Beetje misleidende titel, net zoals de titel van dat topic over de nieuwe vijfjes die ook onterecht als opvolger voor de SKX worden gezien.
Niks opvolger, gewoon een hommage met ‘verbeteringen’ tegenover het origineel.
De kast is exact hetzelfde. En hoe kan het dat alle SKX mod onderdelen erop passen. Puur toeval zeker…
De “opvolger” van Seiko zelf heeft niet eens een schroefkroon noch de ISO certificering. Als je die modellen bekijkt lijkt het wel of de ontwerper de zomer heeft doorgebracht in het Swatch museum.
Grappig, ik wist niet dat de SKX drilled lugholes had, en neen de kast is niet identiek.
Wat een lelijk ding zeg, de charme van de skx is dat er Seiko op staat. Nu is dat ook weg, wie gaat nu >300 usd aan een Chinese hommage van een supergoedkoop horloge uitgeven? Misschien een leuk idee voor een nieuw topic: ‘betaalbare alternatieven voor de nieuwe SKX”, ik denk dat deze ‘Islander’ niet eens in de top 10 beland…
De SKX heeft dat ook niet. Best een gemis omdat ik vaak banden wissel.
Dan zou ik de Marine Master 300 kopen die heeft ook drilled lugs
Stiekum even gecorrigeerd - ik heb overigens een hele andere associatie bij Griet
Ik ook, maar ik wilde het bij een kindvriendelijk plaatje houden.
Een hoop Mod onderdelen passen zelfs op een Vostok Amphibia en dat zou ik nu ook niet direct een SKX kopie / Hommage willen noemen.
Dat zeg ik ook niet toch? Ik zeg alleen dat het geen 1 op 1 kopie is, maar het het een eigen ontworpen horloge is geïnspireerd op Bauhaus. Laat mij maar een horloge zien met exact dezelfde dial of case als de Sternglas…
Leer eens lezen.
Gewoon rustig de eerste alinea nog eens lezen. Even je mobieltje wegleggen, beertje in de kast en met een beetje focus die eerste alinea nog eens lezen.
Succes, Vincent
Eens. Ik denk ook dat hij bang is geworden voor zijn voorraad onderdelen en in een markt wou duiken. Het is slim om de exacte maatvoering aan te houden. De basis is verbeterd en alle aftermarket onderdelen kunnen er op.
Ik ben blij met mijn originele SKX en zou deze Islander ook niet snel kopen maar als ik later nog eens zou willen modden op basis van een ‘SKX’ is dit wel een uitkomst.
Ik geef enkel mijn mening/visie op de Islanders watch. Blijkbaar trekken veel mensen dat zich persoonlijk aan. Het is maar een mening mannen. Iedereen vooral lekker kopen wat je mooi vindt and enjoy the wonderful world of horology
Ik ben deze Islander aan het overwegen, maar de shipping/douane staat me een beetje tegen. Daarnaast blijft het een groot horloge, de SKX013 vond ik eigenlijk al groot genoeg.
Waarom je dit zou nemen boven een skx om zelf te modden is me een raadsel, behalve de relatief scherpe prijs.
Daarnaast, het gekibbel en ‘gebash’ in dit topic is schrijnend. Wat een bende droeftoeters om over replica/hommage te gaan kibbelen als ware 't een misdrijf.
Ik zie wel wat voordelen.
- Saffier AR glaasje
- Solid endlink geschroefde bracelet
- Drilled lugs
- Handwinding & hacking NH36