Geen idee als je te vinden bent voor een Chinees horloge? Op Aliexpress kan je heel wat modellen met de NH34 movement van Seiko vinden voor een zachtere prijs, vb deze Rmalti die gekend staat voor heel goede kastafwerking:
100% eens, Casioak is the way to go, zit ook op de wat smallere pols goed. Daarnaast goede aanvulling op collectie als die nog ontbreekt. Ik heb vanalles, Casioak krijgt regelmatig wrist-time. Goodluck & have an awesome trip!
Prima met mijn Sea Dweller 16600 door ZO Azie gewoond en gebackpacked - Indo, Vietnam, delen van Maleisie, Thailand en Filippijnen, Myanmar. Nooit onveilig gevoeld, zelfs in wat āarmereā buurten. Heb niet het idee dat ze daar op letten.
Een ārijkeā westerling is een ārijkeā westerling, een horloge speelt daarbij geen specifieke rol, zeker niet als je er verder beetje ābackpackerā achtig uitziet. Als je in je Prada pakje uit een glimmende Mercedes limo stapt, ja dan val je wat meer opā¦
Mijn inziens is men in Aziƫ minder vh beroven v buitenlanders, en meer van het oplichten (meer rekenen voor iets) en in mindere mate wat proberen te rollen.
Ik kom zeer regelmatig in Cambodja. Iets dat vanaf een scooter meegegrist kan worden wordt nog wel eens gestolen (hoewel ik het zelf nooit gezien heb).
Vooral in de grote steden (Phnom Penh, Siem Reap, Sihanoukville) is tegenwoordig zoveel rijkdom te zien dat echt werkelijk niemand opkijkt van een horloge van 500 euro.