Een officier, een concentratiekamp, en zijn Patek. Een prachtig verhaal.

Man man man :joy:

Wat had Patek dan moeten doen? Een oud horloge geven? Want die hebben ze nog zoveel liggen?

Patek heeft er nooit iets over vermeld en nu jaren later komt het uit omdat die familie het wilt vermelden in een documentaire.

Het is gewoon een mooi gebaar van Patek en ze kunnen het makkelijk missen uit hun opbrengsten. Dat de familie hebt uit brengt is niet negatief voor hen natuurlijk maar is het zo belangrijk dat een bedrijf als Patek positieve ervaringen niet laat delen omdat het dan “ordinaire marketing” is?

8 likes

— dubbel geplaatst - 4give me.

@Robert … uit de engelse wikipedia over deze Kommandant Von Lindeiner-Wildau.

[…]his appointment to be the Kommandant of Stalag Luft III at Żagań in the spring of 1942 during World War II therefore represented an opportunity to serve his country without directly serving the regime he so despised.[…]

Ja wat wil je hier mee zeggen dan?

Het onderstreept jouw tekst, waaraan ik heb gekoppeld.
Vooral i.v.m. de welwillendheid om het horloge
door te geven/zenden aan deze POW.

Dat heb ik nooit betwist. Alleen de geschiedenis heeft geen ruk met deze specifieke Patek te maken. Ik heb geen problemen met Patek, helemaal niet. Wel heb ik moeite met dit soort formuleringen:

Once in a very long while, an object is imbued with a history that is simply so significant, it’s nearly incomprehensible to the average person. The Patek Philippe reference 1461 owned by Lieutenant Charles Woehrle is one of those objects.

Nee, de Patek die ooit van Luitenant Woehrle ontvreemd is heeft die geschiedenis. Niet de Patek die in het stuk genoemd wordt en waarschijnlijk wel ergens onder een veilinghamer terecht komt. :slight_smile:

Ik sta gecorrigeerd. Dat wist ik niet. :slight_smile:

Mooie, wel doordachte reactie van je trouwens, zoals gebruikelijk, en dat mag ook wel eens gezegd worden. :+1:

Ik had “Krijgsgevangenenkamp” beter gevonden in de titel. Concentratiekamp is voor mij wat beladen omdat ik teveel met Joden om heb gegaan die de vernietigingskampen hebben meegemaakt.

Niet echt. Zie boven. Het gaat meer om de faux geschiedenis van de PP van 2011 die Gearpatrol er van maakt.

1 like

Die Patek ref 1461 die je bedoelt in je stukje is toch ook juist de Patek die hij kwijt is geraakt? Niet degene die hij gekregen heeft

Niet elk bedrijf is zo cynisch als sommige posters hier. Ik geef Patek heel graag het voordeel van de twijfel, dat ze eerbied hebben voor iemand die heel wat meer was dan een toetsenbordheld. Patek heeft deze marketing totaal niet nodig, gezien hun doelgroep.
De positieve publiciteit zou heel goed een gevolg kunnen zijn, en geen doel.

2 likes