door elke euro die we over hadden hierin te steken en met elke euro bedoel ik ook elke euro. Niet op vakantie gaan, niet op restaurant gaan, geen uitstapjes maken, kledij van de zeeman dragen, etc. … Alles ging hetzij naar een Longines horloge, hetzij een Rado horloge, hetzij een stuk benodigd Bergeon gereedschap, hetzij een stukje oude merchandising van Longines.
2 merken, van Rado hebben we zo ook een verzameling, miss kan ik er nog een nieuwjaarssprookje van schrijven, Rado heeft ook zo een dikke brief gekregen, time will tell
inderdaad en hier is echt alles ten koste van de horloges gegaan.
Het horloge waar het mee begon is die van mijn opa
Die was kapot en doorheen de jaren had ik flinke gezondheidsissues. Bij mijn eerste operatie nu 18 jaar geleden was het echt randje boordje. Om me te motiveren had John me gezegd “kom op joh je moet er door komen en dan mag je het horloge van je opa gaan laten herstellen”
ik kwam er door en ik ging met het horloge naar de horlogemaker en kwam uitermate triest thuis, ik kon de herstelling niet betalen. zelfs hedentendage heb ik geen 1500 euro liggen om zo maar eventjes een horloge te laten herstellen, dat was toen een onoverkomelijk bedrag en nog steeds.
Gezien ik ook autisme heb was dat echt bij wijze van spreken het einde van de wereld dat ik dat ding niet kon laten herstellen, nog wat meer dan het bij een gewone mens zou zijn en ik vond het dan niet beter om zelf de opleiding te beginnen, want ik zou het wel snel even zelf doen dan.
Had ik toen geweten hoe moeilijk het is om op latere leeftijd echt nog een gedegen horlogemaker te worden, hoe duur al het gereedschap is, hoeveel opoffering dat vraagt, ik zou er waarschijnlijk nooit aan begonnen zijn, maar ik ben heel blij dat ik dat toen allemaal niet wist en kijk met grote fierheid terug op de Longines reis die ik maakte en de erkenning vanuit Longines maakt dat alleen maar nog mooier allemaal.
En jij waar er 3 zijn, is altijd plek voor nummer 4 en op een dag zit je dan aan dezelfde hoeveelheid als hier 
Natuurlijk en dan over een paar jaar weer een foto als ik de horloge opnieuw bijeen gespaard heb en die bij de poster kan zetten.
Gisteren is jouw tas warme chocomel gearriveerd. Aan de poststempel te zien is die heeeeel lang onderweg geweest, Belgische punctualiteit op zijn best 
Wij wensen jou ook hele fijne kerstdagen ook al zijn ze reeds voorbij maar voor nieuwjaarswensen is het nog niet te laat, dus happy new year!