Een NA met een lang Praeludium (voorspel) Staudt

Van harte :top:

1 like

Gouden voltreffer! Gefeliciteerd! Handwinders, zie ze nog maar zo mooi te vinden!

1 like

Van harte, erg mooi :+1::+1:

1 like

Dank je wel👍🏻

Dank je wel, een tijd geleden had ik hem al in de hand en het liet me niet meer los!

Dank je wel Joost!

2 likes

Heel mooi, is er ooit een reden gegeven door Staudt zelf waarom de handopwinder 42mm is en de automaat 40? Is dit puur door het uurwerk?

1 like

Geweldig mooie aanwinst Hans. Zeer fraai horloge, draag hem in goede gezondheid :ok_hand:

1 like

Dank je wel Tim, er zit een groot uurwerk in, nl. een Unitas/ETA 6498-1, diameter 36,6 mm, het horloge is zelfs 42,5 mm

Dank je wel Thomas!

2 likes

Wow Hans, van harte met deze supermooie aanwinst. Dank voor het herkenbare verhaal. Geniet van de mooie Staudt!

1 like

Leuk om te lezen Hans, mooie aanwinst :ok_hand:
Via de passie voor muziek heb je dan ook nog een ‘verbinding’ met de eigenaar van het merk!

1 like

Wat een prachtig horloge! 42,5 mm klinkt fors, maar staat je goed! Veel plezier van dit mooie exemplaar :slight_smile:

1 like

Gefeliciteerd, heel mooi horloge!

1 like

Gefeliciteerd, veel draagplezier!

1 like

[quote=“HansT, post:19, topic:573079”]
Dank je wel Luc, de bankschroef gemaakt van krokodil.
[/quote]

lucky58

Moet natuurlijk zijn, de band gemaakt van krokodil😊

:point_up_2:een zelfde ervaring herken ik met betrekking tot Staudt :grin:

1 like

Dank je wel, het is soms niet zo eenvoudig om bij een nieuw horloge aan te komen.

Precies, mocht de naamgever van het merk ooit bij mij komen, dan heb ik een prachtige accordeon, waar hij op mag spelen:

Dank je wel, om de pols voelt deze prachtige Staudt niet eens groot.

Dank je wel, het is een erg fraai horloge!

Dank je wel Bertus👍

2 likes

Ha Arjen, zojuist las ik jouw NA topic pas, wat een bijzondere ervaring!

Het atelier van Staudt in Ootmarsum is nog geen 25 km van mijn huis vandaan, dus ga ik er wel een keer op bezoek.

Ivo Staudt heb ik in januari 2020 ontmoet op een horlogebeurs in München, ik mocht toen mee met een bevriende juwelier, zogenaamd als medewerker, anders mocht ik daar niet naar binnen😃.

Ik was vanochtend vroeg wakker, ondanks m’n vakantie en heb m’n Staudt Praeludium al weer even bekeken. Het is prachtig, ook het zicht op het Unitas uurwerk.

2 likes

Zoveel mooier dan een Tudor 1926, veel plezier ermee! :+1:

1 like

Gefeliciteerd met dit mooie, understated horloge!

1 like

Mooi man! Gefeliciteerd!

1 like

Heel mooi, bijzonder horloge. Mooi verhaal erbij. Veel plezier ermee gewenst!

1 like