Hoi allemaal!
Ik ben Jelle, 41 jaar jong en met mijn gezin woonachtig centraal in ons mooie land.
Sinds lang heb ik een lat-relatie met horloges. Dat hield vooral in dat ik een fase lang iets van een horloge droeg om daarna weer een jaar er niet naar om te kijken.
Ik heb een sporthorloge (Polar) die vooral in tijden dat ik aan hardlopen deed tevoorschijn kwam. Een al lang niet meer werkende Festina die ik zo’n 20 jaar geleden gekocht heb en die ik als een soort sierraad af en toe droeg. En als toppunt een nep Rolex (daytona) die ik kreeg van een vriend (ook al 15+ jaar oud, het horloge, niet de vriend). Het klokje loopt nog braaf, maar de kwaliteit is niets om afgunstig van te worden.
Nu werd ik kort geleden weer getriggerd door iemand die een nieuw horloge ging kopen. Hij zat wat rond te klikken bij Seiko en zorgde ervoor dat ik in de dagen daarna mijn oude horloges weer uit de lade trok.
Leuk en aardig natuurlijk, maar de eerste dagen kon ik alleen aangeven dat het 5 voor 12 was, omdat de Festina verder weinig doet.
De dagen erop begon ik rond te spitten voor een nieuw horloge. Eerst keek ik, als complete beginneling, alleen bij Seiko horloges. Best duur zo’n klokje… Zoals wel vaker als ik iets nieuws doe/heb/wil, ga ik vol gas informatie verzamelen. Na niet lang had ik dit forum gevonden en zag de bergen informatie en vooral ook inspiratie.
Bij Siebel juweliers hadden ze mooie korting, waarop ik besloot voor een Citizen CA0700-86L te gaan. Mooi horloge, maar vooral met mijn verstand gekozen. Mooie techniek, saffierglas en titanium.
Nog geen dag later bedacht ik mij dat ik toch (ook?) wel graag een sjieker horloge horloge wilde hebben. Ik ben toen verliefd geworden op de Seiko Presage Cocktail en heb die ook maar in de aanbieding gescoord:
Nog voordat de twee horloges binnen waren heb ik een derde besteld. Een Spinnaker Spence 300 in de kleur hickory brown. De kleurkeuze was een financiële (scheelde €289 op hun site met de andere kleuren) waar ik hopelijk geen spijt van krijg. Anders kan ik hem altijd nog terugsturen.
Terugsturen is wat ik waarschijnlijk ook met de Citizen ga doen. Prima horloge, maar ik wordt er minder blij van dan de Presage. Daarnaast is het net als de Spence een sportief horloge. Zo aan het begin van deze, al dan niet tijdelijke, hobby wil ik niet meteen te veel los gaan.
Over keuze hebben gesproken, 2 tot 3 horloges om uit te kiezen vind ik nog wel te verdedigen voor mezelf. Ik heb veel filmpjes gekeken om me te laten inspireren. Waar er veel prachtige exemplaren zijn (hoef ik jullie niet te vertellen), zijn er ook wel erg veel horloges ver buiten mijn budget.
Gelukkig zijn er nog veel meer wel vriendelijk geprijsd. Eentje daarvan die ik vaker terug zag komen vond ik direct opvallen tussen de ietwat standaard modellen. Al zullen jullie vast zeggen dat het ook een standaard model is, maar dat is mijn beperkte kennis. Het gaat om de Seagull 1963.
Ik heb via dit forum geleerd dat er niet direct een echte versie van is, dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en er eentje op Aliexpress besteld.
Lang verhaal kort: 4 horloges besteld waarvan er waarschijnlijk 1 teruggestuurd wordt.
Ik ben los & ik zie jullie op het forum!