Ik zou echt graag ooit nog een Max Bill willen hebben ( slecht idee voor mij plexi en geen wr. ) maar zou me niet kunnen voorstellen dat ik een sterinjeglas zou willen.glasinjester overigens ook niet
Zolang ze het niet proberen te verkopen als een Seiko SKX van Seiko is het geen replica. Wat je daar zegt, los van je eigen geloofwaardigheid, is feitelijk smaad.
Een Chinees die Zeitmesser op de wijzerplaat print vind ik dan weer wel best orgineel. Hoeveel Duitse producenten printen een Chinese tekst op hun wijzerplaten
Ik ben wel benieuwd hoe Long Island watch aan de onderdelen komt. Er was laatst ook een ander merk genaamd Ginault die ook een repliage verkoopt en daar bleken onderdelen van dubieuze origine te zijn. Ik zeg niet dat dat hier ook het geval is, maar ik denk niet dat Seiko 1 op 1 SKX kasten aan Islanders watch uitleent. Denken jullie wel?
Kweenie wat daar nu weer onder verstaan wordt.
Op t forum maken we t onderscheid tussen replica, n namaak die doet overkomen alsof het een echte is, inclusief andermans merknaam erop (al dan niet idem met doosjes en papieren).
Onder hommages worden al dan niet 1 op 1 kopieën van andermans ontwerp, maar dan niet met andermans merknaam erop.
Ik vind deze horloges daarom onder de groep hommages horen.
En aangezien ze dus niet door Seiko zelf zijn uitgebracht, vind ik t ook geen skx opvolger.
Zou het eerder een alternatief met vergelijkbare looks/specs/elementen noemen.
Hoewel hij er mooi uitziet en vele verbeteringen heeft, is het niet geheel een volwaardige opvolger voor mij. Het mooie aan de SKX is/was dat hij ook nog eens aan de ISO-specs voor duikers voldoet. Dat lijkt bij de Long Islander niet te zijn.