Een overzicht: de Vacheron Constantin Overseas

Snap het ook niet. S&C is een AD van VC en daar liggen ze gewoon.

2 likes

Dank voor de info!

1 like

Prachtige horloges die een paar jaar geleden nog gewoon in de vitrine lagen. Toen ook (relatief) nog wel betaalbaar t.o.v. de concurrenten, (Royal Oak en Nautilus). Is volgens mij inmiddels ook al veranderd.

Zoiets blijft toch wel een ultieme grail.

Bedankt voor de positieve reacties allen, volgende week weer iets anders!

Bijna goed! :face_with_hand_over_mouth: :face_with_hand_over_mouth:

8 likes

Dank voor deze interessante post. Ik vind de derde generatie serieus is mooi. Zeker in combi met de verschillende banden. Ben benieuwd naar de reguliere beschikbaarheid.

Na een paar telefoontjes naar de retailers in NL was het mij vrij duidelijk dat is grijs moest🙈 ofwel een populaire rolex was eenvoudiger.

Oh, dat is jammer om te horen. Was dit model breed of enkel blauwe dial.

Leuk topic weer! :+1: En hoewel ik de moderne Overseas zeker kan waarderen, vind ik een 222 toch wel übertof!

Model breed wat betreft de overseas staal.

:triumph: Ik had al bijna een paar rolexen in het blauw gezet :innocent:

Als er geen snelle winst en gegarandeerde waardestijging in zit haken veel mensen af tegenwoordig. VC heeft een veel mooiere en bredere collectie dan vrijwel elk ander merk - Patek wellicht daargelaten. De 1921 drivers watch, 1955 cornes de vache chrono en de Overseas perpetuals zijn fantastisch. Maar ook een Fiftysix serie is fijn - erg mooie kast, geen recht toe recht aan. Mijn favoriet: de Mercator met emaille platen uit jaren negentig. Briljant.

3 likes

Overseas altijd een beetje een misbaksel gevonden, maar die 222 is echt zo vet.

Ben benieuwd wat johnwick gaat zeggen

Leuk topic inderdaad. Vermakelijk om te lezen met de bijgevoegde foto’s :+1:

Zelf al een aantal keren interesse voor de VC getoond bij de AD. Maar telkens weer het bekende verhaal.

Dit bruggetje had ik niet verwacht

Jij nooit, wil mijn slechte gebit zo lang mogelijk houden

2 likes

Mooi artikel!

VC is een prachtig merk. Maar zoals @anon24919669EV schrijft er zijn meerdere mooie modellen dan uitsluitend de bekendere.

Inderdaad. Het origineel is nooit evenaard. Dun en licht. :sunglasses:

1 like

Erg interessant en goed geschreven, hartelijk bedankt voor het delen!

1 like

I know🥰

Voor mij net niet.

2 likes

Zijn ook net de minste mooie Overseas modellen. Gen 3 Chrono is te groot en dik en datum op verkeerde plek. Gen 2 met big date is mooier. Liefst de zwarte. Die is gewoon top.

1 like