Een Rolex voor mijn afstuderen

Beste medeliefhebbers,

Zoals jullie weten ben ik even weggeweest, om daarna weer in volle glorie terug te komenšŸ˜œā€¦

In dit afgelopen jaar is er enorm veel gebeurd in onze prive situatie, dat ik me niet meer kan voorstellen dat ik me soms zo druk heb gemaakt over deze horlogehobby… het afvragen of iets niet te duur is, te gek, onchristelijk, whatever lijkt ineens zo onzinnig… geworden.

Ik werk in de Gehandicaptenzorg en volg hierbij nog een HBO opleiding. Ik heb mezelf nu
Voorgenomen om tijdens mijn afstuderen (over 3 jaar) met mijn graal de Rolex 41 126334 jubilee het podium op te lopen… zonder twijfels, maar gewoon omdat het kan!

Echter… wat is wijsheid volgens jullie? Ik wil hoe dan ook een nieuwe kopen, maar de prijzen schieten nu al door het dak… moet ik hem nu al kopen en niet drAgen tot ik ben afgestudeerd of wachten en de prijsverhoging voor lief nemen?

Wat is jullie verwachting dat dit horloge zal doen? Ik hen hem vorig jaar grijs voor 7250 kunnen kopen en ze gaan nu al voor 5/10% meer over de toonbank.

Vriendelijke groet

6 likes

Altijd lastig, maar ik zou hem lekker nieuw kopen op het moment dat je ook daadwerkelijk klaar bent.
Het kopen op zichzelf is een mooi moment, dan heb je het ook ā€˜verdiend’.

Daarnaast kan er nog een hoop veranderen in 3jr.
Iig een mooi vooruitzicht; succes.:+1:t2:

7 likes

Eerst dit:

https://www.horlogeforum.nl/t/een-waardig-afscheid/131816

En nu dit:

:thinking:

Maar dat zou ik hem tzt kopen. Nu kopen en 3 jaar in de lade leggen werkt ook niet.

1 like

Wijsheid in 3 stappen :

1- eerst afstuderen
2- besluiten dat 36MM mooier is.
3- een nieuwe bestellen bij Crownguard.

:blush:

25 likes

Dank voor je reactie. Je hebt mijn verhaal erboven gelezen geloof ik. Geef ik zelf al aan dat ik ben weggeweest… daar sta ik nog steeds voor.

2 likes

Goede tip! Die 36mm en ik hebben een haat liefde verhouding helaas… 41 is als ā€˜kakken zonder douwen’, zoals we in Rotjeknor zeggen. Die zit zo comfortabel… alleen het prijsverschil
Is wel interessant

2 likes

Niet alleen het prijsverschil… ook de looks…

12 likes

Als je besluit deze te verkopen… is dat 36mm?Heb me al vaker zitten verbijten op jou lrachtige foto’s…

1 like

36 ja. The one and only!

1 like

Hij is idd prachtig! Heb sinds kort een steinhart 39mm overgenomen om eens te ervaren hoe dat voelt… maar die voelt al klein voor me…:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

@Warroo pols is niet heel klein…

2 likes

Maar ook niet heel groot. Ik zou echt is de 36mm proberen is veel tijd lozer.

1 like

Maar heb ik iets gemist? Datejusts die in prijs stijgen? Die dingen schrijven toch vaak redelijk af en zijn onder list te krijgen?

1 like

41 for the win!
En inderdaad onder list te krijgen, ik denk dat je niet goed gezocht hebt.

5 likes
8 likes

Ja @HanDavinci , komt er maar in :grin:

1 like

Vind je? Vind deze al aan de grote kant op jouw pols. Aan de andere kant: heb ik me ook nooit door laten weerhouden…

1 like

Maar zonder gekheid, je hebt dus nog 3 jaar. Wie weet komt er volgend jaar of het jaar erop een nieuw model uit, zakken de prijzen wel iets en vind je er over drie jaar eentje in de stickers. Met andere woorden, koop een spaarpot en ga drie jaar lang sparen :sunglasses:

5 likes

Ja dit doet het toch wel
Voor mij😜

Ben jij eigenlijk al geslaagd in je zoektocht?

1 like