Een ontdekking of teleurstelling

Momenteel zijn we op vakantie in Thailand.
Gisteren zit ik met mijn vrouw bij een goede thaise vriend. Na enkele Chang en een fles HongThong komen we op het onderwerp Horloge. Dan loopt hij snel naar binnen en komt terug met een vintage Omega Constellation. Een aantal jaren voor een paar bath gekocht.
Na hem kort bekeken te hebben kom ik (iets te) snel tot de conclusie dat hij wel nep moet zal.
Maar nadat hij hem open heeft gemaakt en wat gegoogle lijkt hij misschien toch wel echt. En volgens het serienummer zou hij uit 1966 moeten komen.
Kan mij iemand van de twijfel afhelpen en mijn vriend blij maken of hem toch teleurstellen en misschien een waarde eraan koppelen.
Alvast bedankt namens mij en mijn vriend.
Hieronder enkele foto’s ( in slecht licht genomen)





2 likes

Ik zou die vraag er even uit halen, want tegen de regels van het forum.

Verder ziet het er wat mij betreft op het eerste gezicht echt uit. Wat doet jullie twijfelen?

Waardebepaling doen we hier niet aan maar ik zie zo 1, 2, 3 geen eigenaardigheden, inderdaad: vanwaar de twijfel? Ter vergelijking, de mijne is uit 1963:

6 likes

Duidelijker foto van de wijzerplaat zou helpen, maar zo op het eerste gezicht zie ik geen rare dingen.

Als ik jouw foto naast andere Cal.564 foto’s zet, zie ik aan het uurwerk niets geks. Dial durf ik niets over te zeggen.

Gewoon een mooie uit die jaren

De foto van de wijzerplaat is te slecht om te beoordelen.

1 like

Deze is wel erg anders…

1 like

Ik zie niks geks, horloge komt volgens het serienummer uit 1966. Wellicht onderdelen ooit vervangen voor originele parts (kleurverschillen), maar het lijkt oke. Wat staat er voor ref. op het dekseltje (166.0xx)?

1 like

Hoe ben je tot die conclusie gekomen?
Eerste gezicht niets geks maar je moet toch echt betere fotos leveren om iets inhoudelijk te kunnen vertellen over de staat, mogelijk vervangen aftermarket of opgemaakte onderdelen etc.

1 like

Wellicht heeft zijn conclusie te maken met de door TO zelf aangehaalde hoeveelheid drankjes (te samen met een grote mate van ondeskundigheid…)

1 like

KLOPT!

Het lijkt mij een echte Omega

Lijkt mij een legitiem horloge. Zeg maar tegen je vriend dat ik hem voor een paar bath wel wil kopen :wink:.

1 like

Hahaha. Ik denk iedereen hier wel.
Zullen er hier genoeg zijn die al pb’s hebben gestuurd met een achterlijk laag bod.

@Rontuk gewoon op mp, ebay of andere site zetten en de biedingen afwachten. Dan krijgt hij het maximale.
Als je van te voren goede fotos post, kan ik wat meer vertellen over de originaliteit en een klein beetje meer vertellen over de staat (daadwerkelijke staat is niet aan foto’s te zien, dan moet die op de werkbank).

Wat een assumptie. Is die vriend dan ook lid? Nee

Riskant hoor na een HongThong sessie #maikinlao

Ik heb nog wel enkele dubloenen te veil

dat is een echte hoor, gaaf!

Valt mee. Het is algemeen bekend dat hier leden zijn die op de posts van deze forum categorie, pb’s sturen naar de TS met een laag bod.

Dat het een vriend van TS is, maakt dan verder geen verschil

Er is een horloge waarvan de eigenaar weinig kennis heeft en er wordt om een waarde gevraagd. Dit vergroot de kans dat de eigenaar potentiële verkoopplannen heeft, al dan niet via andere platformen. Hetgeen wat alles te samen, kans biedt voor een erg lucratieve aankoop.

Het is zelfs in de inleiding van de categorie benoemd;

Vandaar mijn advies om het horloge via platformen aan te bieden, waar mensen een bod kunnen plaatsen. Dan bepaald de markt vanzelf de waarde :+1: