Één moet er gaan..

Dag mensen,

Afgelopen jaar is mijn collectie een beetje snel gegroeid… en ik merk dat ik een aantal horloges niet zoveel draag. Naast de horloges hier op de foto heb ik er nog 7. Dat zijn cheapies die die ik niet kwijt hoef (oa Dan Henry en een undone, daar krijg ik weinig voor terug en ik draag ze regelmatig) en mijn twee eerste echte horloges die ooit een grail waren (hamilton Jazzmaster en een Tissot le Locle).

Ik vind ondertussen dat ik echt te veel horloges heb. Een aantal draag ik nauwelijks. Degenen die ik nauwelijks draag heb ik hier op de foto. Ik wil een mooie dress watch kopen. Maar sowieso vind ik het zonde dat ik een aantal zo weinig draag. De horloge hebben allemaal een reden om te blijven.

De omega gaat niet weg. Ik blijf dit het mooiste horloge vinden. Op de een of andere manier draag ik m toch erg weinig. (Onzin dus om hem hier bij te zetten, maar dan heb ik weer een excuus om m op de foto te zetten)
De Tag heb ik een tijd veel gedragen en ik vind dat ie vooral mooi op de pols ligt.
De Baltic net nieuw en een blue dial. Daarnaast is het mijn enige klassieke duiker. Toch heb ik m nog nauwelijks om gehad…
De Seiko Jumbo is het horloge met de minste draagtijd. Toch trekt de dial me altijd wel aan. En het is mijn enige vintage. Een van de vroege chronografen.
De Alpina: ook net nieuw en vind m bijzonder. Heb nog niet de juiste strap gevonden dus krijgt nog weinig draagtijd.

Wat zouden jullie me adviseren? Welke moet er gaan?

2 likes

Ik zou de Seiko weg doen.

Die zou ik weg doen. Overlap met de speedy en levert het meeste op voor een mooie nieuwe aanwinst. En ga je de speedy vast ook vaker dragen

jij stemt als vintage liefhebber de enige vintage weg? :thinking:

Eens met koekoek: Tag Heuer verkopen i.v.m. de overlap en potentiële opbrengst.

1 like

Ja ik heb niets met die Jumbo’s. Die dingen zijn écht gigantisch. En die 6138 werken zijn tijdsbommetjes want notoir moeilijk serviceable.

1 like

De Seiko Jumbo eruit als je het mij vraagt.

Seiko of de TAG denk ik. Speedy moet je houden omdat dat gewoon een mooie klok is. Voor die Alpina zou ik op zoek gaan naar een mooie “verweerde” leren strap. Kijk eens op Etsy, staan er genoeg. Heb zelf daar een paar gekocht bij Finwatchstraps.


3 likes

Gewoon heel simpel: diegene die je het minste draagt. Daar heb je dus ook gewoon het minste mee, dus opzouten.
Nou ben ik erg makkelijk met dingen de deur uitgooien, heb over het algemeen totaal geen band met materiele zooi. Iets ouder dan een paar jaar niet gezien of gebruikt? Moven, mijn huis uit :angry:

1 like

Baltic weg seiko weg tag weg, maar ja das ruimt teveel op zeker :joy:

2 likes

Die grijszwarte is mooi zeg. Bij finstraps? En is ie in echt ook zo mooi?

1 like

Dat is wat teveel ja… maar wie weet, als ik wat anders moois op het oog heb…

1 like

Jazeker. Ik ben over de jaren heen best wel kritisch met straps geworden. Wil niet altijd zeggen dat de duurdere straps per definitie beter waren. Heb straps gehad van een paar honderd euro en daar viel toch wel het een en ander aan op te merken. Soms is het ook een beetje mazzel hebben denk ik. 50 euro betaal je minimaal voor een beetje strap en die 2 die ik bij Finwatchstraps heb gekocht zijn echt heel soepel en van oud leer gemaakt. Ze zitten heerlijk en je merkt nauwelijks dat je wat om hebt. Deze grijze heb ik voor een vintage Seiko laten maken.

1 like

Tag houden!
Ik ben wel een beetje bevooroordeeld :wink:

Wat je niet draagt weg doen, werkt erg bevrijdend… desnoods 2 weg 1 terug. Ik ben ook niet van een 3 piece collection, maar heb er een tijdje over gedaan om eindelijk ergens afscheid van kunnen nemen. Er zijn er 2 in mijn verzameling die nooit weg gaan vanwege sentimentele waarde.

Ik neig er dan toch naar om de Jumbo weg te doen. En de Alpina en Baltic deze zomer te testen. Ik merk dat de Tag me tegenstaat om weg te doen…

Ik zou alles weg doen behalve die Baltic.

Hahahahaha, lekker dan… voorlopig nog even niet…

1 like

Waarom zou je die baltic weg willen doen… gaaf ding

Ik begrijp niet helemaal waarom je aan andere mensen vraagt welke je weg moet doen. Luister naar je eigen gevoel!

2 likes

Grappig dat je dat zegt. Natuurlijk werkt het zo niet. Wat jij vindt is natuurlijk niet bepalend voor wat ik doe. Zo’n topic is juist handig om het gevoel dat je al hebt te bevestigen of juist niet. Ken je dat gevoel niet dat je denkt dat je niet zo goed kunt kiezen, maar dat als iemand anders voor je kiest meteen duidelijk is wat je eigenlijk zelf wil?

1 like