Voor ik bij @koen de werkbank kon monteren, moest ik eerst even naar @Jobo71.
Hij had al een horlogemakers werkbankje gekocht, maar die was verlaagd tot een hoogte van 850 mm, en er zaten vaste armsteunen aanāt blad, met een kunststof randje rondom⦠dat zijn niet de meest ergonomische bladen, dus werd afgesproken dat er een blad met een āminiframeā bovenop zou worden gemonteerd.
Mogelijk zal de vijlinglade in de toekomst nog moeten worden verwijderd, nu kan je er met je benen eigenlijk nauwelijks onder, en als horlogemaker gebruik je em eigenlijk bijna, of geheel niet⦠ik heb er geen⦠en ik mis em ook totaal niet⦠de laden onder het onderste blad zijn wel praktisch.
voor in de toekomst nog eens te monteren lucht en Vacuum heb ik de gaten al geboord, en afgestopt met kunststof doppen.
Na het voltooien van deze āopbouw-werkbankā is de auto richting Tilburg gericht, plank in het pluche getrapt, en bij @koen kwam ik rond etenstijd aan, zoals afgesproken kon ik mee eten, 'k heb me de pasta met huisrecept saus goed laten smaken.
Daarna zijn we de resterende onderdelen uit de auto gaan halen, om ze naar de kelder te brengen.
Om even een idee te geven⦠dit is waar @koen het totnogtoe mee moest doen., te laag, te klein⦠te vol⦠daarom!
Met gepaste ijver de werkbank in elkaar gezet, het oude werkblad moet nog van de muur gehaald worden, zodat de nieuwe bank op zijn plek gezet kan gaan worden.
de Bureaulamp is middels 2 bouten aan het legplankframe gemonteerd, en in die positie kan ie tot over het blad versteld worden⦠fits perfectly⦠
Na het afmonteren van de bank is Koen meteen begonnen met het inruimen van de lades, en het inrichten van het werkblad, de cassette met schroevendraaiers past niet onder de legplank met de huidige hoogte, maar dat is nog af te stellen, de legplanken kunnen nog zoān 50 mm hoger bevestigd worden, en meer dan een imbussleuteltje 5 is daarvoor niet nodigā¦
Koenās Vader echter maakte de suggestie om een mooi stukje hardhout te nemen en een blok voor de schroevendraaiers te maken⦠dat kan natuurlijk ookā¦
't wachten is nu op de fotoās van de werkbanken op de definitieve plek, en vol in gebruik⦠