Een Longines kopen in Griekenland? Maar no deal.

Ik vind Grieken ook uiterst vriendelijk en heb er eveneens geen moeite mee om te kopen. Ga ook absoluut niet bij alles onderhandelen. Alleen met horloges ga ik er net zo in als ik in Nederland zou doen. Maar de winkelier moet er een goed gevoel bij hebben en ik ook. We kwamen er niet uit dus prima van beide zijden.

1 like

Morgen nog een dag maar blijf lekker aan het strand. Horloge gepast (AD bij mij in de buurt had deze niet)en ik ken geen twijfel. Ik ben van de look and feel. Zal een mooie aanwinst zijn.

1 like

16,5% korting op zijn prijs voor dat horloge komt overeen met de aller, allerlaagste prijs die ik binnen de EU op Chrono24 tegen kom als je de verzendkosten mee rekent.

Een beetje onderhandelen vind ik niet zo’n punt, maar echt het onderste uit elke kan willen schrapen
 Een goed gevoel voor iedereen is dat je de AD ook wat marge gunt om z’n personeel te betalen en z’n lichten aan te houden. Als ik de AD was zou ik een broertje dood hebben aan verdere onderhandelingspogingen. Nederland, Griekenland, maakt niet uit.

20 likes

Bij een store in store winkel van de Swatchgroup in de Bijenkorf krijg je precies 0% korting. Dan is 16,5 toch wel een ok deal als vakantie aandenken.
Ik zou voor een jong gebruikt exemplaar gaan maar waarschijnlijk van dit model wel lastig te vinden nog.

2 likes

Zou hem idd ook lekker meenemen uit Kreta. Leuke herinnering aan vakantie en prijs is hartstikke scherp!

4 likes

Ik gun de AD een verkoop waarbij hij bepaalt welke marge hij wil overhouden. Als hij teveel weg moet geven moet hij het niet doen.

1 like

Ieder z’n meug, maar 20 vragen en 16,5 krijgen? Ik zou hem lekker mee hebben genomen. Je hebt het over 100 euro.

8 likes

Was ook het eerste dat ik dacht. :+1:

5 likes

Ik vind het maar armoedig gedoe dat afdingen, koop het gewoon niet als je het niet kan/wil betalen.

2 likes

Sweet Jezus! Hebben we dit weer

2 likes

Ben ik het niet mee eens, hangt er natuurlijk wel vanaf waar je bent en welk product je wilt kopen. Maar als je weet dat een (flinke) korting mogelijk is, was je wel gek als je meer zou betalen. Ik heb een paar maanden geleden bij een AD een Omega Speedmaster gekocht, had bij verschillende een offerte aangevraagd via email. De prijs die aangeboden werd heb ik ook betaald, niet verder geprobeerd.

Voor het verschil tussen offerte en list heb ik wel (ongeveer) een Meistersinger kunnen kopen. En iedereen was naar mijn gevoel tevreden over de deals
 Vaak ben je een dief van je eigen portemonnaie als je niet afdingt.

Tip: als je naar Egypte gaat en je een slof sigaretten aangeboden wordt voor slechts 40 euro, dan wordt je opgelicht, 10 of 12 euro is ook prima.

5 likes

Dat is ook een nette werkwijze, waarmee het voor niemand vervelend of genant wordt.
Wat ik bedoel is naar de AD gaan, dat ding passen en hem willen hebben.
Vervolgens moeilijk naar het prijskaartje gaan kijken en zeggen dat je dat niet wil betalen en ‘verwacht’ dat de AD het voor je gaat oplossen.

2 likes

Vergeet 20 procent maar en zeker op de zulu
Die verkoopt zeer goed.

1 like

5 jaar internationale garantie, dus je kunt voor garantie gewoon naar AD in Nederland

1 like

16,5 op longines kan als ze horloge op voorraad hebben van nog voor de afgelopen prijsverhoging. Per saldo is het dan 10 procent.

1 like

Zijn er tegenwoordig zulke goedkope Meistersingers of heb je zoveel korting gehad? Een klein jaar geleden leek meer dan 12,5% op een Speedmaster niet zomaar mogelijk?

2 likes

Gwn naar een service centeru. Gaan

1 like

Ik zou ze lekker laten liggen. Bah.

Een shagje op z’n tijd zou ik nog wel lusten, maar hoe langer ik gestopt ben met roken, hoe goorder sigaretten worden. Maar goed, ik rookte dan ook altijd maar één pakje shag in de 10 dagen. :slight_smile:

Ik zeg niet dat vragen of er wat aan de prijs gedaan kan worden armoedig is, dat moet gewoon kunnen. Je hoeft geen dief van je portemonnee te zijn. Maar eindeloos blijven pingelen voor die laatste procent is gewoon vulgair en irritant, dat wel.

5 likes

Service gaat via Eindhoven.

1 like

Gisteren ook in Heraklion net zoals @Cerezo een Longines aan gehad (slechte foto, kunstlicht vanuit alle kanten):

Listprijs 3.230 (bij hun iig). Vroeg naar hun beste prijs en na een belletje werd het 2.600. Even snel rekenen en ik kwam uit of bijna 20% korting. Ik zou het dus kopen als vrouwlief niet bij was
ze vond het echt te simpel en niet spannend genoeg. Was uiteindelijk wel eens met mijn wederhelft. Ik vroeg waarom de hoge korting zonder enige echte afdingpoging vanuit mijn kant. Het ging blijkbaar uit hun collectie omdat het al twee jaar maar niet verkocht werd
geen extra poging om mij toch te overtuigen tot koop met nog meer korting. De 20% was echt de max

2 likes