Een maand op vakantie: welk horloge? (vakantie-aankoop)

Tja, als het geen Oceanus of F91W is zou ik vrijwel nooit suggereren dat iemand een Casio moet dragen. Dan liever gewoon een Apple watch. :slight_smile:

2 likes

Kijk hoe leuk

3 likes

Geen idee als je te vinden bent voor een Chinees horloge? Op Aliexpress kan je heel wat modellen met de NH34 movement van Seiko vinden voor een zachtere prijs, vb deze Rmalti die gekend staat voor heel goede kastafwerking:

Rmalti GMT

Bij Pagani Design vind je NH34 modellen voor rond de 200 euro

3 likes

Leuk!

1 like

Een Pagani met NH34? Heb je voor € 150,- een prima horloge…

1 like

Ik heb gewoon de tijd 7uur naar voren gezet.
Bij thuiskomst gaat deze toch de lade in.
Mijn telefoon laat automatisch zien hoe laat het thuis is :grin:

Ik denk dat je Java bedoelt… Bali is gewoon super.

1 like

100% eens, Casioak is the way to go, zit ook op de wat smallere pols goed. Daarnaast goede aanvulling op collectie als die nog ontbreekt. Ik heb vanalles, Casioak krijgt regelmatig wrist-time. Goodluck & have an awesome trip!:facepunch:t2:

2 likes

Deze Phoibos! Mechanische GMT (Seiko NH34), prima lume, 200 meter WR, €350. Topic kan dicht :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Nee hoor. In geheel Indonesië heb ik geen enkel probleem met het dragen van (duurdere) horloges. Bali is niet mijn ding :wink:

1 like

En nog eens 39mm in diameter ook! Leuk ding.

1 like

Wordt zeker in overweging genomen! :blush:

1 like

Hij is er ook nog in het groen met een wijzerplaat van malachiet.

3 likes

Solar, Bluetooth editie = ook nice!

https://www.horloge.nl/inspiratie/ga-b2100-de-klassieke-casioak-nu-met-bluetooth/

1 like

Of koop gewoon wat voor een paar tientjes bij de plaatselijke juwelier of markt.
Dan heb je gelijk een leuke herinnering aan je vakantie souvenir.

4 likes

Prima met mijn Sea Dweller 16600 door ZO Azie gewoond en gebackpacked - Indo, Vietnam, delen van Maleisie, Thailand en Filippijnen, Myanmar. Nooit onveilig gevoeld, zelfs in wat ‘armere’ buurten. Heb niet het idee dat ze daar op letten.
Een ‘rijke’ westerling is een ‘rijke’ westerling, een horloge speelt daarbij geen specifieke rol, zeker niet als je er verder beetje ‘backpacker’ achtig uitziet. Als je in je Prada pakje uit een glimmende Mercedes limo stapt, ja dan val je wat meer op…

3 likes

Houd steek… bedankt voor het inzicht!

Wel opletten of ie op tijd binnen komt. Lands erg lang duren…

:revolving_hearts:

2 likes

Mijn inziens is men in Azië minder vh beroven v buitenlanders, en meer van het oplichten (meer rekenen voor iets) en in mindere mate wat proberen te rollen.

Betreft GMT horloges, ik had verwacht dat iedereen met Miyota’s true GMT zou komen…
https://www.watchuseek.com/threads/miyota-breaks-the-true-gmt-glass-ceiling.5416136/

1 like

Ik kom zeer regelmatig in Cambodja. Iets dat vanaf een scooter meegegrist kan worden wordt nog wel eens gestolen (hoewel ik het zelf nooit gezien heb).

Vooral in de grote steden (Phnom Penh, Siem Reap, Sihanoukville) is tegenwoordig zoveel rijkdom te zien dat echt werkelijk niemand opkijkt van een horloge van 500 euro.

1 like

Gewoon een G- Shockje natuurlijk :grin:

2 likes