier wil ik ook wel aan beginnen, maar ik wil eerst graag weten hoe je als ā€œonbekende spelerā€ horloges geleverd kan krijgen van leveranciers, en wat omgeveer de marges zijn.

Het zou omgekeerde wereld zijn als ik eerst een marktonderzoek ga doen, wat weken kost, en er vervolgens achter komen dat de marges extreem laag zijn.

Weten enkele van jullie misschien websites, van inkoop organisaties? en dergelijke? websites waar ik meer kan vinden over leveranciers, levering van merken e.d?

alvast bedankt (als het zo ver is, krijgen leden van het horlogeforum in ieder geval wat koting :smiley: )

bedankt!

Excuseer, maar als dit je insteek is, is je plan (dat je dus nog niet hebt), gedoemd te mislukken. Desalniettemin wens ik je veel succes.

1 like

Elke onderneming start door in de spelen op een bepaalde vraag in de markt waar bestaande spelers (nog) niet voldoende aandacht aan besteden. Hier ligt het marktpotentieel en hier zou ik mij als startende ondernemer eerst in verdiepen.

Gewoon gaan doen.

KvK heb je helemaal nix aan, daar betaal je verplicht een kleine 100 euro voor en verder heb je er dus echt nix aan.

1 like

Ik kan je wel een contact in China leveren, die produceren best mooie horloges en daar kun je je eigen merk op laten zetten.

Andere merken… samenwerken met werledhorloges.nl ofzo?

1 like

robbie409 Schreef:

Ik kan je wel een contact in China leveren, die
produceren best mooie horloges en daar kun je je
eigen merk op laten zetten.

Andere merken… samenwerken met werledhorloges.nl
ofzo?

bedankt voor het aanbod, maar ik ga meer voor de bekende merken.

bedankt voor de moeite

robbie409 Schreef:

Gewoon gaan doen.

KvK heb je helemaal nix aan, daar betaal je
verplicht een kleine 100 euro voor en verder heb
je er dus echt nix aan.

zo denk ik er dus ook over, vandaar dat ik contact zoek met echte horloge freaks

robbie409 Schreef:

Gewoon gaan doen.

KvK heb je helemaal nix aan, daar betaal je
verplicht een kleine 100 euro voor en verder heb
je er dus echt nix aan.

Zonder geldige inschrijving bij de KVK zul je echter geen ƩƩn bank vinden die je wil helpen.

sorry paul,

maar wat jij zegt vind ik nergens op slaan, als elke ondernemer dacht zoals jij, haalden we nu nog de boodschappen bij de locale boer.

Jullie heben wel deels gelijk, dat een webshop meer moet bieden dan de concurrentie, dit klopt als een bus, mijn sterke punt is dat ik weet dat ik veel bezoekers ga krijgen via google, simpel omdat ik hier al jaren mee bezig ben.

vrijwel iedere persoon die opnline een horloge zoekt, raadpleegt google of andere zm, en wanneer je het wereldwijd goed doet op google en zm, en ook zeker weet dat dit gaat gebeuren, scoor je een stuk beter als de gemiddelde juwelier.

maar we wijken af van mijn vraag, mijn strategie etc doen er niet zo veel toe,

Ik begrijp dus uit julli efeedback, dat ik de leveranciers zelf zal moeten benaderen…

Bedankt voor ale reacties

Joris

Beste Joris,
Die lokale boer weet wƩl waar zijn klanten zitten en wat ze willen.

Mmmmm, nu ik dit stuk van je lees begin in toch te twijfelen of je echt weet hoe de commerciƫle wereld in elkaar zit.

1 like

Dat is dus waarom je elk jaar die afdracht aan de KvK moet betalen. Meer heb je er niet aan.

Maar meer toegevoegde waarde???

(op een spookfactuur na :slight_smile: )

De leveranciers van de bekende merken zullen je niet leveren. Dat hoef je niet meer te onderzoeken.

hcptdg Schreef:

De leveranciers van de bekende merken zullen je
niet leveren. Dat hoef je niet meer te
onderzoeken.

weet jij dan misschien waar?

dat is ook helemaal niet ter sprake, maar bedankt