Een SKX-alternatief: nu nog beter! Nieuw en verbeterd.

Stormin Norman.
Moest hardop lachen. Made my day. Cheers

1 like

Je wil on topic? Je krijgt on topic. Geen idee waarom, want het dreigde zowaar gezellig te worden, maar goed, hier gaan we met een mooi potje ‘zoek de verschillen’. Rechts het origineel, links de repliage.

Ik trap af: ik geloof dat de rand van de kast bij de kroonbeschermer een andere vorm heeft. Bij de repliage volgt de rand de vorm van de kast, zoals ook bij 40, 50 en 10. Bij het origineel meen ik te zien dat de rand dicht bij de kroon een beetje naar buiten krult.

5 likes

Ik vind het best een mooi ding. De wijzerplaat heeft opgelegde details, een ‘upgrade’ die je ook bij de Mini Turtles ziet. Dat is een stuk luxer dan dat geprinte plaatje van de SKX. Ook vind ik de chapterring mooier, omdat de minutenstreepjes kleiner zijn. Het kan aan de manier van fotograferen liggen maar op een of andere manier straalt die van Long Island wat meer rust uit.

Hoe dan ook is het ding veel te duur. Voor dat geld koop je beter een echte Seiko. Al moet ik toegeven dat die prijsinflatie bij onze Japanse vrinden schrikbarend is.

6 likes

Graag even een linkje. Of een handleiding. Nog niet voor RLC maar…

1 like

Hoor ik daar Rolex het topic in sluipen? Of was het IWC? Of toch Patek? Nou ja, iedereen eigenlijk. Toch? :grin:

2 likes

Ja maar Seiko is toch de beste! in clonen van zijn eigen modellen

@HanDavinci, weet jij toevallig of dit de crystaltimes kasten zijn?

Op je avatar klikken en dan settings rechtsboven. Dan naar meldingen gaan.

1 like

Klopt, zolang de SKX nog nieuw te koop is, zou je ze ook kunnen modden. Ook nog wanneer ze op de 2dehands markt te krijgen zijn. Maar voor degenen die een SKX niet durven te (laten) modden, is dit wel een uitkomst.

3 likes

Hahahahahahahahahahahahahahahahaha

Helemaal niemand, of heb je even wat namen weggehaald?

1 like

Nee waarom zou ik mensen negeren? Ik ben daar veel te nieuwsgierig voor.

5 likes

Is wel een laptop optie.
Op mijn telefoon heb ik die optie niet :interrobang:
Komt goed, thank you. :+1:

Maar dit is toch niets nieuws?

Deze is ook niet van Seiko, Sharkey SKX.

CT700-400x353
Deze is van Crystal Times.

Deze is van One Second Closer.

De laatste twee maken volgens mij de onderdelen, maar Mark van Long Island Watches bouwt die horloges natuurlijk ook van onderdelen, of laat dit doen.

En hier hebben mensen ook wel eens zelf een horloge gebouwd van losse horloge onderdelen, waar vervolgens heel enthousiast op werd gereageerd. Geïnspireerd daardoor heb ik ook wel eens overwogen om met aftermarket onderdelen gebaseerd op de SKX kast een eigen horloge te bouwen. Is dat dan ook “frowned upon”?

Ik heb net ook het filmpje even gekeken, hij heeft best een goed punt. Hij verkocht de SKX altijd al, maar er werd altijd gevraagd om dezelfde upgrades. Hacking/winding en saffier glaasje. Commercieel gezien kan ik hem wel gelijk geven om niet elke keer een SKX te ontdoen van onderdelen om de kast te hergebruiken, maar een andere aftermarket kast te gebruiken.

Ik zou het ook wel bij Rob van Monsterwatches vinden passen, zo’n initiatief. En ik zou voor €299 ook wel een SKX hommage bij Monsterwatches willen kopen met een aftermarket case met drilled lugs en saffier en een beter uurwerk.

Eigenlijk had ik dit van Seiko verwacht/gehoopt als opvolger van de SKX, dan was het helemaal prima geweest. Maar waarschijnlijk zou die dan weer direct €500+ zijn. :sweat_smile:

9 likes

Ik hoorde dat de Crystal times cases betere toleranties hebben dan de originele skx cases.
dus als het puur om de vorm/uiterlijk gaat van het horloge en het zelf kunnen aanpassen vind ik dit prima alternatieven.

1 like

Als dat zo is, dan is dat ook nog weer eens een extra pluspunt.

Tsja, je moet wat als Seiko een waardeloze SKX opvolger maakt met 100m WR, een slechte Seiko 5 eigenlijk, want veel en veel te duur.

1 like

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus misschien val ik in herhaling. Ik denk dat dit geen echte opvolger kan zijn voor de Seiko SKX. Het is gewoon niet the real deal. Ik snap ook de uitkomst van de poll wel. We moeten de nieuwe Seiko lijn op zichzelf beoordelen en niet als opvolger van…Een lookalike met betere specs heeft Deep Blue al een tijd geleden uitgebracht, en dat was ook geen echt alternatief voor the real deal.

2364353

1 like

Zo slecht vond ik hem niet. Vind skx te gek horloge alleen het uurwerk is shit. Maar om hem de modden vind ik weer teveel geld kosten ervoor. Je zit zo op 500 euro. En voor dat bedrag heb je zat keuzes

4 likes

Ik ben het daar heel erg niet mee eens. Hommage is gedefinieerd als gejat ontwerp wat in meerdere of mindere mate afwijkt van het origineel, maar wat niet als vervalsing gezien mag worden. Daar valt dit onder, maar ook zaken van Steinhart, Alpha en de Invicta Pro-diver bijvoorbeeld. In mijn optiek de Squale 1545 ook, trouwens.

Een replica is gewoon keiharde illegale praktijk, waarbij je vervalsingen voor echt verkoopt. Dat zit per definitie in het criminele circuit, is door de douane dan ook verboden en verder ook gewoon straf gedefinieerd. Daar mogen we het hier ook niet over hebben.

Die woorden betekenen gewoon wat ze betekenen. Grappen en grollen als “repliage” en “replica-hommage” zijn tendentieus en ongefundeerd.

Als alternatief voor een SKX is het zeker functioneel. Begrijp me goed, ik koop er zelf ook geen. Ik haal de schouders er een keer bij op en heb er geen in de doos zitten.

Zo makkelijk is het toch?

Hommage.

Vervangend alternatief. Geen opvolger.

Chapeau! Daar kan ik erg mee lachen, ik waardeer je sticktoitiveness. :wink: :+1:

5 likes