Een NA met een lang Praeludium (voorspel) Staudt

Al sinds een jaar of vier was ik aan het kijken naar een Tudor 1926 met silver dial, dezelfde als de prachtige Tudor van Coenraad.

M’n bedoeling was, om het horloge ruim op tijd te bestellen en het vervolgens dan gaan ophalen tijdens onze vakantie, als wij toch een paar dagen in Den Haag zijn.
Dit ging helaas niet lukken omdat e.e.a. een paar weken ging duren. Dan zou ik daar speciaal weer voor naar Den Haag moeten reizen (meer dan 400 km heen en terug) en ook nog eens vooraf € 1000,00 betalen (eerst passen en bekijken is er niet bij).

Gisteren hebben we tijdens een gezellig dagje Münster in Duitsland, twee Tudor AD’s bezocht, maar helaas geen Tudor 1926 met silver dial op voorraad in de uitvoering zoals ik zocht, wel eentje met diamanten en een met witte dial, maar dat heb ik toch maar niet gedaan.

Wel werden wij zeer gastvrij bij de Tudor AD’s ontvangen met Kaffee und Kuchen.

Vanmorgen zouden we naar weer een andere Tudor AD in Duitsland gaan, want daar zou ik er wel een kunnen ophalen, helaas kreeg ik vanochtend nadat we al waren vertrokken, een telefoontje dat er een vergissing was gemaakt, je begrijpt het al, geen Tudor 1926 met silver dial voor mij.

Vervolgens ook nog maar even gebeld met weer drie andere Tudor dealers in Duitsland, maar nergens was de door mij gewenste Tudor “sofort verfügbar”.

Omdat we al onderweg in Duitsland waren, zijn we in een leuk Duits plaatsje gestopt voor Kaffee mit Kuchen, maar nu voor eigen rekening😅.

Terwijl we heerlijk op het Duitse terras zaten te genieten, herinnerde ik me dat ik een tijdje geleden bij juwelier Kwekkeboom in Hengelo twee mooie Staudt horloges heb gezien, namelijk een Praeludium automaat en een Praeludium handwinder. De handwinder vond ik toen erg mooi, maar de prijs was een stuk hoger dan die van de Tudor 1926 en daar had ik voor gespaard.

Omdat juwelier Kwekkeboom me destijds vertelde dat zij gingen stoppen met Staudt, besloot ik om ze toch maar even te bellen om te vragen of ze de horloges nog hadden en zo ja, of ze dan iets met de prijs voor de Staudt handwinder konden doen. Ik werd erg vriendelijk te woord gestaan, er zou overleg worden gepleegd en ze zouden me z.s.m. bellen.

Toen we weer in de auto onderweg waren, werden we teruggebeld door juwelier Kwekkeboom en boden ze de Staudt handwinder aan voor een aardige prijs (er is ook nog een Staudt Praeludium automaat met een aardige korting in de aanbieding voor een liefhebber).

Dus zijn we maar weer teruggereden naar Nederland en hebben we vanmiddag bij juwelier Kwekkeboom in Hengelo de Staudt Praeludium handwinder opgehaald!

Het horloge is het voorlaatste model met de naam Praeludium op de wijzerplaat, het horloge stond al een tijdje in de etalage, maar is splinternieuw en ongedragen.

Als musicus vind ik het erg leuk dat de naam “Praeludium” op de wijzerplaat is vermeld, op het nieuwste model staat “Chronometrie”, ook mooi natuurlijk.

Dus is het uiteindelijk geen Tudor 1926 geworden, maar een Staudt Praeludium handwinder😁.
De Staudt is met een diameter van 42,5 mm een stuk groter dan de beoogde Tudor, maar het voelt perfect om de pols.

Nu de foto’s:

138 likes

Prachtige aanwinst en heel elegant! Geniet er van!

1 like

Dank je wel!

Wat een super mooie aanwinst!

1 like

Een erg mooi horloge! :heart_eyes::pray:
Mooi in z’n “eenvoud” als ik dat zo mag benoemen!

1 like

Oef, Hans dat is een erg mooie! :ok_hand:
Ik vind dit ook een stuk chiquer dan zo’n Tudor.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst

1 like

Prachtig Hans, leuk om te lezen ook hoe je route onderweg veranderde.
Zeer mooi horloge, van harte gefeliciteerd en veel plezier ermee :musical_score:

1 like

Mooi horloge en dito band. Proficiat Hans

1 like

Prachtige aanwinst, Hans! :+1:

Ik zou toch nog even goed naar de wijzerplaat kijken! :grin:

Veel draagplezier gewenst! :ok_hand:

1 like

mooi van voren en achteren! mooie aanwinst Hans! :+1:

1 like

Schitterend, Hans! Mooi stukje Twentse kunst :ok_hand:Veel draagplezier!

1 like

Ziet er prachtig uit :ok_hand: gefeliciteerd Hans

1 like

Heel mooi! Gefeliciteerd! Veel plezier ermee

1 like

Ik schaam me dood😀

1 like

Wat een prachtige Staudt. Gefeliciteerd Hans :coffee::cookie:

1 like

Je rijdt wat af maar het was wel de moeite waard, fraaie aanwinst :ok_hand:

Veel plezier ermee, Hans!

1 like

Ach, een foutje is snel gemaakt, en ook weer snel hersteld! :+1:

Maar dit is toch wel iets heel anders dan de 1926. Ben je van plan om die uiteindelijk toch erbij te nemen? Zou wel een mooi klassiek duo zijn!

1 like

Prachtige elegante aanwinst Hans!:ok_hand:
Geniet ervan

1 like

Dank je wel Folkert!

Dank je wel, het kleurverschil is klein maar heel fraai.

De Tudor is idd. iets uitbundiger.

Dank je wel, tja leven is veranderen.

Dank je wel Luc, de bankschroef gemaakt van krokodil.

Dank je wel, heb het gewijzigd, ik kan beter preludes spelen dan spellen😀

Dank je wel Rik!

Dank je wel, m’n horloge en ik geboren in Twente.

Dank je wel!

Dank je wel Ronnie!

Dank je wel Anthony!

Dank je wel, alles bij elkaar waren het wel heel wat kilometers minder dan heen en weer naar Den Haag, dat gaan we volgende week doen.

Wie weet staat in de toekomst wel eentje in het blauwe gedeelte.

Dank je wel, dat ga ik doen!

4 likes

Wat een prachtige aanwinst. Heel veel plezier ermee.

1 like