Ik ben van plan een Breitling te gaan kopen. Een Superocean of Superocean Heritage wordt het denk ik.
Het zal vast nog wel een half jaar tot een jaar duren voordat het zover is aangezien ik nog niet voldoende gespaard heb. Ondertussen lekker online rondneuzen enzo.
Aangezien ik nog niet eerder een horloge in deze prijsklasse heb gekocht heb ik een paar vragen.
Is het gebruikelijk dat ik nu al bij een juwelier naar binnen loop om wat te passen of doe je zoiets op het moment dat ik de financiën op orde heb? Ikzelf weet het eerlijk gezegd niet namelijk. Zelf denk ik dat als ik nu al langs ga om te kijken en passen ik mezelf gek ga maken en het horloge NU moet kopen.
Is het gebruikelijk om in deze prijsklasse ac te dingen of om korting te vragen? Ik lees wel eens wat hier op het forum en twijfel dan een beetje. Ik ben erg slecht in afdingen ofzo. En zo ja, is er een bepaald percentage waar je om vraagt?
Gewoon lekker gaan passen. In Amsterdam heeft Breitling een eigen boutique, die kan ik daarvoor aanbevelen. Zij geven alleen geen korting dus als je er eentje wil aanschaffen dan kun je beter terecht bij de outlet in Roermond of een merk dealer.
Het is al gezegd, korting vragen is heel normaal, zeker bij een horloge in deze prijsklasse. En ik zou zeker al lekker gaan passen. Dan weet je tenminste waar je voor aan het sparen bent en of dit echt is wat je wilt. Veel plezier!
Ik vind Saffier in Rijssen een hele fijne Breitling dealer, mooie zaak, familiebedrijf met medewerkers die er ècht wat vanaf weten en vriendelijk zijn zonder de “opgeklopte bla, bla benadering” die ik bij ketens in de Randstad trof.
Natuurlijk kun je alvast gaan passen. Ze snappen bij de horlogeboer ook wel dat je even rustig je tijd neemt voordat je een paar K stukslaat op een horloge.
En 2, korting… uiteraard. Vragen ‘wat er mogelijk is’, is heel normaal. Het is even model afhankelijk hoe hoog je korting wordt.
Ja, natuurlijk, waarvoor heeft de juwelier anders een winkel? Ik zou nu al eens gaan passen en wellicht valt jouw keuze toch anders om de pols dan gedacht. En sommige onder ons halen gelijk de trekker over, zelf ga ik graag een keer passen, bezinnen en dan trekker overhalen of nog eens gaan passen.
Dan krijg je gelijk ook een gevoel bij de juwelier.
Waarom niet, alleen bedenk wel dat hij niet altijd kan opboksen tegen online concurrentie. Hij heeft een pand en personeel te onderhouden, daarbij voor mij ook de gunfactor. Heb mijn vaste juwelier, en dat bevalt prima.
Je moet je alleen wel laten helpen door een van de heren. Ik was gelukkig bekend met van Baal , maar ben er een keer door een dame geholpen, als dat mijn eerste bezoek was geweest was ik er zeker niet weer heen gegaan.
Maar wanneer ik in Nijmegen ben, ga ik altijd even aan, en laat mij te woord staan door een van de heren. Kortom prima adres.
Houd in het achterhoofd bij het budgeteren overigens de service prijzen bij B01 en daarop gebaseerde uurwerken. Die zijn in mijn ogen namelijk best een beetje pittig en je kan daarvoor eigenlijk alleen maar naar Breitling zelf. Waar bij op ETA gebaseerde uurwerken ook vaker door onafhankelijke horlogemakers gemaakt kunnen worden. Daar staat dan weer de langere garantieperiode tegenover bij de eigen uurwerken. Garantie waar ik zelf helaas vrij vaak beroep op heb moeten doen afgelopen jaar.
Zie ik vaker voorbij komen terwijl ik minstens zo vaak hoor van onafhankelijke horlogemakers dat een service aan dit type ook bij hun gedaan kan worden.
Alsnog stuur ik mijn op dit uurwerk gebaseerde horloges de eerste 2 service beurtjes braaf naar Breitling toe.
Breitling is een mooi merk om via een grijze dealer te kopen (bv: timepiece bank,…) heb je standaard al 30% korting gemiddeld.
Zo heb ik mijn breitling gekocht, mijn nieuwprijs was nog onder de 2e hands prijzen waar je deze soms hier op het forum ziet verschijnen.
Kijk eens op chrono24, kan je mooi vergelijken…
Bij een ad kopen kan een leuke ervaring zijn, maar zo’n ervaring is met niet die extra prijs waard.