Een horloge winkel beginnen [HELP]

De ‘truc’ is om in persoonlijk contact te komen met de officiele dalers van deze merken, dus de betere juweliers in binnen- en buitenland. Deze leveren regelmatig (off the record) hun horloges door aan wederverkopers. Hierdoor behalen zij een grotere omzetsnelheid en halen zij de door de merken opgelegde ‘targets’. Ik schat dat de dealers de horloges doorleveren met ongeveer 35-40% korting en dat de eindverkoper er dan weer globaal 25% korting op geeft (ten opzichte van de listprijs die dealers moeten aanhouden). Gassan Amsterdam levert zo karrevrachten Rolexen uit aan het grijze circuit.

3 likes

beste
zoals hans al schreef .de horlogefrabrikanten zullen je ZEKER niet helpen .
je aanvoer/aanbod zal jezelf altijd moeten regelen .
dit alles met vallen en opstaan .(zoals altijd)
hoe populairder het type/merk hoe kleiner je marge .
je marge zal verschillen maar reken niet op meer dan 30% .
ook de banken zullen je waarschijnlijk niet met open armen ontvangen.crissis?
.
maar aan welke merken dacht jezelf en nieuw of gebruikt ??

hcptdg Schreef:

Gassan
Amsterdam levert zo karrevrachten Rolexen uit aan
het grijze circuit.

Zo, dat is dan ook geen geheim meer.

juwelierburger.com Schreef:

beste
zoals hans al schreef .de horlogefrabrikanten
zullen je ZEKER niet helpen .
je aanvoer/aanbod zal jezelf altijd moeten regelen
.
dit alles met vallen en opstaan .(zoals altijd)
hoe populairder het type/merk hoe kleiner je marge
.
je marge zal verschillen maar reken niet op meer
dan 30% .
ook de banken zullen je waarschijnlijk niet met
open armen ontvangen.crissis?
.
maar aan welke merken dacht jezelf en nieuw of
gebruikt ??

Volgens mij droomt iedereen om Omega, Rolex en Hamilton’s te verkopen (Vooral die laatste :)), maar ik geloof dat je bij de eerste 2 merken er nooit meer tussenkomt, tenzij je in het grijze circuit wilt gaan zitten. Maar ik vraag me af hoe je dan garanties kunt leveren?

Er is geen andere mogelijkheid dan ‘het grijze circuit’. Anders moet je een pand kopen in hartje Amsterdam (of Maastricht :slight_smile: :))en een ‘echte’ zaak beginnen.

Het grijze circuit is ondertussen al zo groot dat daar de marges ook onder druk staan. Voor de consument een goede zaak, voor de ondernemer ‘iets’ minder.

Ypuh Schreef:

… Maar ik vraag me af hoe je dan garanties kunt leveren?

Garantie loopt denk ik altijd gewoon via de AD waar de grijze jongen ze betrekt. Die stempelen het garantiebewijs. In geval van defect o.i.d. kun je gewoon bij alle AD’s terecht.

niet in maastricht beginnen aub …
is al te vol …

4 likes

juwelierburger.com Schreef:

niet in maastricht beginnen aub …
is al te vol …

Bwahhhhh, raap me op!!, Alfred wordt ook een forumpikkie (of zit Monique achter het toetsenbord) :D:D

Alfred (of Monique) moet zich wel snel even opnieuw aanmelden onder eigen (of verzonnen) naam want een url in de gebruikersnaam is niet toegestaan! Stuur je me even een pb als je zo ver bent Alfred (of Monique)?

heb ik weer …duhh .
zal van me laten horen henrik…
had even niets te doen vandaar …

en hans inderdaad ik ben het (hij) en niet zij

Voorstel voor je nickname: BurgerKing :slight_smile: ?

Foto’s, Foto’s!! :slight_smile:

1 like

Beste Joris,

Hoewel denk ik velen jouw droom zullen delen om een luxe horlogezaak te beginnen, is het een grote en riskante stap, maar dat geldt voor vrijwel elke onderneming.
Hoewel de wat duurdere merken mij ook meer aanspreken dan goedkopere merken, hebben de forummers desondanks toch gelijk dat grote merken niet zullen leveren.

Net als werknemer sta je vaak als beginnende ondernemer ook vaak onderaan de ladder als je net begint. Wellicht kun je overwegen om eerst te beginnen met goedkopere, makkelijk te leveren merken en zo in de loop der tijd status en bekendheid scheppen.

Maak inderdaad een goed ondernemingsplan, verzamel zoveel mogelijk informatie en benader eventueel een persoon die ook in het vak zin.

Als je officieel gaat, is een GOEDE boekhouder of accountant ook altijd aan te raden.

Veel succes en het beste met je zaak!!

Rogier

Heb jezelf al actief informatie ingewonnen bij echte bedrijven dus niet alleen even googlen op internet ?

Als je zulke belangrijke vragen op een internet forum stelt :S over het opstarten van een bedrijf dan zou ik er al helemaal niet aan beginnen…

Toch succes toegewenst.

Mvg
Henry

Kunt u dit contact aan mij doorsturen alsjeblieft?
Ik ben ook nog opzoek naar dit :blush:

Kom ik aan een paar jaar later, sorry ben net nieuw op de site :cold_sweat:

Esneeeeeeeee!!! :joy::joy::joy:

2 likes

Je moet robbie409 even 10 emails sturen. Er bestaat dan een kleine kans dat hij reactie geeft binnen een maand.
Als hij geen reactie geeft, ligt dit overigens niet aan hem maar aan het feit dat hij niet in zijn inbox kan komen door technische problemen of omdat de e-mails simpelweg niet aankomen.

Je kan hem overigens ook via facebook een bericht sturen. Als er een gelezen vinkje bij het bericht komt te staan, betekent het overigens niet dat robbie409 je bericht ook daadwerkelijk heeft gelezen of zelfs ontvangen, maar dit is vermoedelijk een fout en/of storing bij facebook.

9 likes

Op zich kun je toch best wel wat met dit idee. De grootste kunst is om gerichte traffic te genereren en hoog in de zoekmachines te komen met relevante zoekwoorden. Je geeft zelf aan dat dat je sterke punt is dus maak daar gebruik van.
Wil je snel testen en resultaat scoren dan raad ik je een affiliate programma aan van bijvoorbeeld Tradetracker. Zonder investering te doen kun je relatief een webshop opzetten met het gebruik van promo materiaal van één of meer van de aanbieders die je daar vindt. Je wordt per sale betaald en als je dat een beetje goed weet te doen kan dat aardig wat opleveren.

:joy::joy::joy: