Dank je wel Bert, voor deze had ik nog wel verder willen rijden😊
Dank je wel John!
Dank je wel Bert, voor deze had ik nog wel verder willen rijden😊
Dank je wel John!
Heel gaaf, gefeliciteerd
Dank je wel Mathijs, langzamerhand besef ik, dat deze prachtige Staudt nu van mij is😊
Gefeliciteerd met deze schitterende NA.
Een heel bijzonder horloge.
Een mooie reis naar een fantastische eindbestemming.
Heel veel draagplezier gewenst.
Goedemorgen, Hans! Ik had deze NA-post even gemist. Ik ben mede Staudt-bezitter en enthousiasteling en vind jouw Praeludium prachtig.
Gefeliciteerd met deze beauty en draag ‘m met trots en in goede gezondheid!
Dank je wel Eddy, het voelt ook echt als heel bijzonder👍🏻
Mooie horloge ,
En leuke route ernaartoe😅
Welk afmeting heeft hij?
Dank je wel Nick, natuurlijk heb ik al gelezen over jouw Staudt enthousiasme en heb jouw prachtige Staudt chrono gezien met de handgemaakte guilloché wijzerplaat.
Met het oerdegelijke Staudt/Valjoux uurwerk van jouw horloge heb ik in de Omega versie van Valjoux in m’n Speedmaster Automatic uitstekende ervaringen.
Van Yvo heb ik begrepen dat de uurwerken in Staudt horloges bijna volledig door Staudt worden geassembleerd.
Zoals ik al ergens hier schreef, zag ik de Staudt handwinder met dat enorme, in oorsprong op Unitas gebaseerde caliber, al vier en een half jaar geleden in München waar, ik ook kennis gemaakt heb met Yvo Staudt. In die tijd was ik nog helemaal gefocust op Omega, maar het leek ook wel bijzonder om een Nederlands horloge te hebben en dan ook nog gemaakt door een jonge muziek collega. De Praeludium met het zicht op dat mooie uurwerk bleef hangen.
Toen we een paar weken geleden met onze kleindochter van drie met de trein van Enschede naar Hengelo gingen, liep ik even bij juwelier Kwekkeboom naar binnen, uit hun winkel in Enschede kwam mijn eerste (kinder)horloge, zag ik tot mijn verbazing twee Staudt horloges naast een paar Christiaan van der Klaauw horloges staan, dat had ik niet verwacht.
Die Astronomische horloges van van der Klaauw zijn imposant, maar de Staudt handwinder vond ik toch verreweg het mooiste horloge daar.
Dit NA topic beschrijft dus de gevolgen van dat treinuitstapje met onze kleindochter naar Hengelo😊.
Hopenlijk ontmoeten we elkaar eens een keer in Ootmarsum. Toen ik Yvo Staudt eergisteren sprak, had hij het nog over jullie ontmoeting onlangs en hij vond het jammer dat ik er toen nog niet bij was.
In ieder geval houden we elkaar op de hoogte hier!
Hans
Nog even gauw een fotootje vanuit m’n tuinstoel:
Dank je wel Tim, hij is 42,5 mm, klinkt groot, maar voelt perfect😊.
De toeristische route via Duitsland was wel leuk, we hebben toch vakantie!
Dat zit er dik in, ik kijk er naar uit. Groeten en een fijn weleend gewenst, Hans.
Veel draagplezier!
Ook een fijn weekend Nick!
Dank je wel👍
Van harte gefeliciteerd met je prachtige uurwerk Hans, en veel draagplezier toegewenst natuurlijk
Wat een schitterend horloge zeg! Erg chique.
Dank je wel Richard, naar het uurwerk blijf ik kijken!
Dank je wel, de gelithografeerde tweekleurige blauwe wijzerplaat is prachtig!
Een leuk verhaal maar wat een prachtig horloge
Heel veel draagplezier gewenst en draag hem maar vaak en veel in goede gezondheid.
Proficiat Hans, mooi stukje Twentse techniek
Gefeliciteerd Hans met deze mooie aanwinst.
Laatst in het echt gezien; betoverend mooi blauw…
Meer dan prachtig Hans, van harte!