Zeker een keer binnenlopen bij de Boutique in de PC Hoofdstraat, hartstikke leuk personeel, niet opdringerig en erg enthousiast!
Echte liefhebbers daar!
Ik ben daar al enige malen binnen geweest en ondanks dat ze weten waar mijn voorkeur ligt, Tag Heuer, wordt ik elke keer weer prettig te woord gestaan en is het erg gezellig vertoeven.
Ook niet helemaal waar. Daar zit een B20 in , gebaseerd op het Tudor MT5612 uurwerk tegenwoordig.
Op Chrono24 vind je vaak scherpe aanbiedingen! Mocht je concreet gaan zoeken dan weet ik een prima adres voor je via Chrono
Dat zal vast juist zijn. De Super Ocean Heritage heb ik het over.
Voorheen gebruikte Breitling een variant van eta maar inmiddels vervangen door het Tudor MT5612 uurwerk. Ze doen bij Breitling tegenwoordig op meerdere vlakken een stapje terug de laatste tijd merk ik.
Hoezo stapje terug?
Sowieso op verpakking en caseback.
Zeker moet je nu alvast gaan kijken en passen, dat is misschien wel het leukste aan het hele verhaal. Ik heb een aantal jaar geleden mijn eerste Breitling ook nieuw gekocht en ben ook meerdere zaken een aantal keer in geweest. Ik heb ook goede korting gehad op een Avenger GMT. Inmiddels ligt hij bij een vriend in de verkoop omdat je smaak wat verandert gedurende de jaren natuurlijk.
Kijk ook op de occasion markt want een Breitling wordt zeker niet meer waard.
Nou een eta uurwerk is natuurlijk prima maar wel een downgrade als ze die ook in de SOH gaan duwen. Maar in zijn algemeenheid vind ik het zeker jammer dat de afwerking een stukje omlaag gaat…zeker als je een horloge (Top Time) van bijna 5,5K gaat voorzien van een klik deksel
Mmm ja das wel heel veel geld idd. Jammer hoor. Je verwacht toch bij een duiker van Breitling dat die voor dat geld top is afgewerkt.
Las verkeerd Top time is natuurlijk geen diver. Maar een chrono mag voor dat geld ook wel aardig in mekaar zitten haha.
Ik zou altijd even kijken wat Chrono doet, en als daar ruimte lijkt te zijn zou ik dat gewoon aangeven.
Ja, natuurlijk. Je moet je oriënteren. Als je een auto koopt ga je toch ook een paar proefritten maken?
Zoals gezegd maakt het ( meerdere keren) binnenlopen bij een juwelier het juist leuk. en een goeie juwelier zoals bijv. van Baal snapt dat ook.
Via chrono zal je in de regel een horloge wel goedkoper kunnen krijgen maar je eerste horloge kopen bij een AD is wel een stuk leuker wat mij betreft.
In het geval van breitling kan het alleen wel wat schelen. Ik ben uiteindelijk voor een omega gegaan en daar zat na korting weinig verschil in tussen AD en Chrono en indien het verschil minder dan, laten we zeggen, EUR 500,- is, dan koop ik hem veel liever bij een AD. In het geval van Breitling kan het wel wat meer schelen.
Precies en de Heritage wel daarom dat het een punt is om mee te nemen in de overweging.
30% korting op een nieuwe Breitling kan eigenlijk alleen bij discontinued modellen, de nieuwe modellen zal je niet vinden met deze korting.
Kan gewoonweg niet t.o.v. de inkoopprijs van juweliers.
M’n Breitling avenger 2 gmt was toen nochtans een courant model… Week ervoor nog aan het passen en vergelijken geweest bij de ad. Daar wouden ze niet meer dan 8% korting geven, bij een grijze dealer in de buurt was het zo 30% op dat model.
Enigste verschil was dat bij ad deze op rubber was en bij de grijze op canvas. Maar dat kan niet 30% verschil maken denk ik dan…
8% is ook wel heel weinig…
Zie juist één te koop bij wristcandy 500€ duurder dan toen ik de mijne nieuw gekocht had. Mijn is zelfs een jaar jonger. Dus was toen wel een mooie prijs, als je wat zoekt vind je het wel.
Ik ben ook heel benieuwd wat die van mij gaat opbrengen, op staal maar stevig gebruikt. Hij krijgt nog wel netjes service voor de volgende eigenaar.
Toen wel… nu zijn de gemiddelde prijzen ook bij Timepiecebank wat hoger geworden hoor Kevin . Een SOH bijvoorbeeld wordt daar met ‘maar’ 15% tot Max 20% korting aangeboden momenteel. Schaarste hè
Bijzonder want met zoveel korting op een courant model kunnen ze er geen geld op verdienen.
ik zie op hun website veel discontinued modellen en er wordt inderdaad maar zo’n 15% discount gegeven, en dat is toch wat anders dan 30%.