Ik heb een soortgelijke (positieve) ervaring met Koelink in Enschede. Ik bestelde er een schroefje voor de bezel van m’n Breitling Superocean die daar niet vandaan kwam.
Na drie weken schroefje binnen bij Koelink, een dergelijk schroefje kostte mij via internet €9,50, gratis gemonteerd en geleverd en tevens de rest ook even gecheckt… Alles gratis, ik vond het top!
Het gaat kennelijk erg goed met die juweliers die gratis werken. Ik zou zeker geld vragen voor bandinkorten bij een niet bij mij gekocht horloge. Ikke ikke ikke, gratis gratis gratis, niet kopen maar kijken. Erg Hollands, en ook erg arrogant om te klagen over 5 of 10 euro. Doe het GVD dan zelf! Wankers.
Het gaat kennelijk erg goed met die juweliers die
gratis werken. Ik zou zeker geld vragen voor
bandinkorten bij een niet bij mij gekocht horloge.
Ikke ikke ikke, gratis gratis gratis, niet kopen
maar kijken. Erg Hollands, en ook erg arrogant om
te klagen over 5 of 10 euro. Doe het GVD dan zelf!
Wankers.
Ik kan me goed vinden in deze reactie. Al vind ik de toon waarop het is geschreven wel een beetje te veel van het goede. Ik heb in een computerbedrijf gewerkt waar we ook particulieren hielpen. Dan gaf je iemand advies op maat waarna die vrolijk vertrok met de melding dat het bewuste onderdeel bij webwinkel X of Y goedkoper was. Dat soort lui stond een week later vrolijk weer aan de balie met installatieproblemen en was verontwaardigd dat we dan wat rekenden.
Zoals eerder opgemerkt, een pand, personeel etc. moet wel ergens van betaald worden!
Het gaat kennelijk erg goed met die juweliers die
gratis werken. Ik zou zeker geld vragen voor
bandinkorten bij een niet bij mij gekocht horloge.
Ikke ikke ikke, gratis gratis gratis, niet kopen
maar kijken. Erg Hollands, en ook erg arrogant om
te klagen over 5 of 10 euro. Doe het GVD dan zelf!
Wankers.
Kan je geen normale taal gebruiken? Dit is geen fok.nl
Het gaat kennelijk erg goed met die juweliers die
gratis werken. Ik zou zeker geld vragen voor
bandinkorten bij een niet bij mij gekocht horloge.
Ikke ikke ikke, gratis gratis gratis, niet kopen
maar kijken. Erg Hollands, en ook erg arrogant om
te klagen over 5 of 10 euro. Doe het GVD dan zelf!
Wankers.
Beste PeterLC. Dank voor je reactie, alhoewel wat grof in de taal ik respecteer het wel. Wat betekent Wankers eigenlijk?
Beste forummers, dank voor jullie reacties op mijn geuitte frustratie. Uiteraard kan ik begrijpen dat alleen voor niets de zon opgaat, maar is mijn ervaring bij opticiens,ook al heb je de bril daar niet gekocht,verlenen je de service, ook al vraag ik wat de kosten zijn, geheel gratis. Hoe vaak komt het niet voor dat wij ons ons laten laven met koffie o.i.d. bij een juwelier,vanwege je potentiele aankoop, die je na veel vijven en zessen toch niet koopt en met onverichte zaken de zaak uitgaat. De juwelier die mij weigerde, zal mij niet meer terug zien. Ik neem de tip van Arie ter harte en zal ik voortaan, net als bij de opticien, vooraf vragen wat de kosten zijn en ga ik kijken wellicht op de Rikketik om wat gereedschap aan te schaffen.
Voor allen gegroet en een goed weekend gewenst.
René
Het gaat kennelijk erg goed met die juweliers die
gratis werken. Ik zou zeker geld vragen voor
bandinkorten bij een niet bij mij gekocht horloge.
Ikke ikke ikke, gratis gratis gratis, niet kopen
maar kijken. Erg Hollands, en ook erg arrogant om
te klagen over 5 of 10 euro. Doe het GVD dan zelf!
Wankers.
Bij de juwelier die dit voor mij gratis heeft gedaan ben ik gewoon klant, heb er ook wel eens een horloge gekocht of service laten doen. Als een band dan gratis wordt ingekort van een Seiko die in Nederland niet verkrijgbaar is, zie ik dat toch als een vorm van klantenbinding.Als ze 10 euro hadden gevraagd had ik dit echter ook zonder commentaar betaald.
Ik had een Omega met stalen band verkocht aan een forumlid. Hij kwam het horloge afhalen in Maastricht centrum. De koper had een beetje kinderpolsjes dus er moesten meerdere schakels uitgehaald worden.
We zijn even naar binnen gegaan bij Willy Vossen (Omega delaer,
Maastricht centrum)) en hebben netjes gevraagd of zij de band wilden inkorten.
“Natuurlijk, neemt u maar even plaats”. Even later kwam men terug met de ingekorte band en de schakels. Even passen en OK. Toen ik vroeg wat de kosten waren: “Dat is service heren, veel plezier met het horloge.”
Moraal van dit verhaal: waar vertel je dit verhaal en waar ga je naar terug als je toch een keer een hele nieuwe Omegan wil kopen…
Als ze bij ons in de winkel komen met een Omega of ander beter horloge doen we het ook wel eens onder service.Maar je wilt niet weten met wat voor shit ze aankomen of wij dat even wilen inkorten.
Soms met de stickers er nog op.Meestal zijn dat juist de klanten die nooit wat kopen.
Met 30 jaar ervaring weet je vaak wel wat service is om een klant te krijgen cq houden.
Maar van de baggerhorloges kost het inkorten gewoon geld.Of het moet van een goede klant zijn die net een mooi klokje bij je heeft gekocht:D
Wij krijgen inderdaad ook steeds vaker klanten met via internet aangeschafte horloge waar de band van ingekort moet worden.
Kosten: € 5,-
Waar ik me trouwens ook steeds meer aan erger is dat men over het algemeen er steeds meer vanuit gaat dat bepaalde dingen service zijn.
En dan dus ook gewoon zonder te vragen naar de kosten naar buiten lopen!
Nou moet ik zeggen dat we ook veel wél onder service doen, maar dat men dan niet eens het fatsoen neemt om ernaar te vragen…
Had pas zelfs iemand die ervanuit ging dat het vervangen van een batterij kosteloos was…