Hoop poeha, maar gewoon in China gefabriceerd.
Alibaba staat er vol mee… zoek op: Own Brand Watch
Geen probleem, maar dan zo’n absurd hoog bedrag vragen… terwijl je voor minder een originele nog bij MonsterWatches kunt krijgen. Bizar.
Oke, niet dezelfde specs…
Bij Sharkey wel dezelfde specs voor stukken minder…
Maar het is allemaal om het even… profiteren van anderSeiko’s succes.
Met die ovenhandschoenen… vond het eerder vermakelijk, net zoals die Jody van Just one more watch. Maar klik tegenwoordig snel weg…
Influencers zijn niet objectief.
Influencer?! Nogal een eretitel die aan Mark geeft, terwijl je zo uitgelaten negatief over hem bent. Trouwens hij maakt er geen geheim van dat hij niet geheel objectief kan zijn, aangezien hij ook een winkel runt.
Daarnaast kost een SKX met saffierglas bij Monstereatches nog steeds €305. Da’s niet veel goedkoper dan Mark ze gaat aanbieden.
Ik vind tenslotte een vergelijk met die Chinese website geen vergelijk, aangezien er over het geheel de kwaliteit beneden peil is wat daar wordt aangeboden. Ik ga er vanuit, dat Mark niet akkoord gaat met die kwaliteit, aangezien hij net zo’n liefhebber is als wij zijn.
Nee, influencer is niet per se een eretitel. Sterker nog, ik word er helemaal gek van.
DARPANET was ooit een cool idee, maar sinds ze het in een wereldwijde reclamezuil hebben veranderd Is de sjeu wel van het internet af.
Influencers zijn een voorbeeld van rent seeking behaviour. Mensen die geen enkele waarde toevoegen aan de samenleving, maar die daar wel geld voor verwachten.
Ome Mark is gewoon winkelier, en ik vermoed dat er zoveel over zijn product gepraat wordt op diverse forums dat het al een geslaagde marketing tactiek is gebleken, ook al verkoopt bij er nooit één.
Als je het zo stelt, wordt de term niet correct gebruikt. Maar ik heb wel het idee (kan het niet staven) dat influencers wel degelijk invloed uitoefenen op hun beoogde doelgroep. Vandaar, dat de term in het leven is geroepen.
Dat Mark niets zou toevoegen aan onze ssmenleving, vind ik niet kloppen. De watch-and-learn serie die hij met veel tijd en energie maakt, zijn wel degelijk van grote meerwaarde voor met name beginnende horlogeverzamelaars of -liefhebbers.
Invloed uitoefenen an sich is geen waarde toevoegen aan een economie. Da’s je plasje doen en er doekoe voor opstrijken. Een bullshit baan, als het ware. Die zijn er veel hoor.
Ikzelf wordt door mijn bedrijf betaald om influencer te zijn in die zin dat ik pre-sales consultant ben, maar ik houd me altijd voor dat de oplossingen die wij verkopen waarde toevoegen, en dat mijn invloed op parate kennis gestoeld is. Ik weet zelf nog niet of mijn baan bullshit is of niet.
Ik zei het al: Mark is geen influencer. Die is gewoon winkelier. En winkeliers voegen waarde toe. Je moet m’n post nog maar eens gaan teruglezen: Influencers kut, winkeliers niks mis mee.
Dat gezegd hebbende: Ik blijf er bij dat Mark’s launch een goeie zet was, omdat iedereen van Kuala Lumpur tot Tjietjerksteradeel Long Island Watches plotseling op de kaart zet.
Had er een open regel tussen moeten laten… ik bedoelde die Jody (en dergelijke figuren).
Wanneer je gratis spullen toegestuurt krijgt, dan is dat bedoelt om dat aan je tig subscibers op te dringen. To buy, click on the link below😉 Waarbij je naar een speciale pagina gaat, koopt en meneer Jody beurt weer een paar cent.
Maar er wordt vrijwel altijd alleen over de buitenkant gepraat, en het filmpje wordt altijd positief afgesloten. Of je dan wel of geen beïnvloeder bent is voor de kijker. Maar de bedrijven die je spontaan spullen willen toesturen zien je in ieder geval wel zo.
Dat Mark een winkel heeft weet ik, ik krijg de promo-mails ook. En negatief? Nee hoor, maar die eigen-label horloges komen gewoon uit China, de fabrikant kun je o.a. vinden op A.B. En dan ben je met dezelfde specs goedkoper uit met een een Sharkey SKX007 (lekker origineel typenummer).
Maar schijnbaar is het ineens een trend om Seiko-achtige homages of andere homage horloges uit te gaan brengen terwijl men zelf geen horloge-fabrikant is. WatchGecko doet het, en… ben de naam kwijt.
En nu dus ook LIW.
Compleet gemist… komt denk ik omdat ik gericht zoek, en daarbij dan ook filmpjes aantref van winkeliers die hun eigen waar aanbieden. Dat vind ik dan niet objectief. Maar dom bedacht is het ook niet, je zult als winkelier maar crap hebben liggen waar je niet vanaf komt… zo’n filmpje kan dan wel invloed hebben op een leek. Niet dat een expert ben overigens.
Zo zag ik laatst een filmpje waarin de horloge-maker een Starking compleet uit elkaar haalt. Voor het geld was alles buitengewoon goed gemaakt.
Totdat hij aan het uurwerk begon, en daar dus de verklaring aan kon geven waarom het een goedkoop klokkie is. In mijn opinie ben je dan objectief… in ieder geval in dat filmpje.
Ah, nu wordt jouw reactie voor mij een stuk duidelijker. Dan zitten wij toch min of meer op een lijn gelukkig
Net als Rob van Monsterwatches, geeft Mark ook duidelijk aan dat hij zeker geen horlogemaker is, maar dat hij wel op verzoek wat aan horloges kan doen. Eigenlijk lijken ze beide in dat op zich wel op elkaar. Alleen heeft Mark er een baan van gemaakt om horloges te verkopen via zijn website en Rob houdt het bij een uit-de-hand-gelopen hobby.
Dat Mark een ex-(NASA-)ingenieur van origine is, geeft wel vertrouwen over zijn kennis om technische zaken te doorzien. Wat ook blijkt uit hoe hij zaken uitlegt of verklaart in zijn video’s. Maar dat terzijde. Hij komt in ieder geval integer over, aangezien hij er ook geen geheim van maakt dat hij ook aan verkoop van horloges moet verdienen. De watch-and-learn series zijn daarom — in mijn inziens — een charme-offensief om bij hem uiteindelijk wat voor horloge dan ook te kopen.
Dat laatste is bij mij in ieder geval nog niet gelukt Wel bijna.
Kopen heb ik bij hem ook nog niet gedaan… een keer flinken invoerkosten gehad bij een bestelling uit de USA. Maar ja onze douane had er ook 3 maanden werk aan.