Een SKX-alternatief: nu nog beter! Nieuw en verbeterd.

Long Island Watches gaat de échte SKX opvolger uitbrengen onder een eigen naam: Islander Watches.

Het is de SKX zoals je hem altijd al had willen hebben:

• Saffier AR glaasje
  • Keramische gelumde bezel
  • Solid endlink geschroefde bracelet
  • Drilled lugs
  • Handwinding & hacking NH36
  • Alle SKX aftermarket onderdelen passen

Meer info:

US prijs $299,-!
Nu nog een importeur vinden?

De nieuwe ‘SKX’?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

8 likes

Heeft hij ook een schroefkroon?

200mtr WR dus ik neem aan van wel. Alle aftermarket parts zouden passen dus ook een schroefkroon neem ik aan.

an offset screw-down crown at 4:00

1 like

Ik zou hem zelf niet modden, dus vandaar mijn vraag. Ik ben benieuwd naar de totaalprijs inclusief import.

Edit: thanks!

Ik kom uit op ~ $315 met standaard shipping.

That’s the whole point! “OPVOLGER SKX.” Mijn God zeg. :persevere: :roll_eyes:

6 likes

Het is zeker geen orgineel ontwerp dat is een feit maar Long Island watches heeft bij mij iets meer krediet dan Sternglas.

5 likes

Ziet er leuk uit en fatsoenlijke specs.
Niks mis mee lijkt me.

4 likes

Hommage, zie het als een soort Sternglas, zeg maar. Niks mis mee, toch? :grin: En de specs zijn beter dan het origineel.

2 likes

Ik zou echt graag ooit nog een Max Bill willen hebben ( slecht idee voor mij plexi en geen wr. ) maar zou me niet kunnen voorstellen dat ik een sterinjeglas zou willen.glasinjester overigens ook niet :scream:

2 likes

Zolang ze het niet proberen te verkopen als een Seiko SKX van Seiko is het geen replica. Wat je daar zegt, los van je eigen geloofwaardigheid, is feitelijk smaad.

11 likes

Lekker hoor, ik vind em mooi

3 likes

Een Chinees die Zeitmesser op de wijzerplaat print vind ik dan weer wel best orgineel. Hoeveel Duitse producenten printen een Chinese tekst op hun wijzerplaten :joy:

On topic best leuk die Islander.

5 likes

Ja. Denk je dat Scwarzkopf het wat zou vinden, als SKX drager van het eerste uur? :grin:

image

4 likes

Ik ben wel benieuwd hoe Long Island watch aan de onderdelen komt. Er was laatst ook een ander merk genaamd Ginault die ook een repliage verkoopt en daar bleken onderdelen van dubieuze origine te zijn. Ik zeg niet dat dat hier ook het geval is, maar ik denk niet dat Seiko 1 op 1 SKX kasten aan Islanders watch uitleent. Denken jullie wel?

1 like

Ik kon hetzelf niet beter vertellen. Hulde daarvoor.:pray:

Het lijkt me ook beter dat je dit aan anderen overlaat.

8 likes

Kweenie wat daar nu weer onder verstaan wordt.
Op t forum maken we t onderscheid tussen replica, n namaak die doet overkomen alsof het een echte is, inclusief andermans merknaam erop (al dan niet idem met doosjes en papieren).
Onder hommages worden al dan niet 1 op 1 kopieën van andermans ontwerp, maar dan niet met andermans merknaam erop.

Ik vind deze horloges daarom onder de groep hommages horen.
En aangezien ze dus niet door Seiko zelf zijn uitgebracht, vind ik t ook geen skx opvolger.
Zou het eerder een alternatief met vergelijkbare looks/specs/elementen noemen.

(Edit zag nu pas dat t hier al verwoord is De SKX opvolger Nu nog beter Nieuw Improved)

Betreft replica-hommage, die werden op dit forum altijd hommages genoemd.

2 likes

Hoewel hij er mooi uitziet en vele verbeteringen heeft, is het niet geheel een volwaardige opvolger voor mij. Het mooie aan de SKX is/was dat hij ook nog eens aan de ISO-specs voor duikers voldoet. Dat lijkt bij de Long Islander niet te zijn.

3 likes