Een opmerkelijke advertentie

Nee, uit mijn duim gezogen heb ik het niet, de directe lijnen van de geldstromen heb ik ook niet gevolgd. Ik heb het gelezen in een artikel over de imitatiehandel, niet alleen horloges maar van shirt tot cdspeler en airco tot sigaretten.
Dit soort organisaties zijn niet te onderschatten. Ze hebben wereldwijde netwerken, hoe denk je dat een nep horloge vanuit de handen van een kindslaaf ergens in Azie in onze handen komt? Het is in mijn ogen dan ook aannemelijk dat zo’n bedrijf zich vestigt in een land waar de “regering” ze met rust laat en dat dit tegen betaling gaat is dan evident.

hah! hastens bedden, zeker! dat iemand daar aan denkt…

Stefanmol Schreef:

hah! hastens bedden, zeker! dat iemand daar aan
denkt…

:S :S :S

river-vvs Schreef:

mijns inziens koop je een rolex/breitling/tagheuer
niet alleen om de tijd te lezen, immers een hema
klokje van 9,95 geeft die net zo goed aan. bij zo
een aanschaf koop je ook een stukje luxe
(gevoelswaarde). iedereen is vrij in zijn
beslissing dit wel of niet te doen. feit blijft
dat een imitatie horloge niets meer of minder is
dan diefstal!! door het dragen/kopen van zulke
horloges wordt de rechtmatige fabrikant benadeeld,
ook door zgn. imagobeschadiging; hoevaak hoor je
niet ‘zo’n klok hoef ik niet, dan denken de mensen
toch dat het een nepper is’.
om die redenen dient eigenlijk iedereen tegen
nep-merk-artikelen te zijn: horloges, kleding,
hästensbedden, parfum, whatever. wat koffiemelk
en naamloze computers etc. betreft, vaak komen die
van de zelfde productielijn om zo de kosten te
drukken, niets mis met de aanschaf dus. pas
wanneer de ‘techno-pech’ wordt verkocht als zijnde
een échte apple, dan is het foute boel.
groet, frank.

Ik had moeten quoten, sorry

Ik weet dat we het hier al lang niet meer over hebben hoor, maar ik zag zelf ook nog wel een interessante advertentie en wilde er heel heel onderwerp aan wijden.

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//antiek-kunst.marktplaats.nl/horloges/73797461-p-a-t-e-k-p-h-i-l-i-p-p-e-automaat-topkwaliteit-horlogechina.html%3Freturn%3DeJw1zUsKwjAUheG9FNpZE6%2BRDhJC0Z1cajAhT5JbFMW9mw6cfT8cOChBfpw8qSbhIuTQDNbNKktUJOc%2BF5NYxOqpBERqLAWOiZzxs0mz31MjbnMN%2BWEa32BhlmJYX0HDdG%2Ba8iiuMIpbgD%2FOB5ZD1PV2pdM%2FO3GnHPtF71zcsZqKhkF9fxp%2BM74%3D%26df%3D1%26fta%3DeNpNkt1qBCEMhd%2FFi16bRBPNsM%2ByCFvK0im7dPaPlr57Nc7fjeDHMZ6TpCjr76RJ3f17PD7KOLlh0ojqXuMB3k7T4XZRGEZoByrwMN7053wdPp9a7rfLVym34XI9K7xdD9DeBnXX8vHuhsrqldSdT7VoUfL6e1Y%2F2G9CHBFRFpmh7LnihnBG4IkkQ0O0oRASNRR2SJI9jBuKPnFDvFMhGJLlR8kS2MqnGSFgBvQN5QVlkdTLw2rfY4zU7cOO5WDOADfGGfpb2pgg2xcQdjr2aGzJQOQzUDbGq70o1EPAmoJ9rmJjcwzmGGOQ7m%2FOwTliDGwMlxxQDYMEY7DVowxdh3tG5g9pz0LXhT3jrltzCGDy5hmXHHU2BGSdR9kYSrS%2B4DoOTnWOXbfkkJjQev83aVb3VV7HtnF1yU422bq85dlW0atz8%2F2x3v%2F%2BARDltx0%3D

Interessante werkwijze toch?

Groeten,

Stefan