Koop maar eens een skx plus keramische bezel, Saffier en NH36 voor 299. Als je alleen de dial en hands wil vervangen is dit een goede optie
En: $299 = €271.
Ja oké maar dan heb je hem denk ik nog niet thuis, mbt eventuele douane kosten enzo. Moet je een beetje geluk mee hebben
Verstandig
Shipping is ongeveer €15, dan komen er nog invoerkosten bij. Ik weet niet hoeveel dat kost?
Idd… 400 Euro zonder bezel insert zonder drilled lugs zonder 4r36…
Ik denk dat de Islander een goede optie zou zijn geweest.
+21% btw en 20 euro invoerrechten.
Dan neem ik liever een tweedehands skx in goeie staat en pas 'm helemaal aan. Uiteindelijk behoud je alsnog originele seiko onderdelen.
Mod alles en verkoop je originele onderdelen en je gaat niet duurder opereren, los van die bracelet dan.
Die droeftoeterreactie was trouwens helemaal voor jou. Mensen aanvallen omdat hun replica /hommage-visie anders ligt dan de jouwe, beetje sneu niet? Ik geef @rlc gelijk, dit is een repliommage.
318 euro als ik het even snel in een calculator gooi kan je hem dan voor thuis hebben
Alleen heb je dan een islanders watch en geen Seiko SKX. Ben benieuwd wat de prijzen gaan doen komende jaren nu die uit productie is.
Dan vooral doen, daar is iedereen vrij in.
Wat betreft doorverkopen van vervangen onderdelen. Als je ze al kwijtraakt is dat nooit genoeg om het kosten verschil te rechtvaardigen. En als je hem echt helemaal aan gaat passen, waarom zou je dan überhaupt een originele seiko kopen?
@RLC Ben jij vroeger gepest op school?
On-topic, ondanks dat dit horloge op alle punten betere specs heeft, mist het de charme, de x-factor van de echte SKX.
Dus als Ralph zijn mening ventileert vind jij dat ok, maar als ik hetzelfde doe voor mijn standpunten ben ik een droeftoeter? Interessant. Fijne dag verder! Have a nice life!
Ik zou er niet op in gaan.
Oh ja,
De sk-X-factor
Ik vind de SKX prachtig, maar heeft ruimte tot verbetering (opgelegde indices, saffier, hacking). De 013 vind ik persoonlijk mooier met een volledig blauwe insert. Daarom pas ik zaken aan.
Laat ons nog zeggen dat je niet het volledige bedrag in onderdelen recupereert. Een 2dehands skx kost 150 euro en je hebt ongeveer 230 aan onderdelen nodig. Is die 320 euro van de long island watch dan een betere koop dan een gemodde skx die je 380 kost? Eigen keuze ook hier, maar ik vergelijk het tussen rolex en steinhart (in een veel goedkoper segment).
Ook kies ik liever een skx boven dit samenraapsel als ik ‘m ooit nog kwijt wil. Skx’ en zijn al jaar en dag gegeerd, met dit samenraapsel ben ik daar niet zo zeker van.
Wel ja, geen wonder dat mensen mij niet terug berichten
Kom op mensen…hou eens op met al dat gebash, gezeur, gehap en geklaag. Word er langzamerhand een beetje moe van
Wat je zelf wil uiteraard, maar ik besteed die 60 euro dan liever aan een mooi bandje dan aan het idee dat wat ik draag ooit een seiko was.
Ik houd vooral indachtig dat een skx enigzins waardevast is. Bij een verkoop gaat dit ding vermoedelijk een pak minder waarde behouden en dan is die 60 euro volgens mij snel verdwenen.
Nogmaals, het is een vrije keuze en een optie voor velen, maar ik zou me niet kunnen ontdoen van 't feit dat dit een replica is van een toch al erg betaalbaar horloge (improved, jajaja).