Een Longines kerstsprookje come true

Heel gaaf. Van harte gefeliciteerd met dit cadeau!

1 like

Sprakeloos!!!

Wat en passie wat en liefde wat en hobby wat en droom .

Dit is en levenswerk
Hoop dat jullie vele jaartjes nog van mogen genieten.

Ik heb in ieder geval van genoten
En bent jaloers in de meest positieve manier dan wel

Sprakeloos
Dank dat uw dit met ons gedeeld heeft

1 like

Een welverdiende bekroning van het harde werken. Prachtig om zoveel doorzettingsvermogen in één collectie te zien.

Niet meer dan terecht, maar toch zeer sympathiek, van Longines om zo iets terug te geven aan een échte liefhebber van het merk.

Ik heb genoten van het verhaal en de fotocollage!

1 like

En wij genieten ook nog eens mee, dank :pray:

1 like

Wat een mooi cadeau
 een kroon op jullie werk van de afgelopen jaren
 Compliment en een diepe buiging van me
daar kan ik in de verste verten niet eens aan tippen

Hopen dat Rado jullie ook mag verrassen

Groet!
Serge

2 likes

Wat een bijzonder kerstsprookje deze erkenning en waardering van Longines zelf ,voor jullie opoffering ,doorzettingsvermogen,vakmanschap en passie ! En terecht, wat een geweldige “snoepdoos “ liet je opengaan zeg, en wordt nog mooier door het resultaat van specifieke research door Longines zelf :ok_hand: proficiat en wellicht een opmaat voor een mooi boek in de toekomst ?

2 likes

Wat een geweldige verzameling, de passie druipt er vanaf, heerlijk om te zien en te lezen!

En wat gaaf dat Longines zo positief is en mee wil werken, lijkt mij idd erg gaaf!
Ik heb geen Longines, maar wil er nu ook een!!

Erg bedankt voor het delen van dit alles!!

1 like

Mooie verzameling en jij neemt je hobby tenminste erg serieus. Klasse, goed bezig! Mooi verhaal😇

1 like

Nu wist ik dat je al heel wat moois had Saar, maar nu het meeste hierboven staat
 :astonished:
Mooi spul en mooie reactie van Longines :ok_hand:
Straks nog een mooie post van de Rado’s :drooling_face:

1 like

Tof dat je die brief naar Longines hebt uitgedaan en een mooie reactie van de fabrikant.
Dat toont toch dat jullie een bijzondere collectie / levenswerk hebben neergezet.
Iets om trots op te zijn. Geniet ervan!

1 like

dat vind ik echt een heel mooi compliment. Het klopt ook, ik hou niet van halfbakken werk, ik hou niet van “duur duur duur en dan is het goed” en ik hou ook niet van kwantiteit boven kwaliteit.

Kwantiteit volgt met de jaren, maar in de allereerste plaats is het kwaliteit (ik bedoel in herstellen kwaliteit). ik maak daarbij geen onderscheid in hoe duur iets wel of niet is en van welke makelij iets is. Naast Longines verzamelden we ook Rado, maar er is ook een allegaartjesverzameling en die bestaat uit alles wat je je maar kan indenken waaronder ook een zestal chinese alie horloges en die onderhoud ik met evenveel zorg als de Longines of de Rado die hier staan en ook met even veel zorg als de omega en de jlc die er zijn in de allegaartjesverzameling.

Ik vind het echt hatelijk dat sommigen iets afbreken omdat het van chinese makelij is. Er zijn mensen met geen budget - ook ik niet - voor patek, vacheron, rolex, 
 maar toch zijn zulke mensen vaak erg blij met hun Chinees of Frans of Duits of Tsjechisch of 
 horloge en zij verdienen evenveel respect als de rolexbezitter, zoniet meer. Als je geld hebt, kan je alles kopen, heb je dat niet dan wordt het moeilijker en daar hoeft de ene de andere niet scheef om te bekijken. het gaat in die gevallen meestal maar om status en prestige zo van “kijk eens wat ik heb en wat jij vooral niet hebt” en ik heb er lak aan. ik herstel liever een chinees of penanker of weet ik veel wat voor horloge voor een trotse bezitter dan eentje van die andere categorie

Al goed dat ik niet herstel, met dat autisme van mij zou ik ik het ook gewoon zo zeggen recht in het gezicht van mensen :rofl:

doen, t zijn toppertjes en ik draag ze met veel plezier!

11 likes

Ik weet niet eens wat ik hier zie.
Lijkt wel een soort patstelling.

Of jullie nemen Longines over of Longines neemt jullie over.
Hetzelfde voor jullie Rado collectie.

Een dedicatie van bijzondere klasse iig.

3 likes

Indrukwekkende collectie en dito verhaal! Zijn er niet veel denk ik die met zo veel passie zo’n collectie hebben en accessoires. Het is bijna museum waardig. Het is dan ook een geweldig mooi merk! Enkele maanden geleden zelf een Longines Spirit aangeschaft, mijn 1e Longines. Zeer van onder indruk dus snap je passie wel.
Geweldig ook dat je door Longines zo’n mooie reactie hebt ontvangen! Sommige sprookjes bestaan dus echt.

2 likes

Wat een prachtige collectie en een indrukwekkende ontstaansgeschiedenis erbij! Mooi om te horen hoeveel toewijding daar inzit en dat elk horloge serieus genomen wordt, met dit als resultaat. Jaloersmakend mooie exemplaren. Geniet ervan.
En handig die labeltjes, hoor :grin:. Geeft het een (terechte) museaale vibe.

1 like

:star_struck: Prachtig :+1: :partying_face:
Groeten en bedankt voor het delen :open_book:
Iwan :motorcycle:

1 like

Wat een collectie! Heel gaaf om te zien!

1 like

Ik ben echt blij dat je je collectie met ons deelt, hopelijk volgen er nog veel foto’s met een fantastisch verhaal erbij

1 like

Zoveel doorzettingsvermogen, passie en liefde :heart:

Wat een prachtige collectie en wat een prachtige reactie van Longines. Zoals je hoopt maar zeker niet meer vanzelfsprekend is. Respect en waardering voor de horloges, de collectie en elkaar!

1 like

Prachtig mooi levenswerk/verhaal, echt uniek. Chapeau ook om door te gaan daar waar anderen je passie in twijfel trokken. Tof van Longines ook dat ze zo hebben gereageerd. Dat je nog maar vele jaren in goede gezondheid van deze unieke collectie dagelijks mag genieten en deel zeker af en toe eens een update👍

2 likes

Moh, dat is echt hartverwarmend. Weten dat je al die jaren geen enkel compromis aanvaard hebt, het moest zo goed gedaan worden als realistisch mogelijk was (en vaak nog beter), liever dagen tijd in steken, veel moeten vloeken, en wachten op de juiste stukken dan middelmatig werk afleveren. Die erkenning hebt ge driedubbel en dik verdiend.

T is een prachtige collectie. Gegarandeerd dat ze bij Longines ook wel heel trots en blij zijn met uw brief, hoeveel keer gaan ze nog tegenkomen dat iemand zo veel van hun historische stukken minutieus herstelt tot op een niveau dat ze zelf eigenlijk niet beter zouden kunnen. :smile:

Curieus wat er uit die archieven van hun gaat opduiken :v:

4 likes