Een mooie vintage “blijver”

Dank voor je suggesties maar dat komt goed hoor :slightly_smiling_face:. En ja, het is een gedeelte passie. Regelmatig een leuk gespreksonderwerp tussen vader en zoon.

1 like

Bijzondere techniek en 70 ties look!

1 like

Trinacria, je zou ook eens op de site van Langeler in Made kunnen kijken. Hij heeft vaak mooie vintage, nu vind ik wel mooie Zeniths.

1 like

Ook Longines, vintage ontwerp maar dan wel nieuw en uit het jaar van z’n eindexamen. Misschien ook het overwegen waard!

3 likes

Kom @koekoek, een beetje meegaan met de tijd :wink:

Zoiets valt uitstekend te meten, door iedereen. Google Trends is je vriend.

@septentrio heeft deels gelijk:
Eterna wordt steeds meer gezocht:

Maar ook weer niet, want Eterna wint het niet van Grand Seiko en vooral niet van IWC. JLC zou waarschijnlijk ook beter scoren als je alle langere versies van de naam meeneemt.

Verder vraag ik me wel af Daniël of je je voldoende hebt verdiept in de Calibre 5xx uurwerken van Omega…

1 like

Grappig dat Google Trends. Kende het niet

1 like

Verder geen slecht woord over Omega hoor. Dat zeg ik ook toch nergens?

Ik denk dat met enige afstand Omega Constellations en Seamasters en Rolex datejusts de meest verzamelde vintage dressers zijn. Dat is een combinatie van beschikbaarheid, kwaliteit en populariteit/merkbeleving. Veel andere horloges scoren op 1 van die 3 punten lager.

Jij hebt een mooie memovox gehad dus jij weet ongetwijfeld ook wel hoe mooi zo’n vintage JLC is :smile::+1:

3 likes

Ik zou gaan voor een jaren 50 of jaren 60 vintage omega. Constellations zijn mijn favoriet, binnen jouw budget moet je een mooie kunnen vinden. Een connie c case bijvoorbeeld (de linker):

3 likes

Mede door alle reacties zal het denk ik de Omega Speedmaster Reduced of een Longines Conquest Heritage worden. Minder vintage dan ik aanvankelijk dacht dus. Een alternatief is ook nog mijn eigen Breitling Superocean te geven. Dat zal ie ook prachtig vinden denk ik. Het denkproces gaat nog even door. Heb nog ongeveer een half jaar voordat ie -hopelijk- slaagt en ik sluit niet uit dat de genoemde opties nog wijzigen door al het moois dat op het forum voorbij komt aan foto’s en info.

Heb even op die site gekeken maar ik haak af als er ik weet niet hoeveel horloges op staan met de vermelding “verkocht”… Vraag me altijd af wat daar nu de meerwaarde van is. Hier en daar eentje die kennelijk niet verkocht is. Erg onoverzichtelijk

omega seamasterdeville
Dit vind ik een mooie.
Een vintage horloge voor het halen van je eindexamen lijkt me een heel mooi tijdloos cadeau trouwens.

2 likes