Voor de status zou ik er ook wel 1 willen, maar heb zoān hekel aan de lettergreep āwerkā
Eerst alles maar eens opbouwen⦠@jobo71ās werkbank hier met de legplanken, er moet nog een vijlpen onder, die frees ik morgen in, ik heb de onderplaat al geboord.
Morgen ook de legplankjes nog ƩƩn keer lakken, dan is ie klaar, en kan ie in de auto.
Die kan dus in de hoek⦠verder met de werkbank van @koen.
Frame in elkaar, kasten gemonteerd en afgehangen⦠Job Done
werkblad is ook klaar, ook de verstellers van de armsteunen, setje van 2x2 stuks liggen klaar.
er komen nog wat eindkappen binnen, en zodra die er zijn, kan ik alles in de auto schuiven om ze af te gaan leveren⦠#ruimteindegarage
Goedemorgen allemaal,
Vandaag is dan de grote dag aangekomen, Jan komt vanmiddag de werkbank bezorgen en in elkaar zetten. Ik ben heel benieuwd wat het eindresultaat is geworden! Het laatste bericht wat ik van Jan ontving was ditā¦
Nog even spannend dus!!!
Met vriendelijke groet,
Koen
Hoi Koen.
Dat kan niet fout gaan, metzoān bank kun je alleen maar topwerk afleveren.
Groet Rien
Dat gaat helemaal goed komen met de werkbank
Ik heb die van mij al een aantal weken in gebruik en hij bevalt prima.
kan je helemaal aan Jan (@Arie_Kabaalstra ) overlaten. succes Koen !
Waauw, lijkt me helemaal top!!!
Ik ga zo mijn ontbijtje naar binnen schuiven, en de auto laden.
Eerst de werkbank leveren bij @Jobo71, en dan door naar @koenā¦
Stevige rit. .totaal 450 km. ⦠naast dan heb ik er 2 in een ritje
hallo Jan, Succes vandaag , maak je nog een verslag van de installatie(s)?
Ja⦠de camera gaat mee
Succes, mannen
Het lijkt Overtoom wel!
En dankbaar werk: 2 eindgebruikers persoonlijk blij maken.
Benieuwd naar de plaatjes.
Voor ik bij @koen de werkbank kon monteren, moest ik eerst even naar @Jobo71.
Hij had al een horlogemakers werkbankje gekocht, maar die was verlaagd tot een hoogte van 850 mm, en er zaten vaste armsteunen aanāt blad, met een kunststof randje rondom⦠dat zijn niet de meest ergonomische bladen, dus werd afgesproken dat er een blad met een āminiframeā bovenop zou worden gemonteerd.
Mogelijk zal de vijlinglade in de toekomst nog moeten worden verwijderd, nu kan je er met je benen eigenlijk nauwelijks onder, en als horlogemaker gebruik je em eigenlijk bijna, of geheel niet⦠ik heb er geen⦠en ik mis em ook totaal niet⦠de laden onder het onderste blad zijn wel praktisch.
voor in de toekomst nog eens te monteren lucht en Vacuum heb ik de gaten al geboord, en afgestopt met kunststof doppen.
Na het voltooien van deze āopbouw-werkbankā is de auto richting Tilburg gericht, plank in het pluche getrapt, en bij @koen kwam ik rond etenstijd aan, zoals afgesproken kon ik mee eten, 'k heb me de pasta met huisrecept saus goed laten smaken.
Daarna zijn we de resterende onderdelen uit de auto gaan halen, om ze naar de kelder te brengen.
Om even een idee te geven⦠dit is waar @koen het totnogtoe mee moest doen., te laag, te klein⦠te vol⦠daarom!
Met gepaste ijver de werkbank in elkaar gezet, het oude werkblad moet nog van de muur gehaald worden, zodat de nieuwe bank op zijn plek gezet kan gaan worden.
de Bureaulamp is middels 2 bouten aan het legplankframe gemonteerd, en in die positie kan ie tot over het blad versteld worden⦠fits perfectlyā¦
Na het afmonteren van de bank is Koen meteen begonnen met het inruimen van de lades, en het inrichten van het werkblad, de cassette met schroevendraaiers past niet onder de legplank met de huidige hoogte, maar dat is nog af te stellen, de legplanken kunnen nog zoān 50 mm hoger bevestigd worden, en meer dan een imbussleuteltje 5 is daarvoor niet nodigā¦
Koenās Vader echter maakte de suggestie om een mooi stukje hardhout te nemen en een blok voor de schroevendraaiers te maken⦠dat kan natuurlijk ookā¦
't wachten is nu op de fotoās van de werkbanken op de definitieve plek, en vol in gebruikā¦
Prachtig mooi! Heerlijk om te zien. VAKWERK!
Ook goed te zien overigens:
de hoek van de armsteunen is met de MkIVb versie van de werkbank (de huidige) wat groter geworden, zodat je wat verder op de bank, meer middenop je matje kan werken.
Dat maakt de houding wat ontspannender, en de kans dat onderdelen aan de voorkant van je bank stuiteren is ook significant verminderd.
die vorm zit in de nieuwe mal die ik gemaakt heb, Binnenkort moet ik ook nog even een malletje maken voor de uitsparing voor de vijlpen, en de montageplaat voor de bankschroef, dat moet ik nu nog doen met losse delen en reststukjes⦠niet dat het zo niet gaat. maar het duurt me te lang⦠'k moet die mal er gewoon op kunnen klemmen, en de frees erin laten duikenā¦
Is dat een āāantistatischāā hoofddeksel wat je moet opzetten als je aan quartz horloges moet werken?
Nee⦠daās om de schemaās van die uurwerken naar koenās hoofd te Uploadenā¦
Ahaā¦
Nou zie ik eigenlijk pas hoe hoog de tafel is,of hoe klein koen is
Nou, houd het maar op een hoge werkbank, want Koen is volgens zān paspoort 1,89 lang
Ter info, de hoogte van het werkblad vanaf de grond gemeten is 114 cm hoog, vanmiddag ga ik daarom een anders stoel kopen, want die is wel erg laagā¦
Vakwerk mannen. Een jaloersmakende werkplek.
die 1.14m, is omdat de stelpootjes nog helemaal ingedraaid staan, zodat de werkbank ook helemaal waterpas gesteld kan worden als ie op zijn definitieve plek staatā¦
wat de zitplaats betreft, ik heb deze:
āNILSERIKā van Ikea, in hoogte verstelbaar, ik heb er 3 in mijn Atelier staan⦠één achter de Edelsmidsbank, ƩƩn achter de horlogemakers werkbank, en ƩƩn achter mijn buro⦠ik zit niet lekker op een burostoel⦠deze krukken geven me alle bewegingsvrijheid.
de zithoogte is verstelbaar van 51 cm tot 71 cm (een āgewoon bureauā is 78 cm hoog)
en ze kosten slechts 4 tientjes⦠ākun je niet voor tobbenā