Een opmerkelijke advertentie

ok

Een Ferrari is een Fiat

Is waar met alleen een beetje meer ā€œtechniekā€ zullen we maae zeggen haha

Mede omdat je dit niet veelvuldiger ziet geloof ik er geen barst van!

Volgens mij is die advertentie van een liefhebber die d.m.v. angst zaaien op Marktplaats de nepper-verkopers wil verjagen.

Goed ideeā€¦

Als we nu allemaal eens zoā€™n ā€˜schuldbetuigingā€™ plaatsen denken die nep-klokken-pushers dat de hel is losgebroken!

1 like

Kijk als we echt eerlijk zijn kopen we allemaal in ons leven wel is een replica van iets (denk aan t-shirts,tasjes,luchtjes e.d.) op vakantie bijv.
Maar om dan meteen te zeggen dat een repica van dit product (dat geldt voor alle producten) dan net zo goed is (of beter)
als het origineel zou ik niet willen en durven zeggen. Misschien zijn er i.d. hele mooie en perfecte replicaā€™s te koop.
Discussie punt blijft dat er oplichters zijn die helaas een replica verkopen voor de prijs van een (echte)
En dit moet keihard aangepakt worden.

Breitling fan.

Quote Floppy : Discussie punt blijft dat er oplichters zijn die helaas een replica verkopen voor de prijs van een (echte)
En dit moet keihard aangepakt worden.

En daar gaat het om !!!

acour_jeroen Schreef:

Mede omdat je dit niet veelvuldiger ziet geloof ik
er geen barst van!

Volgens mij is die advertentie van een liefhebber
die d.m.v. angst zaaien op Marktplaats de
nepper-verkopers wil verjagen.

Goed ideeā€¦

Als we nu allemaal eens zoā€™n 'schuldbetuigingā€™
plaatsen denken die nep-klokken-pushers dat de hel
is losgebroken!

Volgens mij is het echt :

Breitling Bentley | SchmuckFor Bentley, Robbieā€™s Watch Store verkauft eine Breitling Neuwertig. Wichtig hierbei handelt es sich um ein Replikat. Es ist aber kein billig Replikat aus ā€¦
www.dhd24.com/.../5324/1/Erwachsenengarderobe-und-Accessoires/4258/Schmuck/12280522/Breitling-Bentley.html - 27k - In cache - Gelijkwaardige paginaā€™s

FF op Google intikken: Robbieā€™s Watch Store

De replica markt heeft ALLEEN bestaansrecht doordat een Breitling, Rolex, Panerai enz. voor schandalige worden aangeboden.
Er worden bijvoorbeeld Omega, Rolex, Breitling, Panerai enz. replicaā€™s aangeboden op Marktplaats, Ebay enz. welke EXACT overeenkomen met het origineel. Ook met Unitas, ETA, Lemania movement.
Waarom zie je geen replicaā€™s van Seiko, Citizen, Pulsar, Tissot, Edox, Ebel enz?
ā€¦Precies, omdat een replica dan net zo ā€œduurā€ is als het origineel.

  1. Een goede replica heeft een Zwitsers movement, net als de overige Zwitserse merken.
  2. Een goede replica is van roest-vast staal 316L of 440L, net als de overige Zwitserse merken (alleen Rolex werkt met 904L).
  3. Een goede replica is waterdicht, net als de overige Zwitserse merken.
    En ga zo maar door.
    Het gaat erom, waarom 8.500 euro uitgeven voor een product wat niets meer biedt als een goede kopie voor een 20ste (of meer) van de prijs.

Wat voor computer werk je nu aan, 1-tje van 8.500 euro of 1-tje van max. 500?
Apple (beetje IBM) is de uitvinder van de ā€œhome computerā€ Dell gaat er met de centjes vandoor.
Apple is de uitvinder van Windows, Bill gaat er met de centjes vandoor.
Philips is de uitvinder van de CD, DVD enz. de volledige markt gaat er met de centjes vandoor.

OK, dan is je horloge niet origineel, klopt, maar hij is wel van hetzelfde materiaal gemaakt en beschikt over EXACT hetzelfde uurwerk (ook met saffier glas) wat de andere merken gebruiken.
Kortom: Bij de ā€œgroteā€ merken worden de prijzen kunstmatig hoog gehouden.
Als de replica markt EXACT hetzelfde kan maken voor een 20ste van de prijs kunnen de genoemde merken ook wel beter op hun ā€œcentjesā€ letten.
Een Omega (Seamaster) kosten in 1982: 525 gulden, nu ruim 2000 euro!
Een Seiko (Duikers horloge - type weet ik niet meer) kosten in 1982: 495 gulden, nu net 500 euro!
Zou de Omega nu zoveel beter zijn als in 1982? 'k Dacht het niet!

Neemt niet weg dat een echte ā€œproberenā€ te verkopen, echter een replica leveren niet ā€œnetjesā€ is.
Sterker nog: dat is verwerpelijk en dient aangepakt te worden.
Maar een replica verkopen voor een replica, daar heb ik geen moeite mee.

Pff wat een discussie zeg,
Het lijkt me toch (los van het feit dat namaak verboden is) dat iedereen voor zichzelf moet overwegen wat hij doet met dit soort dingen?

Zelf zou ik niet kunnen leven het idee dat ik 400 euro ofzo heb uitgegeven aan een niet-van-echt-te-onderscheiden imitatie.

Groeten.

Quote Extreme :
Neemt niet weg dat een echte ā€œproberenā€ te verkopen, echter een replica leveren niet ā€œnetjesā€ is.
Sterker nog: dat is verwerpelijk en dient aangepakt te worden.

Dat klopt als een bus.

Maar wist je dit ook :

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,25856,25871#msg-25871
En dit :

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,25856,25900#msg-25900

Daar wil jij toch niet aan mee werken Extreme ? Aan kinderarbeid waarom denk je dat ze zo goedkoop zijn de replica`s?

Door replica`s verkopen hou je dit allemaal in stand.

quote Stefanmol,

Zelf zou ik niet kunnen leven het idee dat ik 400 euro ofzo heb uitgegeven aan een niet-van-echt-te-onderscheiden imitatie.

Hier sluit ik me 100% bij aan. Einde discussie (voor mij dan)

Breitling fan.

Wat een stierepoep over het financieren van terrorismeā€¦ komt zeker rechtstreeks van een Amerikaans forumā€¦

Iemand bewijs?

Daar werk ik ook absoluut niet aan mee.
'k Zou wel gek zijn, met mijn huis vol kinderen.
Wat ik alleen wil aangeven dat de originele ā€œgroteā€ merken overprijst zijn.
Zoals zoveel in het leven overigens.
Wat is het verschil tussen:

  • Seiko, Edox, Tissot en Omega?
  • Friese Vlag koffiemelk en eigen merk koffiemelk?
  • Audi, Volkswagen, Seat en Skoda?
  • Dell comp. en non brand computer?
  • Nikon, Canon en Fuji?
  • enz.
    Kinderarbeid, nee.
    De prijs ja en toch zijn het vaak volledig vergelijkbare producten met dezelfde specā€™s en gebruikte materialen.
    Betekenend dat de marketing (reclame, positionering, garantie, sales force, documentatie enz.) een enorme invloed hebben op de prijs.
    Derhalve vind IK dat alle Zwitserse merk horloges overprijst zijn t.o.v. merken als Seiko, Citizen enzā€¦
    Ik denk dat een Breitling van ā€œpak-um beetā€ 8.000 euro niet beter de tijd aangeeft dan een Pulsar en toch gebruiken ze dezelfde materialen. Vanwaar die stevige prijs?
    Maar goed, dat is mijn mening, neemt niet weg dat een ander daar volledig anders over mag denken.

Ja, dat terrorismeverhaal lijkt mij ook een broodje aap. De heren vervalsers en de verkopers van vervalsingen denken vast alleen aan hun eigen portemonnee.
Mijn bescheiden duit: dat iemand zich opwindt over exorbitante prijzen kan ik me voorstellen. Als je je daar kwaad over maakt, gewoon niet kopen. Maar vervalsen en het verkopen van vervalsingen is en blijft diefstal en hoort bestraft te worden, ook als de rechthebbende daar zelf niet op aanstuurt.
Daarnaast wordt in veel advertenties van replicaā€™s weliswaar niet beweerd dat het om echte exemplaren gaat, maar ook niet uitdrukkelijk vermeld dat het replicaā€™s zijn. Dan is het dus ook bedrog, en eveneens strafbaar, nog afgezien van de inbreuk op het merkenrecht.

acour_jeroen Schreef:

Wat een stierepoep over het financieren van
terrorismeā€¦ komt zeker rechtstreeks van een
Amerikaans forumā€¦

Iemand bewijs?

zou henrik dit verhaal dan niet goed onderbouwd hebben hij schrijft toch niet zomaar iets op ?

Ik wacht afā€¦

Ik heb eigenlijk nog wel een opmerking. Replica is niet het goede woordā€¦ Dat houdt nl in dat het gaat om iets wat geaccepteerd wordt door de rechthebbende. Een mooi voorbeeld is mijn nep-cobra, die met toestemming van Carrol Shelby geproduceerd worden. sterker nog; van iedere geproduceerde auto wordt een deel van de opbrengst aan een goed doelgeschonken, nl het fonds voor kinderen met een hartkwaal dat Carrol Shelby zelf heeft opgericht!

De horloges waar hier aan gerefereerd wordt past mijns inziens slechts de volgende omschrijving: NEP, TROEP, ROTZOOI, NAMAAK, TRIEST, MISDAAD en vult u maar aanā€¦

Mick

mijns inziens koop je een rolex/breitling/tagheuer niet alleen om de tijd te lezen, immers een hema klokje van 9,95 geeft die net zo goed aan. bij zo een aanschaf koop je ook een stukje luxe (gevoelswaarde). iedereen is vrij in zijn beslissing dit wel of niet te doen. feit blijft dat een imitatie horloge niets meer of minder is dan diefstal!! door het dragen/kopen van zulke horloges wordt de rechtmatige fabrikant benadeeld, ook door zgn. imagobeschadiging; hoevaak hoor je niet ā€˜zoā€™n klok hoef ik niet, dan denken de mensen toch dat het een nepper isā€™.
om die redenen dient eigenlijk iedereen tegen nep-merk-artikelen te zijn: horloges, kleding, hƤstensbedden, parfum, whatever. wat koffiemelk en naamloze computers etc. betreft, vaak komen die van de zelfde productielijn om zo de kosten te drukken, niets mis met de aanschaf dus. pas wanneer de ā€˜techno-pechā€™ wordt verkocht als zijnde een Ć©chte apple, dan is het foute boel.
groet, frank.

Denk je dat ik het kan bewijzen? :slight_smile:

Henrik Schreef:

Denk je dat ik het kan bewijzen?

kan je dat dan ik neem aan dat je het niet uit je duim gezogen hebt.
of ken je bin laden ?en heeft hij het passant aan je verteld