een partijtje vintage

een deel van mijn collectie , er zijn er nog die veel TLC nodig hebben

moet er een paar nog weggeven voor de verplichte verjaardag, dus dat ruimt weer op

12 likes

Zo, daar zit echt van alles tussen! :+1:t2:
Je moet ook wat te knutselen overhouden toch? :wink:

inderdaad, de reden is veel zien, veel openmaken, af en toe iets per ongeluk kapotmaken, en veel oude boekwerken doorbladeren om te leren hoe je grootvader dit deed met zijn ogen dicht. Mijn grootvader( rip 1974) was erkend door juwelenmaker/uurwerkmaker in Rotterdam. ik heb tot mijn 8 jaar af en toe bij hem mogen aanzitten en hij leerde me toen koperslaan, ringen zetten e.d. mooie tijden.

3 likes

Heb je mooie herinneringen aan over gehouden denk ik zo :+1:t2:

ja dankjewel. fijne herinneringen alleen te kort.

2 likes

Die Prisma is wel heel gaaf. Heb je deze wel eens op een leren band gezet?

die staat nu op leer nadat de horlogemaker er een nieuwe batterij en rubber ingezet had. De timing is nog niet geheel correct, eerst liep die te snel,nu iets te langzaam, dat afregelen van een quartz uit die tijd is even erbij blijven ( spiraalveer met snelheidsregelaar)

3 likes

maar ik. heb nu een quartz/mech/motor/lcd timer (op de foto met een corum handopwinder van 1963)

5 likes

Leuke Verdal Type Tour de France. Mijn vader zijn oude werkhorloge.

Leuke verzameling

mijn schoonzus heeft die junghans nu, ze wilde het direkt hebben toen ze het zag liggen (onhersteld ,zo, tja…)

1 like

Interessante collectie. Die Corum herinner ik me nog uit de tijd dat ik kom was en we thuis Time Magazine en National Geographic op de mat kregen (pre-internet… toen we papieren kranten lazen en magazines uit het buitenland lieten komen). Daar adverteerde Corum in met die ‘gevlagde horloges’. Ik vond ze altijd opvallend, maar kon me niet voorstellen dat je ermee rond liep, anders dan op je bootje :speedboat:

die corum is een damesmodel, dus lijkt me niet :stuck_out_tongue_closed_eyes: