Een rubber banden foto topic

Ik zie veel topics hier op het HF over rubber banden. Meestal in het blauwe gedeelte, soms specifiek over een bepaald type, maar eigenlijk geen recent algemeen foto-topic hierover. En als ik het mis heb: hoor het wel. Waarom dan een nieuw topic? Nou, ik was nogal apert tégen rubber banden, even afgezien in het geval van gebruik door duikers/zwemmers. Ik vond ze niet mooi eigenlijk. Maar nu koop ik dus een Bulova Curv titanium, en die komt op rubber. Ik dacht: daar gaat gewoon een nette band op, maar ik ben al na één dag helemaal om. Prachtig zoals Bulova dat doet: zowel het ontwerp van de band als de integratie in het model. Ik had vóór deze aanschaf wat contact met leden over rubber banden, en begrijp dat er een aanzienlijk aantal leden is dat ze ook draagt. Zag dat o.a. in een recent Seiko Only topic. Dus ik dacht: waarom laten we ze elkaar niet zien in één dedicated topic. Praten erover mag, vergelijken zeker, maar vooral foto’s, want die doen het toch. Ik trap af met die N.A. Benieuwd wat jullie hebben/vinden.

12 likes

Ik heb recentelijk een Borealis echte rubber band overgenomen op het HF en qua materiaal op mijn pols bevalt het wel maar ik stoor me aan de keepers die gaan irriteren als je de band enkele uren om hebt. Ze gaan in je huid drukken. Datzelfde heb ik overigens ook met siliconen en FKM synthetisch rubber.
Het staat er goed en het horloge zit stevig om je pols. Maar toch kom ik steeds terug op staal voor duikers/sportief en leer voor dressers.

3 likes

Dat verdient inderdaad de schoonheidsprijs!

2 likes

5 likes

Begrijp wat je bedoelt. Ik twijfelde erg, maar moet gewoon eerlijk toegeven dat mijn band gewoon lekker zit. Heb hem nu ruim twee dagen om, was als geen ander verslaafd aan schakelbanden maar zie…Ik moet dus nog wel ervaringsdeskundig worden.

De rubberen band die het meeste bekijks krijgt op straat :grinning:

9 likes

mouwen omhoog, dat dan wel natuurlijk, en flink actief zwaaien met die arm

4 likes

Die Oris mag er ook zijn :slightly_smiling_face:

1 like

Thanks :grinning: heb hem nu bijna 3 jaar maar vind hem nog steeds gaaf .

Echt een topper! Heerlijk flexibel.

#vanguard

5 likes

Dit originele stukje Seiko rubber, hoort niet origineel bij de Sumo, maar is écht fantastisch!

4 likes

Origineel Doxa; qua afwerking en comfort heb ik nog geen betere gehad

AliExpress; zeker voor het geld echt top. De sluiting is wat fors. Ik snap niet vergelijkbare ‘merk’ banden zo duur moeten zijn.

9 likes

waarschijnlijk omdát het merkbanden zijn

Uit dezelfde fabriek vermoedelijk

2 likes

of één deur verder wellicht. Ali heeft veel deuren denk ik

1 like

Mijn Breitling op rubber gezet :sweat_smile:

3 likes

5 likes

4 likes

Interchangeable

10 likes

Nou ja, dat dus.
Hier met de Squale 1521 aan een heerlijk comfortabele en kwalitatief prima aanvoelende Ali tropic, aan het snorkelen,… o.k. en tussendoor even een beetje bijtanken. :diving_mask::desert_island::beer:

7 likes