Een Longines kopen in Griekenland? Maar no deal.

Hi. Op dit moment ben ik in Griekenland. Nu is het zo dat ik een Longines Spirit Zulu op het oog had en nog steeds heb die mijn anderhalf jaar oude Legend Diver moet gaan vervangen.

Hier bij een AD is degene beschikbaar die volledig volgens mijn wens is. Zijn er forumleden die ervaring hebben met het kopen van dit soort horloges (prijs ca. € 3.000) in Griekenland? Kan er serieus over de prijs gesproken worden?

En zijn er wellicht redenen om een koop in Griekenland af te raden?

Ben benieuwd naar de reacties.

Groet uit een zonnig Kreta.

5 likes

Geen ervaring mee, als de prijs goed is (referentie kan het model zijn op Chrono24 binnen de EU), de garantie internationaal en direct beschikbaar, wat let je dan?

3 likes

Ik zou eens een poging doen. Ik schat dat je er in Nederland wel tot max 20% af moet kunnen krijgen (list).
Een reden om het af te raden is dat je bij garantie gevallen mogelijk geconfronteerd wordt met verzendkosten.

1 like

Met dat % zat ik ook in mijn hoofd. De verzendkosten komen dan denk ik om de hoek kijken als ik via een NL AD horloge voor garantie moet opsturen?

1 like

Het zal ook verschil maken of je bij de NL AD vaker horloges hebt gekocht. Ben je daar een goede klant, zal hij een Grieks slippertje wellicht eenmaal door de vingers zien.

1 like

Je hoeft voor garantie of service niet langs de AD, Longines heeft een gratis ophaal/verzendservice:

8 likes

Heb ik in Griekenland ook op de pols gehad, recent! List was bij de AD 3.100 als ik me goed kan herrineren en ik mocht het meenemen voor iets in de 2.6xx.
Je kan zeker onderhandelen en met internationale garantiekaart zie ik het orobleem niet. ik heb het niet gekocht alleen omdat de groene versie niet voorradig was…

Edit: was in A. Nikolaos (L. Maris AD), ik zag net dat je in Kreta bent……

2 likes

Whehe. Heb al eerder mijn Legend Diver bij een AD gekocht en laatst een vriend daarheen gebracht voor een aardige Omega. Heb daar gevraagd een mail te sturen als de Zulu Green Bezel binnen was. Wat schetst mijn verbazing. Staat nu op de website. Geen mail. Dat vind ik dan jammer. Verder overigens prima ervaring daar.

Griekenland is straatarm. Een fikse korting wacht op je. Weglopen helpt ook, voordat je de deurkruk pakt om te vertrekken klinkt het eindbod. Succes!

3 likes

Dat is een handige tip zeg. Dank.

1 like

Ik kan je niet helpen met je vragen maar wat een mooi model is dat zeg. Succes in ieder geval!

1 like

Heb je veel horloges gekocht daar op deze manier? Klinkt erg ervaren uitspraak….

Ben ik gisteren geweest. Hij was nu weg. Morgen ga ik even naar Heraklion met dit weer. :sun_with_face:. Je moet wel wat overhebben voor je hobby.

1 like

We gaan het zien. Ik kom ter lering en vermaak morgen zeker terug met de ervaring.

Vind ik ook. Mijn collectie heeft al wat zwarte dials. Wilde eigenlijk voor zilveren dials gaan maar vind deze combinatie met de wijzers en indices erg geslaagd.

1 like

Ben op een aantal reacties vergeten te citeren. Excuus.

Dat is nog eens service!

Zo. 11000 stappen en een busretourtje verder. We gaan de Nederlandse economie maar spekken. Heb de Zulu gepast en hij is werkelijk waar schitterend. Dus er kon worden doorgepakt.

Er werd even gebeld maar de baas want die was elders een bakkie aan het doen. Na een vijftal minuten kwam boss himself binnen. Ik vroeg hem terloops nog even waarom hij € 70 boven listprjs zat. Kwam door prijsverhoging en andere tax op het eiland?

Afijn, baas kwam met een prijs die net aan de 15% korting aantikte (van zijn listprijs). Ik gaf aan dat er met een 20% meer kans op een succesvolle deal zou bestaan. Immers, als je voor 09.30 uur een Longines kan schrijven begint de dag toch aardig zou je zeggen.

Baas gooide alles in de strijd en kwam 1,5% dichterbij. Ik maakte duidelijk wat mijn uiterste prijs zou zijn. No deal. Aangezien de Longines vitrine dichtbij de deur was stond ik snel weer buiten. Werd ook niet teruggeroepen voor een counteroffer. :rofl:

Deze Zulu gaat er zeker komen. Wel in Nederland. Ik houd het geld dan liever binnen Nederland. Ben nog een weekje vrij dus tijd zat voor wat AD’s.

Bedankt voor het lezen en de gegeven input. Hoop dat ik de Zulu snel kan presenteren in de NA rubriek.

19 likes

Ik ben benieuwd wat er gebeurd als ik naar beneden scroll, maar ik vind Grieken over het algemeen aardige service-gerichte mensen wiens economie helaas te veel op toerisme moet leunen.

Heb er dus geen moeite mee om van Grieken, Italianen of Spanjaarden te kopen. Of Noord-Afrikanen, Levantijnen en overig zuiderlijk gespuis. :slight_smile:

Dat heb je ook wanneer je je horloge in Roermond woont maar bij een AD in Zaanstad staat voor een garantiegeval. Beter verzendkosten dan de benzinekosten, parkeerkosten en tijd om weer naar Roermond te rijden, denk ik dan maar weer.

Kijk. Het voordeel van een conglomeraat a la Swatch groep. Alhoewel, Nomos doet dat ook erg netjes.

Prachtige sentiment weer. En direct ook de reden dat ik het jammer vind dat hardwerkende Grieken zich met toeristen bezig moeten houden. Het is ergens wat vernederend. Onverdiend, overigens.

Ik zou juist voor de herverdeling gaan. :slight_smile: De Grieken hebben het harder nodig dan ik, en als ik zo om me heen kijk in de straat… Tja. Die hebben de kop ook allemaal dik zat.

9 likes

Laatste dag van je vakantie? Anders nog 1 keer langs gaan.

Wat @Fate_Amenable_To_Change ook al aangeeft. Binnen Nederland houden? Een Griek verdient al zo veel? Nou beetje jammer voor ze, absoluut niet waar.

Enne, souvenir is ook leuk toch?

3 likes