Een Longines kerstsprookje come true

Zo, ik dacht scan even snel langs de foto’s.
Maar wow daar zit zoveel enorm moois tussen dat het zeker wel verdiend was om even de tijd te nemen voor de tekst.
Wat een bijzonder mooie collectie(het woord is hier wel op z’n plek :wink: )!

“citeer” er zomaar eentje maar je doet al snel de rest te kort , zoveel gaafs!
Geweldig!

4 likes

Mijn beste,

Een boeiend verhaal, schitterende foto’s, en een Longines Adept “pur sang”.
Mijn complimenten.:ok_hand:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Een verzameling om stil van te worden.
Met veel liefde en toewijding tot stand gekomen en gerestaureerd.
En dan de waardering van de fabrikant krijgen is de max

4 likes

Gefeliciteerd :+1: :star_struck: Prachtige collectie .

1 like

die heb ik trouwens dubbel: ik vond dat zo mooi - blauw, staal, chrono en van Longines. Hij had juist geen datumhokje wat ik eigenlijk wel wil maar daar kon ik dan wel mee leven want aan al andere vereisten waren aan voldaan. Dus sparen niet wetende dat mijn familie ook eentje kocht en toen had ik er 2 :rofl:

15 likes

Mooi verhaal maar vooral…wat een schitterende collectie! :ok_hand:

1 like

Wat is dit ontzettend gaaf en uniek!!!
Gelukkig heeft men bij Longines dit ook op waarde geschat, En er iets leuks mee gedaan!
Want dit is toch Museum waardig?!
Ik hoop dat U/je nog lang kan genieten van deze verzameling/collectie!

Groet, T.N

1 like

zit een verhaal aan deze vast: deze is zonder pardon ver boven onze budgetten. Maar wij denken eigenlijk nooit aan wat we niet hebben en des te blijer zijn we met wat we wel hebben. ook hebben wij altijd klaar gestaan voor anderen, waar men ook mee afkwam. En op een dag gaan we langs bij een vriend van ons die klokken doet en die haalt een longines doosje tevoorschijn waar deze in zat en mijn eerste reactie - wetende dat de man geen horloges doet wegens te klein - hey joh zal ik die in orde voor je zetten?

Het hele gedeelte voor de centrale secondenwijzer ontbrak en er zaten verkeerde wijzers op en hij liep ook niet zo geweldig en dat had ik ook allemaal meteen gezien dus ik wilde echt mijn vriend een plezier doen en die voor hem in orde brengen.

reactie terug: die is voor jou, ik was sprakeloos. Ik draag hem eigenlijk niet vaak genoeg, maar dat is vooral omdat ik bang ben de fancy lugs die uitsteken te beschadigen maar op veel van de speciale dagen zit deze om de pols :slight_smile:

23 likes

Geweldig, wat een prachtig verhaal en dito verzameling. Wat een bijzondere stukken van het merk zitten erbij, en vooral dat je alles zo compleet hebt.

Proficiat met dat de droomt uit komt. Wat een sympathiek merk. Ze mogen de band met jou wel warm houden en koesteren.

2 likes

Heel tof dat Longines zo’n positieve reactie stuurt, veel plezier alvast met de historische info de je kant op gaat komen :+1:

Ik heb ook wel eens met de gedachte zitten spelen om m’n Tissot collectie met Tissot te delen, maar omdat er nog zoveel gerestaureerd moet en omdat ik nog lang niet uitverzameld ben vind ik het moment zeker nog niet daar. Wie weet ooit :blush:

10 likes

Ik denk dat het beschrijven je toch is gelukt. Gefeliciteerd!

1 like

Wat een toewijding!
Respect :raised_hands:

1 like

Er zijn eigenlijk geen woorden om recht te doen aan deze toewijding en verzameling dus ik houd het bij een simpele kreet, in hoofdletters, dat wel: WAUW.

2 likes

Ik ben toch al een paar jaar lid hier op HF lees veel, heel veel (te veel) zegt mijn vrouw :innocent:

Maar zoiets als dit: uniek, grandioos,extra ordinaire, weergaloos,buitengewoon, fenomenaal en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Gelukkig ben ik niet echt jaloers aangelegd want anders…
Hoe kan kunnen jullie in een zo relatief korte tijd zoiets bijeen garen/sparen?

In één woord wauwwwww ga maar stoppen met weergeven hoe ik mijzelf voel bij zo`n verbondenheid met één merk.

Heb er zelf maar 3 en weet wat een doorzettingsvermogen zoiets kost…

1 like

Ohhh, wat een super toffe reactie vanuit Longines. Echte liefhebbers met een mooie oude collectie weten ze wel te waarderen.

Nog even een flinke klus om alles goed op de foto te krijgen. :sweat_smile: maar niks zo leuk als extra informatie. Helaas wat lastig voor Gruen dus daar moet ik het zelf doen. Heb ook deels van die labeltjes :rofl:

Deel je een plaatje van de poster zodra die er hangt?

Ben benieuwd wat voor uittreksels ze hebben. Leuke plaatjes, leuk verhaal, mooi begin van het nieuwe jaar!

4 likes

Geweldig!
En wat een mooie Longines horloges :ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2:

1 like

door elke euro die we over hadden hierin te steken en met elke euro bedoel ik ook elke euro. Niet op vakantie gaan, niet op restaurant gaan, geen uitstapjes maken, kledij van de zeeman dragen, etc. … Alles ging hetzij naar een Longines horloge, hetzij een Rado horloge, hetzij een stuk benodigd Bergeon gereedschap, hetzij een stukje oude merchandising van Longines.

2 merken, van Rado hebben we zo ook een verzameling, miss kan ik er nog een nieuwjaarssprookje van schrijven, Rado heeft ook zo een dikke brief gekregen, time will tell

inderdaad en hier is echt alles ten koste van de horloges gegaan.

Het horloge waar het mee begon is die van mijn opa

Die was kapot en doorheen de jaren had ik flinke gezondheidsissues. Bij mijn eerste operatie nu 18 jaar geleden was het echt randje boordje. Om me te motiveren had John me gezegd “kom op joh je moet er door komen en dan mag je het horloge van je opa gaan laten herstellen”

ik kwam er door en ik ging met het horloge naar de horlogemaker en kwam uitermate triest thuis, ik kon de herstelling niet betalen. zelfs hedentendage heb ik geen 1500 euro liggen om zo maar eventjes een horloge te laten herstellen, dat was toen een onoverkomelijk bedrag en nog steeds.
Gezien ik ook autisme heb was dat echt bij wijze van spreken het einde van de wereld dat ik dat ding niet kon laten herstellen, nog wat meer dan het bij een gewone mens zou zijn en ik vond het dan niet beter om zelf de opleiding te beginnen, want ik zou het wel snel even zelf doen dan.

Had ik toen geweten hoe moeilijk het is om op latere leeftijd echt nog een gedegen horlogemaker te worden, hoe duur al het gereedschap is, hoeveel opoffering dat vraagt, ik zou er waarschijnlijk nooit aan begonnen zijn, maar ik ben heel blij dat ik dat toen allemaal niet wist en kijk met grote fierheid terug op de Longines reis die ik maakte en de erkenning vanuit Longines maakt dat alleen maar nog mooier allemaal.

En jij waar er 3 zijn, is altijd plek voor nummer 4 en op een dag zit je dan aan dezelfde hoeveelheid als hier :wink:

Natuurlijk en dan over een paar jaar weer een foto als ik de horloge opnieuw bijeen gespaard heb en die bij de poster kan zetten.

Gisteren is jouw tas warme chocomel gearriveerd. Aan de poststempel te zien is die heeeeel lang onderweg geweest, Belgische punctualiteit op zijn best :wink:

Wij wensen jou ook hele fijne kerstdagen ook al zijn ze reeds voorbij maar voor nieuwjaarswensen is het nog niet te laat, dus happy new year!

15 likes

Fantastische verzameling, goed dat Longines dit naar waarde kan schatten.
Geniet er nog lang van.

1 like

Wat een fantastische collectie.
Mijn diepe respect voor je gedrevenheid en doorzettingsvermogen.
Heel mooi dat Longines dit absoluut terecht op waarde weet te schatten.
Dankjewel voor de prachtige foto’s en het inspirerende verhaal.

1 like

Wat een prachtige collectie en geweldig verhaal!

1 like