Een kleine reparatie

Een jongen uit m’n klas had dit aziatische (prut)horloge besteld, maar na een dag bleek de rotor alweer los te zitten. Een klein verslagje van de reparatie van deze LK Colouring:

Het bandje even los maken, anders wordt het lastig prutsen:

Eventjes het achterdeksel afgeplakt zodat het niet zou beschadigen:

Zo die is open:

Hier is goed te zien dat de rotor nogal los/scheef hangt:

Snel verwijderen dan maar:

Rotor weer op z’n plek leggen:

En vastschroeven maar weer:

De boel weer in elkaar draaien:

Dat was het weer voor vandaag… het horloge samen met het gebruikte gereedschap:

En volgende week de reparatie van de horlogeband die uitelkaar gevallen is :smiley: (of nog eerder) (:smiley:

de reparatie was al best lang geleden, heb er nooit meer wat van gehoord :wink:

In één woord.Keurig(tu) en leuke foto’s.Laat je niet ontmoedigen door negatieve reactie’s
Gr,
Lone Ryder

Inderdaad (tu)

Je hebt in ieder geval meer lef dan ik :wink:

(ongeacht de prijs van een horloge, moet je het wel durven)

Mooi verslagje (tu)

(tu)

Goed gedaan (tu)

Groeten,

Martin

Prima!
En nog goeie fotoos ook.
Hulde hoor :slight_smile:

Vakwerk dit. Zowel de reparatie als de fotos.

Leuk, dank!

Leuk veslag(tu)

Eigenlijk zou een ieder één of ander “prulhorloge” in huis moeten hebben om hier mee te oefenen.
Leerzaam en als het mis gaat,geen man overboord.
De goedkope chinese uurwerkjes zijn hier ideaal voor.

gr Ron

Leuke reportage! Dank je wel voor het laten zien(tu) Ook al gaat het ‘slechts’ om een pruthorloge, want: wie het kleine niet eert, enz, enz…

Je moet érgens beginnen ! (tu)
En bij zo’n kleine herstelling heb je een “doel”.
Mooi werk en mooie foto’s !

Inderdaad, goed gedaan(tu)

@ bikerplus: inderdaad, is die Sjineese ##@!%** nog ergens goed voor. :wink:

Trouwens nu ik er nog eens over nadenk, een groot aantal winkels zou er heel anders (lees leger) uitzien als er geen Chinezen bestonden…
bijvoorbeeld: een lege Blokker, een Praxis, ze zouden dan alleen nog maar wat hout hebben:D, Bart Smit, ze zouden er alleen nog maar Lego en Playmobil hebben… Er zou geen knuffel meer te koop zijn.
Op de kermis zou je, behalve in de attracties, alleen nog maar voor de eer kunnen schieten, touwtje trekken of eendjes scheppen:D:D Oh ja, je kunt altijd nog een suikerspin nemen.

(:smiley:

Met alle respect voor het horloge.

(tu) Top! En je vriend vast ook weer blij.

Ik ben zelf ook zo begonnen, beetje kastje openen, beetje schoeven, en voor ik 't wist had ik em uit- en inelkaar. En zoals al eerder gezegd, met een goedkoop klokje kan er weinig misgaan.

P.S. 1 tip voor als je een keer iets helemaal gaat (de)monteren: koop dan wel een klokje dat er ook een beetje leuk uitziet. Ik draag mijn eerste nog steeds regelmatig met veel plezier. Vaker dan m’n eerste, 2de, 3de, etc. Zoals met zoveel dingen, je eerste is altijd bijzonder…

Hij draait nog wel die rotor ?

:)o

marnix_moed Schreef:

(:smiley:

Met alle respect voor het horloge.

Voor de toekomstige sleutelaars noemen we ze voortaan Azimatische uurwerken.(:smiley:

Gr Ron