Een natte duiker.. Advies gevraagd! (Update, post 75)

O.k., heel eerlijk: mijn horlogemaker zegt ook dat hij ervan gruwelt als mensen zo, vanuit de hete zon, in het aanzienlijk koudere water duiken. Ja, gaat regelmatig goed. Maar soms ook niet. Dat gezegd hebbende, duik ik ook gewoon, met m’n Seikootje, vanaf m’n boot het water in. Gaat al jaren goed. Maar ja… :man_shrugging: :grimacing:

2 likes

Waarom zou je dan een 3K+ of nog veel meer voor een duiker neertellen? Als deze niet eens een verkoelend sprongetje in het water zou kunnen overleven? Dan zijn het overpriced poets en knuffelhorloges. Pompeuze showapparaten. Dat zou toch waanzin zijn? Daar geloof ik niks van.

En zo hoort het ook :+1:

2 likes

Dillemma’s…sterkte en wijsheid toegewenst

Maar niet met open kroon…… dat de fabricant seals heeft ingebouwd om erger te voorkomen is niet relevant. In de handleiding zal ook staan dat die kroon dicht moet.
Soit, wellicht wordt het onder coulance opgelost, maar niet als garantieclaim.

1 like

Je horloge wordt gekoeld door je arm, zo heel heet wordt het niet. Dat is anders als je jouw horloge op een tafel vol in de zon legt, wordt dan wel heet :desert_island:

1 like

Misschien is het tijd voor een pooltje. Inzetten op onder of buiten garantie :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Juiste vraag is dan “gerechtvaardigde garantieclaim of niet”

Naar zeggen is het juist heel gezond om regelmatig een natte duiker te halen :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Geloof dat je het niet helemaal goed leest. Ik dacht te hebben gelezen dat z’n kroost de kroon heeft open gedraaid op een onbewaakt moment en dat hij er zonder dit door te hebben mee in het water is gesprongen.

Zoals eerder gezegd ben ik geen jurist, maar dan is er geen sprake van ondeugdelijk gebruik toch? En ik denk dat m.b.t. de garantie de centrale vraag is of men mag verwachten dat het horloge na 1 jaar met de kroon abusiefelijk open op 1,1 ATM waterdicht is. Ik denk het wel aangezien TH zelf niet eens stelt dat het horloge met de kroon open niet waterdicht is. Als je tussen de regels door leest stelt men slechts dat het horloge dan verminderd waterdicht kan zijn…

Ik denk dat je in alle redelijkheid als niet-kenner mag verwachten dat dit kan met een bijna nieuwe duiker, en ik denk dat TH dat ook wel weet en hier gewoon netjes het kaartje coulance aan gaat hangen.

Voor zover mijn inschrijving voor de pool :smiley:

1 like

Coulance heeft niets te maken met garantie.

1 like

Als ik moet gokken denk ik dat je bedoelt dat uit coulance en onder garantie niet hetzelfde is… Maar het lijkt me toch dat beide begrippen best iets met elkaar te maken hebben

Coulance is geheel onverschuldigd, maar geef je bijvoorbeeld omdat je als sneu geval geen beroep op garantie kunt doen.

En zie daar de relatie tussen coulance en garantie

1 like

Update!

Rewind naar mijn voorgaande bezoek << de Tag een dikke maand geleden (gevoelsmatig het dubbele) bij de juwelier afgegeven. De -zeer vriendelijk en behulpzame- medewerker heeft me de mogelijke oorzaken van het vocht in de kast toegelicht (condens door temp. verschil, lekkage, kroon niet waterdicht :pensive: etc.) Garantie is logischerwijs vooraf niets over te zeggen en écht afhankelijk van wat TH aantreft na openmaken.

Daarbij werd wel even vermeld dat Tag nergens de term 'waterproof", maar “water resistent” hanteert. -u begrijpt, als het echt op dat niveau discussiëren gaat worden heb ik er weinig trek meer in.-

Maar, mij werd op het hart gedrukt dat men zich zal inspannen voor een naar aller tevredenheid zijnde resultaat. Daarop vertrouwende de beste man de hand geschud en met een indicatie van 8 tot 10 weken weer de sluis in.

FastForward>> verleden Woensdag: Een belletje van een evenzo vriendelijke dame dat er wat mis is gegaan met het sturen van de prijsopgave. Later die dag een mailtje: Dank voor uw akkoord op de prijsopgave

:thinking:

Wat later op de dag een 2e mail: Uw Aquaracer ligt klaar om op te halen. Nu was mijn nieuwsgierigheid toch wel gewekt, dus een dag later met TagNeuer Jr. maar ff op de koffie & koekkies.

Aldaar bij de -hoe is het toch mogelijk- nóg vriendelijkere juwelier kwam de (sch)aap uit de mouw, alles is volledig onder garantie hersteld!
Hierbij is de kroon & tube vervangen. Uiteraard is 't uurwerk afgesteld en is ook de bezel strakker uitgelijnd.

Een leuk gesprek en wat chocolatjes verder doken we samen met een goedgevuld tasje & buikje weer de sluis in.
Eind Goed, All Good :wink:

Hangt sindsdien weer non-stop om de pols.

:pear:, ik ben helemaal happy!

25 likes

Mooi man.

Eerlijk gezegd heb ik dat zelf een keer met een Seiko Tuna gehad. Ik had de kroon wel dicht, maar bij het inleveren om naar Seiko te sturen werd de vraag niet eens gesteld, en Seiko zelf is er ook nog meer op terug gekomen. Hij werd gewoon platweg gemaakt.

Ik ben blij voor je dat dat hier ook zo ging, en dat hij weer in orde is. Maar toch… Opletten met de kroon is het devies. Ik vertrouw open geschroefde kronen niet. Ik heb nu de tic ontwikkeld dat ik met elk willekeurig horloge op de kroon druk wanneer ik in de buurt van een douche, wasbak, zwembad of zee kom. :rofl::rofl::+1:

5 likes

Mooi dat het zo is opgelost, man en jij weer van dit mooie horloge kunt genieten!

1 like

Goed dat het zo is opgelost geraakt :blush::+1:

1 like

Mooi verhaal en fijn dat het goed is gekomen. Veel draagplezier.

1 like

Fijn dat het zo goed is opgelost! :+1:

1 like

Dat zou je bijna zeggen nu t zo snel geregeld is, maar hij is toch echt langs TH gegaan

De nieuwe servicekaart heeft ook een toepasselijk hoesje gekregen

3 likes